العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 11-10-2012, 01:16 PM
engcomm engcomm غير متواجد حالياً

engcomm is on a distinguished road
للاهمية سؤال لأهل الخبرة وبرجاء الاغادة

انا معايا رينو رينبو 1999 بس بحس ان المروحة بتشتغل كتير لما ابطل العربية هود ده طبيعى ولا المفروض ماتشتغلش خالص يعنى لو روحت مشوار صغير خالص ميكملش 10 دقايق ولما اروح وابطلها الاقى المروحة شغالة معرفش بقى بتقعد اد ايه فهل ده يأثر على البطارية لأنها مش بتكمل نصف ساعة وتنام ولازم ادورها زق . فالكهربائى فحص البطارية وقالى فيها ربع ولازم تتغير وانا خايف اغيرها ويطلع المروحة دى السبب.
أرجو الافادة وياريت لو فى حد كويس كهرباء وميكانيكا فى الرينو بمدينة نصر
قديم 11-10-2012, 01:19 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال لأهل الخبرة وبرجاء الاغادة

الثرموستات اللى عندك كام / كام

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 11-10-2012, 01:25 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

ممكن تكون البطارية ضعيفة فعلا وأى بتاع بطاريات وكهربائى هيفيدك
وبالنسبة للمروحة ممكن تبقى على الكونتاكت بحيث لما تبطل العربية تفصل المروحة
وده بيكون عن طريق كتاوت خارجى ، وطبعا نراجع على العربية بتسخن ليه فى المشاوير القريبة اوى ممكن يكون فيه مشكلة لكن بإذن الله الكهربائى يحلها
قديم 11-10-2012, 01:31 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

وبالنسبة للمروحة ممكن تبقى على الكونتاكت بحيث لما تبطل العربية تفصل المروحة
كدة مش مظبوط يا مستر هشام ....ما تنساش الحرارة الكامنة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 11-10-2012, 02:22 PM
engcomm engcomm غير متواجد حالياً

engcomm is on a distinguished road

هوه المفروض الثرموثتات يبقى كام على كام انا معرفش بصراحة وانا لسه جايبها بقالى يوم واحد والله وتقريبا العين جت جامدة شوية لكن عاوز احط ايدى على المشكلة بس بالضبط علشان اعرف اتحرك ولو فيه مشكلة ممكن تكون فى اه بالضبط وهتكون سهلة ولا صعبة علشان انا قلقلان يا جماعة والله