العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 20-09-2012, 12:27 PM
الصورة الرمزية oousaoo
oousaoo oousaoo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس

oousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond reputeoousaoo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: زيادة أسعار البنزين والسولار تنتظر موافقة «مرسى»

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة osama-am مشاهدة المشاركة

ماتخافوش مش هايقدر ياخد قرار زى ده ابدا . . غيره ورانا السواد كله ومقدرش يطلع الطلعه دى..
ده ممكن يكون مسرب الخبر جس نبض ..
واذا كان عاوز يعرف هانعمل ايه ؟؟ بقوله حاول وهاتشوف نهارك هايبقى اسوووود ملوكى
y esyes
قديم 20-09-2012, 01:12 PM
الصورة الرمزية mody112
mody112 mody112 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
هواياتي: قيادة السيارات -تجميع معلومات عن السيارات

mody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud ofmody112 has much to be proud of

السلام عليكم
اولا المشكله فى موضوع زيادة اسعار الوقود او تخفيض دعم الدوله للوقود انه شرط من شروط الحصول على قرض صندوق النقد الدولى واللى انتو عارفين اد ايه هو مهم للبلد مش عشان المبلغ بتاعه وهو 4.8 مليار دولار ولكن لانه بيدى مؤشر ايجابى على الوضع الاقتصادى فى البلد واللى مستنياه بلاد كتير عاوزة تضخ استثماراتها فى مصر وكمان بلاد تانية عاوزة تقرض مصر ولكن مستنية تعرف قدرتها على سداد القروض وهتعرف ده عن طريق ان مصر حصلت على القرض .
يعنى الموضوع ده متهيالى هيتم رغم انف الجميع حتى الحكومه ورئيسها .
طبعا كلنا عارفين ان موضوع الزيادة ده هياثر بالسلب على كل حاجه فى البلد .
طبعا مينفعش نقارن متوسط الدخول العالميه بالدخول المصريه وكلنا عارفين ليه
قديم 20-09-2012, 01:35 PM
حازم العجمى حازم العجمى غير متواجد حالياً

حازم العجمى is on a distinguished road

ومين قا ل ان الشعب هيوافق على كده احنا خلاص عرفنا الطريق نعملهم بدل الثوره عشره وخلاص بقى زمن الطبطبه ده انتها الى هيعرف يدير البلد صح على عنا ورسنا اما الغير كده فى ستين دهيه مش ناقصه نكد يعنى
قديم 20-09-2012, 01:40 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

الأعضاء الكرام الى بتقارن اللتر في مصر بخارج مصر ياريت يقارن دخل الموظف في مصر بخارجها ويقارن الشوارع والأحترام و ......................... ........ داخل مصر بخارجها مش يقارن بحاجه ويهمل باقي الأشياء
حسبنى الله ونعمه الوكيل
والله المستعان
: 14FEAD~151::1 4FEAD~151::14 FEAD~151::14F EAD~151:

قديم 20-09-2012, 01:44 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد سويلم مشاهدة المشاركة

انا مع زياده السعر عشان الناس اللى طول اليوم بتلف بعربياتها والبيوت اللى فيها 3 عربيات و4 عربيات
انا مش عاوز ادخل فى جدال عقيم مع اى عضو من الاعضاء اللى ضد الزياده
بس للاسف احنا شعب عاوزين الحكومه ترضعنا
قبل ما أسال انا الحكومه بتدينى ايه
اسال نفسى
انا بشتغل شغلى باخلاص ولا لا
ولا
كل همى ان انا اخلع من شغلى الساعه 10 الصبح
والمدام اللى بتروح شغلها تنقى الرز
والانسه اللى حاطه عينيها على زميلها
هاقول ايه ولا ايه ولا ايه
انا هحكى موقف بسيط جدا حصل قدامى فى مصلحه ما
فجاه لقيت واحده قامت اخدت كوبايه شاى من زميلها اللى جمبها فى المكتب
وطبعا الزميل المحترم مسكتش قام لطشها على ضهرها
بس طبعا بعد ما اخدت كوبايه الشاى بتاعته
المفاجاه
صاحبى معايا قالى انت تعرف ان جوزها شغال معاهم فى المكتب
طيب انا راضى حكموكوا
هل ديه مناظر ناس رايحه تشتغل وتخدم المجتمع
صدقونى والله لو كل واحد اشتغل باخلاص حالنا هايتعدل ان شاء الله

الاداء الموظفين قبل محضرتك تحكم بيشتغلو ازاى شوف بيقبضو قد ايه وياترى الهيئات التابعين ليها بتديهم مصاريف علاج ولا بيستنو الدور ؟
فى موظفين بيشتغلو صح وفى هيئات لاء يبقى ناخد كله بذمب كله

ممكن نذود البنزين بس ادينى طرق صح مواصلات ادميه عشان لما اركن العربيه ابقى اعرف اركب مواصله ده دلوقتى الناس بتعجن بعض جوه الاوتوبيسات امال بقى لما ينضم بتوع الملاكى

وكمان موضوع ذياده البنزين ده هيفرق فى كله فى نشاط المصانع ونقل البضائع يعنى اكل ولبس وكل الخدمات هتغلى