العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 14-09-2011, 12:41 AM
mooneyes mooneyes غير متواجد حالياً

mooneyes has a spectacular aura aboutmooneyes has a spectacular aura about
للاهمية اسعار السيارات فى بور سعيد...

اولا * السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

ثانيا * انا يا شباب عندى اعاقة فى رجلى الاتنين هو هو انا بمشى عادى بس لو انا قاعد على الاض مش اقدر اقوم وانا ماشى بتكون باينى ..المهم ان فى واحد بيقولى انع عاوز يجيب عربية عن طريقى وهيدينى10الاف او 8 لو مش معايا رخصة ..اسمع كلامه واكمل على فلوسه واجيب حاجه 128 فى حدود 15 ولا لو ربنا سهل اجيبها انا واخليها لنفسى .. ويا ترى اقل سعر للاوتوماتيك فى بور سعيد ممكن يكون كام ..وانا بقول انها هتيجى اتوماتيك لان رجلى الاتنين فيهم مشكله.فلو قالو ان ليا عربية فأكيد هتكون اوتوماتيك وهتتجهز ببنزين وفرامل يدوى ...فهل اجيبها لنفسى ولا اجيبها ليه هو ..

والموضوع دة كله عشان (هل مصاريف مثلا ال 128 واللانوس واحدة ) علما بأن البلد عندنا مطبات زفت ..ومشاويرى بيها هتكون حتى لو مشوار 100 متر ..وايه اقل سعر للاوتو هناك وهل فى لانوس اوتو (عشان النوبيرا غالية وانا مش عاوز تزيد عن 20 الف ) ولو فى لانوس هل نفس مشاكل فتيس النوبيرا..

وشكرا مقدما لكل اللى هيرد واللى مش هيرد على الموضوع..
قديم 03-02-2012, 02:25 AM
الصورة الرمزية lordluck
lordluck lordluck غير متواجد حالياً
من انا؟: elattar
التخصص العملى: Student
هواياتي: Cars

lordluck will become famous soon enoughlordluck will become famous soon enough
افتراضي رد: اسعار السيارات فى بور سعيد...

ياباشا فى كل العربيات هناك وفى تمبرا ولانوس وكل العربيات هناك تروح وتنقى على غينك ياتاجر وتاخد حد معاك يفهم فيهم بالنسبه لانوس قطع غيارها اغلى من 128 طبعا الاتنين قطع غيارهم فى السوبر ماركت واستنى باقى الاعضاء هيفدوك اكتر والف مبروك مقدم

من علامات يوم القيامة:
1-ظهور الامام المهدي

2-ظهور الدجال

3- نزول سيدنا عيسى عليه السلام

4- ظهور ياجوج وماجوج

5- شروق الشمس من مغربها

6-ابواب التوبه تغلق

7-ستظهر دابه الارض لتضع علامه على المسلمين

8- سيعم الضبااب على الارض لمده اربعين يوم وسيقتل كل المؤمنين الحق حتى لا يشهدو بقيه العلامات

9- نار عظيمه ستسبب الدماار

10-دمار الكعبه

سبحان الله وبحمده ع...دد خلقه وزنة عرشه ورضا نفسه ومداد كلماته
قديم 03-02-2012, 07:46 AM
@واحد من الناس@ @واحد من الناس@ غير متواجد حالياً

@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute@واحد من الناس@ has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mooneyes مشاهدة المشاركة

اولا * السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

ثانيا * انا يا شباب عندى اعاقة فى رجلى الاتنين هو هو انا بمشى عادى بس لو انا قاعد على الاض مش اقدر اقوم وانا ماشى بتكون باينى ..المهم ان فى واحد بيقولى انع عاوز يجيب عربية عن طريقى وهيدينى10الاف او 8 لو مش معايا رخصة ..اسمع كلامه واكمل على فلوسه واجيب حاجه 128 فى حدود 15 ولا لو ربنا سهل اجيبها انا واخليها لنفسى .. ويا ترى اقل سعر للاوتوماتيك فى بور سعيد ممكن يكون كام ..وانا بقول انها هتيجى اتوماتيك لان رجلى الاتنين فيهم مشكله.فلو قالو ان ليا عربية فأكيد هتكون اوتوماتيك وهتتجهز ببنزين وفرامل يدوى ...فهل اجيبها لنفسى ولا اجيبها ليه هو ..

والموضوع دة كله عشان (هل مصاريف مثلا ال 128 واللانوس واحدة ) علما بأن البلد عندنا مطبات زفت ..ومشاويرى بيها هتكون حتى لو مشوار 100 متر ..وايه اقل سعر للاوتو هناك وهل فى لانوس اوتو (عشان النوبيرا غالية وانا مش عاوز تزيد عن 20 الف ) ولو فى لانوس هل نفس مشاكل فتيس النوبيرا..

وشكرا مقدما لكل اللى هيرد واللى مش هيرد على الموضوع..
بص يا ريس

أولا مينفعش المعاق يجيب أكنر من عربية خالص

ثانيا مينفعش تبيع العربية غير بعد مرور 5 سنوات على شرائها أو كثر

ثالثا هو أنت بتطرح من قيمة السوق فى حدود ال10 ألاف ل15 ألف هو ده الخصم اللى هتخأخذه كمعاق على العربية فبتالى لما تفك حظر البيع بعد 5 سنيين وتيجى تبيع هتبيع عربية أوروبى بحاله أفضل من عربيات السوق بالسعر العادى للسوق وأنت اللى كسبان

رابعا ودى اهم نقطة أنت ممكن لو العربية عايز تبيعها لحد قبل المدة دى ما تخلص هتفضل بدون عربية لأن العربية مش هتعرف تسجلها بإسم الللى إشترى منك إلا بعد مرو 5 سنوات وده هيعملك مشاكل ملهاش أول من أخر وحوار ملوش لازمة وأحيانا بؤدى لسحب العربية منك أو منه وممكن بعد مرور ال5 سنوات تدور عليه متلاقيهوش أصلا وممكن لو البيه عمل بيها حادثه ولا حاجة أنت اللى تنضر بص أحسن بلاش الموضوع ده لو عاوز هات عربيبة لنفسك أحسن وربنا يباركلك

مـثل صيـنـي يقول :

" إذا مــات الـسـيـد فـأقـتــل حـتـى كـلبــه
لأنــه لــن يــكـون وفيـا لـغير سـيـده الأول "

تحياتي

@ واحد من الناس @

قديم 03-02-2012, 09:09 AM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

راى تجيب عربية لنفسك
وعلى فكرة من حقك كل 5 سنين عربية يعنى ليك اكتر من عربية
واحد معرفة لسة جايب شومة من هناك بعد الاكسل وهاسالوة جبها بكام