العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > عالم تأمين السيارات

عالم تأمين السيارات خاص بكل شركات التأمين المصرية وتجارب الأعضاء مع شركات التأمين

قديم 25-11-2010, 05:35 PM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all
افتراضي رد: مشكلتى مع شركة قناة السويس للتأمين

مشكورررررررررررررررررررر
قديم 28-11-2010, 11:15 PM
dr_mim81 dr_mim81 غير متواجد حالياً

dr_mim81 is on a distinguished road
عاجل بخصوص التامين علي السيارات

سلام عليكم
يا جماعة انا اشتريت عربية جيتا 2009 وكنت عايز امن عليها تامين شامل ومحتار جدا امن عند انهي شركة بالظبط انا سالت كتير
بس انا شايف ان فية شبة اجماع من اللي سالتهم علي شركة الشرق للتامين ومصر للتامين وخصوصا ان شركة مصر للتامين اشترت الشرق للتامين
فصراحة انا مش عارف اامن عند مصر للتامين ولا فية افضل منها؟
وهل التامين علي السيارات حلال ولا حرام انا لي واحد صاحبي مامن عندمصر للتامين بيقول انة سال دار الافتاء فقالولة ان التامين دة حلال والله اعلم والعهدة علي الراوي
معلش يا جماعة اصل انا محتار اوي ومش عارف احدد انهي شركة بالظبط
قديم 29-11-2010, 01:04 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future
افتراضي رد: بخصوص التامين علي السيارات

مصر للتامين - الشرق - الاهلية كيان واحد و كلهم زى بعض و قناة السويس محترمة برضة كل الشركات دى كويسة و زى بعض

اهم شىء تعرف الى هاتتعامل معاة على شان يشوفلك الملف عند الحاجة
التامين فى اعتقادى مش حرام ولا يوجد اجماع على انة حلال ولا يوجد اجماع على انة مش حرام

وفقق الله على الخير

عمرو احمد
01003388954
قديم 01-12-2010, 09:01 PM
الصورة الرمزية eman2205
eman2205 eman2205 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: اخصائى تسويق ( مصر للـتأمين )

eman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant futureeman2205 has a brilliant future
افتراضي رد: بخصوص التامين علي السيارات

القرار قرارك بس طبعا مصر للتأمين اكبر شركة تأمين و لو فى اى استفسار ممكن تتصل بية

ايمان زكريا
شركة مصر للتأمين
01006131520
01226167673

قديم 02-12-2010, 01:28 PM
jnaiem jnaiem غير متواجد حالياً

jnaiem is on a distinguished road
عاجل رد: بخصوص التامين علي السيارات

كل سنة و انتم طيبين عندي استفسار بالنسبة للتأمين
أنا كنت عاوز أعرف معلومات عن حاجتين
1- انا معايا سيارة سوزوكى ماروتى 2009 و عمله حوالى 8000 كم و بتابع الصيانة الدورية فى توكيل مودرن موتورز ( توكيلها) كنت عاوز أعرف هتقدر بكام و كام تكلفة التأمين عليها بالضبط و عاوز أعرف كل البنود بالتفصيل وماهى عروض الشركة فى هذا الوقت ولا أنتو ممكن تنزلو عرض أفضل بعد فترة قريبه
2- نظام التأمين لتعليم الآطفال و التأمين على الحياه ولو أشتركت فى ـتامين السيارة هل فى عرض مناسب ليه و لا هتر أشترك معاكو فى وثيقة ومع شركة أخرى فى وثيقة أخرى مع الشكر

الكلمات الدليلية
تأمين سيارات مصر, حادث سيارة