العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi

قديم 27-11-2011, 11:41 PM
محمود سامى محمود محمود سامى محمود غير متواجد حالياً

محمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really niceمحمود سامى محمود is just really nice
افتراضي رد: اللانسر و حقيقتها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة koke_lancer مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههه
انا لسة راجع من السفر امبارح بعربيتى الكرستالة 1300 اقسم بالله مبهدل سيراتو ونيسانغرز وشد حضرتك التانى عندى يجيب 90 كم انت شكلك مركبتش عربيات اصلا لانك بتتكلم عن عيوب غير منطقية فى الانسر
ممكن الثانى يجيب 90 كم فى حالتين فقط :
(1) إن يكون عداد السرعة بايظ و بيقرأ بالمتر مش بالكيلو
(2) إن يكون الغيارات بالعكس .. يعنى السيارة بتبدأ من الرابع و تنزل
و كمان السيارة اللى بتجيب 90 فى الثانى 1300 سى سى .. يعنى لو 1600 هاتجيب 120 بالثانى
ده سحب البيكانتو ال 1100 سي سي أحسن من الانسر ال 1300

يا أخوانا اتكلمو كلام منطقى ... آأنا كنت من ملاك الانسر لحد السنة اللى فاتت و بصراحة كل كلام صاحب الموضوع صحيح و أحيه على دقة تفاصيل الموضوع
قديم 18-01-2012, 02:04 AM
الصورة الرمزية ياسرشرف
ياسرشرف ياسرشرف غير متواجد حالياً

ياسرشرف will become famous soon enough

السيارة فعلا جميلة وثبات ممتاز ومش عرف لية بيتكلم عليها كدة واول ماقرأت الكلام اللى مكتوب حسين ان بيتكلم على كارو مش لانسراللى انا راكبها وبثق فيها ثقه عمياء ولو كنت اعرف طريقة الرفع كنت رفعت لك فيديو وانا ماشى بيها 190 مافيش هزة واهى موديل قديم (كريستالة 99)
قديم 03-08-2012, 12:39 PM
المستشار اشرف فرحات المستشار اشرف فرحات غير متواجد حالياً

المستشار اشرف فرحات is on a distinguished road

لانسر هى السهم الذهبى للسيارات ومن تعرض لموقف مع السيارة ليس معناه عيب فى كل السيارات وكون صاحبك تقول فلتت منه السيارة حينما كان يسير على سرعة 130 كم وفوجئ بمنحنى وفلتت منه السيارة امال انت عاوز ايه فى مثل هذه الامور احمد ربنا انه لم ينقلب فالسواقة لها شروط واصول وتقيم السيارة لمقارنة مع السيتروين والتويوتيا اقول لحضرتك بس حاجة واحدة اللانسر افضل واحسن السيارات وده عن تجربة وانا مع لانسر بومة 2008 وحدث ولا حرج عن جمالها وثباتها فى الطريق بصل فى سرعتها الى 180 كم ولا اشعر الا بالثبات بل انها بعد 130كم تهبط السيارة الى اسفل للتقترب من الارض نوعا ما وهذا يعنى الثبات على العموم لا يمكن التعليق على كل حديثك لانه بصراحة حديث لا يمت للاصول والقياسات العالمية بشئ ولكنه عن تجربة غير موفقة مع قيادة مستهترة وبالله التوفيق
قديم 04-09-2012, 11:33 PM
الصورة الرمزية رامي ناجي
رامي ناجي رامي ناجي غير متواجد حالياً
من انا؟: لا تقلق من تدابير البشر فأقصي ما يستطيعون فعلة معك هو تنفيذ إرادة الله
التخصص العملى: باحث قانوني
هواياتي: البحث الجنائي عن الادلة والبراهين

رامي ناجي will become famous soon enoughرامي ناجي will become famous soon enough

انا ركبت 6 عربيات لانسر من سنة 90 من اول عيون صفية الي البومة 2012 بصراحة عربية مينفعش تركب غيرها او تنزل عنها محترمة جدا مش عارف الكلام الي مكتوب فوق دة اية الهدف منة وبشدد علي كلمة اية الهدف منة ميرسي
قديم 05-09-2012, 03:24 AM
Daewoo_Lanos Daewoo_Lanos غير متواجد حالياً

Daewoo_Lanos has a spectacular aura aboutDaewoo_Lanos has a spectacular aura about

المكتوب عن اللانسر فى المقال دة بيحسسنى بفيلم طاقية الاخفاء لما كان توفيق الذقن بيقول العلبة جواها في فيل و هى جواها خاتم.....هذا الكلام عن اللانسر عار تماما عن الصحة ما عدا فقط فى نقطة صوت الموتور....
بس هى الانسر مش منتشرة فى مصر بس موجودة فى معظم الدول العربية و بتنافس الكورولا و لكن كثيرين يفضلون الكورولا لقوة تكيفها و اعتمادية موتورها...