العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 21-02-2010, 06:11 AM
الصورة الرمزية undertaker_style
undertaker_style undertaker_style غير متواجد حالياً

undertaker_style is on a distinguished road
افتراضي رد: كل المعلومات و الاسعار عن لانسر البومة الجديدة

bos ya gameeel toyota aw lancer dol ansab 7aga fee el shakl w keta3 el ghyar bs khod balk ba2oo ghalyeen awee 3n zman zy ma maktoob keda hena elas3ar dee sa7 100% bye
قديم 21-02-2010, 09:01 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

بص يا مان في حوار مش مريحني خالص كله قال ان مفيش فرق كبير بين سحب بنزين ال1600 و ال1300 قلنا بيس عادي بس لما الفول تنك يعمل معايا 300 كيلو وسط البلد انا شايف ان ده مش طبيعي خالص ولا انت رايك ايه دا ال300 دول المفروض بتوع صفيحه و انا كنت مفول 92 ب70 جنيه من اقل من اسبوع دا يبقا حرام اوي صح؟

يا مان دا انت لوحسبتها عشان جوه البل مع اني بغرز و مش بقف خالص قول مثلا ال10 لتر 100 كيلو يبقا المفروض تاخد 30 لتر مش 55 لتر

انا معنديش صيانه ولا بروح التوكيل لانها خليجي ملهش ضمان هنا؟
و هو انا اول ما بدور الصبح بيكون الrbm عند 1500 و علي ما دتفا بيقف عند 800هو ده العادي؟

<!-- / message --><!-- sig -->__________________

بداية يا اخى التنك بتاع الانسر 50 لتر فقط مش 55 وبعدين انت لما اللمبة

بتنور بيبقى فالتنك من 10 الى 8 لتر يعنى تقريباً بتكون اخدت 40 لتر فقط

وداخل المدينة يفضل انك متحسبش او على الاقل متعتمدش على حساب معدل

استهلاك البنزين لان كل ضغطة فرامل عبارة عن بنزين استهلكتة وطاقة حركة

فقدت وانا كنت كاتب رد على حاجة زى كدة ياريت تشوفها

وفيها حساب تفصيلى وامتى ممكن نحسب المعدل بدقة

وعداد RBM بيكون الصبح اول ما تدور فوق 1000 بحاجات بسيطة جدا ً

وبمجرد ما عداد الحرارة يبدأ يرفع بينزل على 1000 واعتقد ان دة الطبيعى
قديم 21-02-2010, 06:10 PM
ناصر حسن ابراهيم صالح ناصر حسن ابراهيم صالح غير متواجد حالياً
من انا؟: الفقير الى الله
التخصص العملى: مدير مالي
هواياتي: كرة القدم

ناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to beholdناصر حسن ابراهيم صالح is a splendid one to behold

يجماعة الرجاء الرد لأني اريد اشتري الشكل الجديد 2009 ال1500 سي سي السيارة لانسر موديل 2010 البوما 1600 سي سي شكلها نفس شكل لانسر 2009 الجديد 1500 سي سي (اكيد محدش فاهم مني حاجة)

التعديل الأخير تم بواسطة ناصر حسن ابراهيم صالح ; 21-02-2010 الساعة 06:18 PM سبب آخر: لا يوجد سبب
قديم 21-02-2010, 06:26 PM
ILOVE mitsubishi4ever
Guest

مشكور بس عايز استفسر هي عشان سعرها غلي هيخلي موديل2009 اخر يغلي في المستعمل وياريت صوره
قديم 11-03-2010, 08:00 PM
tigernet tigernet غير متواجد حالياً

tigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond reputetigernet has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة medo akef مشاهدة المشاركة

يا مان دا انت لوحسبتها عشان جوه البل مع اني بغرز و مش بقف خالص قول مثلا ال10 لتر 100 كيلو يبقا المفروض تاخد 30 لتر مش 55 لتر

انا معنديش صيانه ولا بروح التوكيل لانها خليجي ملهش ضمان هنا؟
و هو انا اول ما بدور الصبح بيكون الrbm عند 1500 و علي ما دتفا بيقف عند 800هو ده العادي؟

اسف ياباشا على التاخير فى الرد
انا عربيتى خليجى و بروح الصيانة فى التوكيل عادى و من غير ضمان
بالنسبى ال rpm عند كويس جدا انا عربيتى لما ادور الصبح بيبقا 2 و لما تسخن بينزل 800