العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > بيجو PEUGEOT

بيجو PEUGEOT بيجو PEUGEOT الفرنسية انشأت فى عام 1880 وهى من اقدم السيارات استخداما فى مصر وتمتلك حاليا شركة ستروين الفرنسية ايضا من اهم موديلاتها بيجو 307 و 307SW و 407 و 607

قديم 16-03-2010, 01:48 AM
acc_gr2004 acc_gr2004 غير متواجد حالياً

acc_gr2004 is on a distinguished road
افتراضي 405 بتشخلل

السلام عليكم

ازيكم يا بيجوهاتية , عندى استفسار مجننى ومش عارف اعمل ايه
اولا انا معايا بيحو 405 مو 95 1600 cc
وللة الحمد العربية كويسة معايا وحالتها حلوة , لكن ..... ما يؤرقنى ومطير النوم من عينى ومجننى هو انى بسمع وانا سايق صوت شخللة ورا فى منطقة الباب اليمين الخلفى والرف الخاص بالسماعات
ودوخت بين 3 صنايعية ( السروجى والسمكرى وبتاع الابواب ) وكل واحد يرميها على التانى
اروح للسروجى يقولى الشخللة فى الباب روح لبتاع الابواب
اروح لبتاع الابواب يفك الفرش ويركبة ويحسسنى انه عمل اختراع والاخر نلاقى الصوت موجود يقولى دا عيب سمكرة والباب مش مظبوط
واخيرا روت لسمكرى وظبط الابواب رغم عدم اقتناعى بالموضوع ولكن الصوت مستمر
واخيرا زات صوت شخلله جديد فى منطقة التابلوة وبرضو مش عارف احدد مصدرة

انا خلاص حتجنن وكل شوية افتكر فيلم اسماعين ياسين فى مستشفى المجانين ... لما كان بيقولة سامع حاجة يقولة لا .. يقولة مهو دا اللى مجننى
المشكلة انى سامع ومش عارف اوصل لحل
:craz yW14:
معلش طولت عليكم .. بس كنت محتاج افضفض
ياريت لو حد يعرف حاجة عن الموضوع دة يقولى .. او لو يعرف مين الصنايعى المختص يقول

وشكرا
قديم 16-03-2010, 02:31 AM
الصورة الرمزية رياح التغيير
رياح التغيير رياح التغيير غير متواجد حالياً

رياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to beholdرياح التغيير is a splendid one to behold
افتراضي رد: 405 بتشخلل

طيب مترفعها عالبستم فالبنزينة وتجيب الصنايعية دول وتشوف كده من تحت العربية حاجة شكلها مش مظبوط وطمننا
قديم 16-03-2010, 03:06 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

نفسى الشىء عندى فى عربيتى مجننى والحمد لله اختفى فجأه وارتحت ورحت من يومين اصلح علية الدركسيون والراجل رفع العربية بطريقة غبية وعبيطة جدا من زاويا واحدة اوى ولما خلصت الصوت رجع تانى انا اتوع من الابواب لما بتترفع بشكل غبى من حتو واحدة باتفاع عالى بتعمل زى التواء فالباب بيبقى عايز تربيط او فى حاله مش فى مكانها زى خلوص حاسس لو رميت العربية من الدور الاول تتصلح ههههههه حتجنن ولاد ال الميكانيكية لازم لما تطلع من عندهم تكتشف شىء تانى وتالت ورابع ودمتم بود نصيحة اعمل نفسك مش حاسس استعبط على العربية لغاية ما تزهق وتتعدل
قديم 16-03-2010, 08:04 PM
acc_gr2004 acc_gr2004 غير متواجد حالياً

acc_gr2004 is on a distinguished road

ممممممممممممممممممممم فكرة برضو
قديم 17-03-2010, 01:33 AM
amin3 amin3 غير متواجد حالياً

amin3 is on a distinguished road

الشخلله في الباب دي شغل عفشه ميه في الميه ممكن طبق مساعد او ماشابه اسال عفشجي احسن وربط العربيه كويس