العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 20-12-2010, 01:56 AM
ياسرأبوعاصي ياسرأبوعاصي غير متواجد حالياً

ياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of lightياسرأبوعاصي is a glorious beacon of light
افتراضي رد: يا جماعة عايز رأيكو ,هوندا سيفيك 2010 F/O والا اوبل استرا 2010 F/O والا لانسير ex سبورت F/O 2010 أرجوكو حاد يقولي اي واحدة فيهم أحسن من حيث السرعة و الثبات على الطريق والتسارع والأمان...شكرا

بص انت تقدر تعرف الفرق بسهولة لة عرفت مواصفات اللنسر في القسم ده وكمان تروح تشوف مميزاات الهوندا في قسمها وهكذا
انا ارشحلك لانسر ...وهتتدعيلي والله
خليك في العربية الدارجة اللى في السوق
علشان قطع الغيار والبيع بعد كدة
قديم 20-12-2010, 02:22 AM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا جماعة عايز رأيكو ,هوندا سيفيك 2010 F/O والا اوبل استرا 2010 F/O والا لانسير ex سبورت F/O 2010 أرجوكو حاد يقولي اي واحدة فيهم أحسن من حيث السرعة و الثبات على الطريق والتسارع والأمان...شكرا

على فكرة انا من اشد المعجبين بالانسر! بس الصراحة راحة! انا حاسس انك غاوي تعديلات و سرعة! الانسر موتور مايفك صح بس 1500! السيفيك 1600 و عربية ثابتة و دايما تقارن بالاوروبي و قابلة للتعديل بشكل خرافي لتحسين الاداء! فارشحلك السيفيك بس عيوبها طبعا ارتفاع سعرها عن الانسر (30 الف فرق سعر) + لو حتعدل اعمل حسابك في 15 الى 20 باكو كمان علشان تعمل حاجة صح!! دا غير ان قطع غيارها نااااااااااااااااااااااار فلازم تعمل تأمين شامل !!
الاسترا شكلها خرافة بصراحة (الجديدة شبه الاودي) بس بلاش من الاوبل لأنها عربيه معقدة جدا جدا و توكيلها من اسوأ التوكيلات في مصر في الدعاية و العروض و اسعار بيع و سعر قطع غيار او توفيرها من اساسه
قديم 20-12-2010, 11:31 AM
الصورة الرمزية MEMOO_1ST
MEMOO_1ST MEMOO_1ST غير متواجد حالياً

MEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond reputeMEMOO_1ST has a reputation beyond repute

بص يا باشا هما التلاته ممتازين وواسعين وثبات هايل فانتا بردو انزل اتفرج عليهم واركبهم واقعد فيهم وشوف هترتاح في ايه اكتر والي ترتاحلها اكتر اتوكل على الله فيها.
وانا يا جميل بصراحة الي اقدر اقيمها هيا السيفيك لأن هيا الي انا ركبتها كتير وسوقتها كتير بس فأنا لو مكانك هيكون الاختيار سيفيك عربية ممتازة ومنتشرة الي حد ما و ثبات لا يوصف ( جبت بيها 196 كم ) واداء عالي ووااااااااااااااااااااااا اسعه جداً من جوه وفيها اوبشن كتير حلو زي ( مثبت سرعه & مالتي فانكشن & CD Mp3 & USB & VSA .......... ).
وبالتوفيق في الاختيار ان شاء الله.

الحمد لله والشكر لله.
قديم 20-12-2010, 04:07 PM
ana_kedaa ana_kedaa غير متواجد حالياً

ana_kedaa is on a distinguished road

شكرا يا باشا على رأيك ....
انا بردو السيفك عجباني بس مشكليتها انها متنفعش في معظم طرق مصر وبصراحة شكل ال استرا ال جديد يهبل
قديم 20-12-2010, 04:12 PM
ana_kedaa ana_kedaa غير متواجد حالياً

ana_kedaa is on a distinguished road

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسرأبوعاصي مشاهدة المشاركة

بص انت تقدر تعرف الفرق بسهولة لة عرفت مواصفات اللنسر في القسم ده وكمان تروح تشوف مميزاات الهوندا في قسمها وهكذا
انا ارشحلك لانسر ...وهتتدعيلي والله
خليك في العربية الدارجة اللى في السوق
علشان قطع الغيار والبيع بعد كدة
شكرا يا جماعة على رأيوكو بجد هايفرق معايا في الاختيار .....