العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 05-08-2012, 08:31 PM
الصورة الرمزية sehsss
sehsss sehsss غير متواجد حالياً
التخصص العملى: صحفي

sehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond reputesehsss has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعالوا ياللى عاوزين تشتروا نيسان الجديدة - خلاص إتأكدت إن فيها مشكلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo مشاهدة المشاركة

طيب اعمل ايه بقى كده احجز الجديدة ولا لو قدامى واحدة 2012 اجبها احسن
انا متأكده ان القديمة أمتن من الجديدة

وانا قدامى واحدة سوبر صالون 2012 يمكن ربنا يسهل فيها

ولا احجز الجديدة

ولا انقل على نوع تانى مع انى زهقت من التدوير فى الانواع التانية ومقتنعة جدا ان النيسان بامكانيتها أفضلهم بالسعر ده
وبرده عاوزة رأيكم
بصي، سواء القديمة أو الجديدة الاتنين ممتااااااازين وكفاية إن وراكي توكيل محترم وخصوصا (اوتو إيجبت).. الخلاصة لو عاوزة عربية موتورها قوي وثبات رااااااائع بس مش موفرة قوي في البنزين والكنبة الخلفية ضيقة إلى حد ما يبقى الشكل القديم، لو عاوزة عربية موفرة في البنزين وواااااسعة جدا بس مش بتاعة شد وحرق (اقتصادية أو سيارة مدينة) يبقى الصني الجديدة.. وبالتوفيق

Mohamed Hussein - journalist
قديم 05-08-2012, 08:51 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعالوا ياللى عاوزين تشتروا نيسان الجديدة - خلاص إتأكدت إن فيها مشكلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sehsss مشاهدة المشاركة

بصي، سواء القديمة أو الجديدة الاتنين ممتااااااازين وكفاية إن وراكي توكيل محترم وخصوصا (اوتو إيجبت).. الخلاصة لو عاوزة عربية موتورها قوي وثبات رااااااائع بس مش موفرة قوي في البنزين والكنبة الخلفية ضيقة إلى حد ما يبقى الشكل القديم، لو عاوزة عربية موفرة في البنزين وواااااسعة جدا بس مش بتاعة شد وحرق (اقتصادية أو سيارة مدينة) يبقى الصني الجديدة.. وبالتوفيق
كلامك جميل بس وضحلى يعنى ايه شد وحرق
وكمان انت كده متفق معايا ان القديمة اقوى واجمد من الجديدة صح ؟

وكنت عاوزة اقولك ان القديمة قالوا عنها مش موفرة لحد عام 2010 وانهم عالجوا العيب ده ابتداء من 2011 ( ياترى ايه صحة المعلومة دى )

وفى النهاية كنت عاوزة اقولك ان العربية همشى بيها جوه المدينة ومش هسافر بيها غير كل فين وفين
منتظرة الرد على اسئلتى
قديم 05-08-2012, 08:57 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

كلامك جميل بس وضحلى يعنى ايه شد وحرق
وكمان انت كده متفق معايا ان القديمة اقوى واجمد من الجديدة صح ؟

وكنت عاوزة اقولك ان القديمة قالوا عنها مش موفرة لحد عام 2010 وانهم عالجوا العيب ده ابتداء من 2011 ( ياترى ايه صحة المعلومة دى )

وفى النهاية كنت عاوزة اقولك ان العربية همشى بيها جوه المدينة ومش هسافر بيها غير كل فين وفين
منتظرة الرد على اسئلتى
كلمة شد وحرق يعني جري بالعربية وتسارع جامد
اما بخصوص البنزين الصني معروفة انها موفرة في البنزين
وبصراحة انا لا افضل الصني اصلا سواء الشكل الجديد او الشكل القديم

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 05-08-2012, 09:14 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

كلمة شد وحرق يعني جري بالعربية وتسارع جامد
اما بخصوص البنزين الصني معروفة انها موفرة في البنزين
وبصراحة انا لا افضل الصني اصلا سواء الشكل الجديد او الشكل القديم
طيب ما تقولنا خبرتك بقى ايه احسن منها وفيه نفس الامكانيات وبنفس السعر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 05-08-2012, 09:19 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

طيب ما تقولنا خبرتك بقى ايه احسن منها وفيه نفس الامكانيات وبنفس السعر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله انا شايف ان احسن عربية في الفئة دي الاوبترا
هيا فعلا كماليتها مش كتيرة زي الصني
بس على الاقل معليهاش كلام كتير زي اللي على الصني
فانا رايي لو حضرتك ناوي على عربية انوي على الاوبترا بجد عربية ممتازة وجميلة واثبتت نفسها في السوق

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn