العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 10-03-2013, 11:51 PM
islam sabry islam sabry غير متواجد حالياً

islam sabry will become famous soon enough
افتراضي لسه جايب A5 2006

انا لسه جايب a5 موديل 2006 عايز اعرف هو ظبط الفوانيس ليه ذرار زي الموديلات الاماني ولا لا
علما بان الفوانيس عندي كها دربه شمال _انا بحس ان الغيارات الاتوماتيك فيها تعليقه كدا شويه تطلع على 5 وتنزل للرابع وتطلع للسادس -بس يا ريت يقولي لاني انا قلبت الدنيا على موضوع الفوانيس يا ريت الافاده
قديم 12-03-2013, 02:23 AM
الصورة الرمزية طارق عبد السلام
طارق عبد السلام طارق عبد السلام غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Technical Manager

طارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond reputeطارق عبد السلام has a reputation beyond repute
افتراضي رد: في كذا سؤال ارجو الرد

التحكم فى الاضاءه رفع وخفض فقط من زار جنب الزرار الرئيسى للنور
وده شكله

وبيكون فى العربيه بالشكل ده

جنب المفتاح

اما من ناحيه النقلات فده طبيعى جدا على حسب طريقه قيادتك
لان الفتيس اليكترونى وبيتعامل معك حسب طريقه القياده لو عنيفه بيأخر النقلات ولو هادئه بيقدم النقلات
متقلقش القلق فقط لو الفتيس قيه نتشه

قديم 11-04-2013, 08:25 PM
lordadel lordadel غير متواجد حالياً

lordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of lightlordadel is a glorious beacon of light
افتراضي رد: لسه جايب A5 2006

الاول الف مبروك وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها
بالنسبة لموضوع الاضائة ممكن تتطلع على موضوع الاستاذ طارق وهوة مفيد جدا جدا
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=110451
اما موضوع النقلات انت الاول حاول تجرب انك تخلى دوسة البنزين بسلاسة على طريق فاضى وادى كل غيار حقة " يعنى ماتحرقش الغيارات " وشوف ايه اخبار النقلات ايه وبردة تهدى براحة وتشوف العربية هتنزل من الغيارات ازاى لو تمام تبقى العربية ان شاء الله تمام ومفيهاش مشاكل
قديم 12-04-2013, 07:55 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

مبرووووووووك
بس حضرتك ممكن تقولنا اشتريت بكام واي فئه اللي معاك
قديم 17-04-2013, 07:01 PM
islam sabry islam sabry غير متواجد حالياً

islam sabry will become famous soon enough

انا الحمد لله غيرت الزيت والفلاتر بسالراجل بتاع مركز الصيانه نفخني ....انا شاؤيها ب75000 موديل 2006 مرشتش لا بره ولا جوه كدا تبقى لؤته ولا ايه وهي a5