العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: انتخابات الرئاسه المصريه
ايمن نور 2 1.71%
حمدين صباحى 2 1.71%
جمال مبارك 46 39.32%
عمرو موسى 11 9.40%
عمر سليمان 12 10.26%
عصام العريان 5 4.27%
طلعت السادات 2 1.71%
شخص اخر 37 31.62%
المصوتون: 117. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 02-02-2010, 10:24 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل تعتقد ان الشعوب العربية بتحب مصر..؟؟؟

معلش ياخونا بس أحب أقول لكم أن فعلا 90% من العرب مش بيحبوا المصريين ومعلش مفيش حاجة أسمها نظرة إستعلاء عمر ما فى مصرى بيكون شايف إنه أعلى من السعودى مثلا بالعكس المصرى غلبان وفقير وملوش حد

بس اللى أعرفه أن الشعب الوحيد اللى بيحب المصريين هو اللبنانين تانى حاجة أقولها سبب كره العرب للمصريين أن أقوى رجال وأفضل الشعراء والممثلين والدعاه وحتى لاعبى الكورة من مصر وهى قائدة العرب
قديم 02-02-2010, 10:28 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute

شكرا........
قديم 02-02-2010, 10:29 PM
شادي2007 شادي2007 غير متواجد حالياً

شادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant futureشادي2007 has a brilliant future

انا رايي في الموضوع دا
اولا شعب مصر شعب طيب و غلبان و بيدور علي لقمة العيش و لذلك بيسافر و يهاجر لدول الخليج عشان يشتغل فدا بيدي احساس للأخوة العرب اننا شعب فقير و بيتحكموا فينا علي اساس اننا شغالين عندهم و هم عشان عندهم فلوس البترول و اغنياء غنا فاااااااااااااااحش اتغرو و هم فاكرين انهم اشترونا بالريالات و الدراهم بتاعتهم
ثانيا فيه نماج سيئة بتسافر و ممكن تسرق عشان تغتني
ثالثا شباب و رجال و احيانا شيوخ العرب و الخليج بييجوا مصر مش عشان نيلها ولا اثارها الجميلة لكن عشان كباريهات شارع الهرم و احنا عارفين ايه بيحصل هناك من انحلال
رابعا لما بييجو الأخوة العرب بنحاول نبتذهم و ناخد منهم قيمة اكبر من الثمن الحاجة الي بيشتروها و هم اكيد بيحسو بألأستغلال
و غيره و غيره و غيره لدرجة انا سمعت اغنية راب سعودية علي المصريين اذتني نفسيا و علي رأي فؤاد المهندس مش كدة ولا ايه

لا تقل يارب عندي هم كبير
قل ياهم عندي رب كبير
ptmnlo123per154
ptmnlo123per122
قديم 02-02-2010, 10:58 PM
zerab zerab غير متواجد حالياً

zerab is a glorious beacon of lightzerab is a glorious beacon of lightzerab is a glorious beacon of lightzerab is a glorious beacon of lightzerab is a glorious beacon of light

الموضوع دة مفروض ماينفتحش اصلا لانة مسبب لمشاكل واحقاد في النفس وللامانة ياشبا انا مش مصري بس بموت في مصر
طب لية الناس مابتحبش المصريين ودة موجود فعلا حقولكم اسباب اسمعاها دائما من الناس اللي زي مش مصريين
1_ نظرة العنصرية في بعض الاماكن في مصر فعلي سبيل المثال ودية حصلت لي انا كنت عند دكتورة مشهورة اكشف لوالدتي ومعا اني طبيب ومتربي في البلد دية اكثر من نص عمري لما جيت ادفع الفيزيتا قالت بكذا ولما سمعت والدتي بتكلمني مش مصري قالت انت حضرتك مش مصري قلت لها ايوة قالت يعني اجنبي (يهودي ياناس) قالت لاحضرتك الفيزيتا الضعف بالذمة دا كلام
2- خدوا دية كمان اكثر حاجة فاعة مرارتي كلمة انت اجنبي وعلي فكرة ما احد يقدر يعرف ان انا مش مصري الا لما اطلع الباسبور
3- وحاجة مهمة الصورة الوحشة اللي بتنقلها المسلسلات والافلام المصريية للناس اللس مازاروش مصر وهية ان البلد دية ملايانة نصابييين وحرامية والكل عاوز يسرق اللي في جيبك علشان انت مش مصري والغريبة ان الواقع غير كدا خالص مصر مليانة رجالة وجدعان وانا ليا في البلد دية اكثر من عشر سنيين ماشفتش غير اللي قلت ليكم علية
4- اوسخ حااااااااااااجة هنا سواقيين التكسيات هم اللي بيعملوا سمعة زي الزفت للبلد دة يقعد يتحنجل عليك ويعمل نفسة فاهم انت منين وعداتك وتقاليد البلد اللي جيت منها وبعدين يلف بيك البلد ويجيب لك شقة زبالة وبالشي الفلاني وهية ماتتاهلش ويستغل انك اول مرة تزور مصر ودية بتحصل كل يوم للناس اللي بييجو عندي ضيووف بس اول مايسمعني اتكلم مصري احسن منة يتهد علي طول ويخرس ويقول اللي تشوفة يابية ياناس مصر حلوة والناس بتحبها بس الناس الوحشة هية اللي تكره العرب فيها
وبعدين مش كل الناس زي بعض البلد دية خيرها علي الكل بس اقول في الاخر ولاد الحرام ماخلوش لولاد الحلال حاجة*
قديم 02-02-2010, 11:27 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

طبعآ العرب لا يحبوننا و معهم حق فى معظم الحالات وليس معهم حق فى بعض الحالات !

و هى عمليه معقده جدآ ! بس فى نظرى ان أول حاجه ان المصرى رغاى ! مش حكاية طيبه

واللى فى قلبه على لسانه ! لكن يحب يستعرض نباهته و ممكن يتكلم عن ناس فى وجود ناس

و ممكن يخوض فى أعراض الآخرين بسهوله ! و هذا أكثر ما يتحاشاه العرب أو يجننهم !

لقد سمعتها من أحد الشيوخ العرب ! قال الهندى يقعد ( يعمل أشياء مخجله للحريم ) لمدة 10 سنوات

وما يفتحش بقه ! والمصرى لو مكانه ! البلد كلها تعرف من تانى يوم ؟؟ طبعآ مفهوم الكلام !

ولا أبرأ العرب نفسهم ( غير المصريين ) فمعظهم يدعى الشرف والآمانه والغيره على أهل بيته !

وهو أبعد ما يكون عن ذلك ! و يحبون المال حبآ جمآ ! و يحبون أكل عرق الفقير ! ولا يحبون العمل !

و طبعآ لا يحبون من هو أفضل منهم ! فما بالك بمن يتباهى عليهم و هم يعلمون أنه قادم ليعمل عندهم !!

Dr. Bolbolan ptmnlo123per111

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

الكلمات الدليلية
لائحة عقوبات التأخر عن مواعيد الحضور, موتوسيكلات, رحلات, صيني