العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 (اهم الموضوعات)

قديم 07-03-2010, 10:52 PM
صبرك يارب صبرك يارب غير متواجد حالياً

صبرك يارب has a spectacular aura aboutصبرك يارب has a spectacular aura about
افتراضي رد: وأخيراً نيو أكسنت "سبورت" ونولت ...

العربية حلوة فعلا بس انا مش شايفة اى فرق بينها وبين النيو اكسنت العادية غير من الخارج المقدمة وبعض الاشياء الخفيفة بس يا ريت تقولنا ايه اخبار سحبها وسرعتها
قديم 08-03-2010, 11:10 AM
الصورة الرمزية TeGo
TeGo TeGo غير متواجد حالياً

TeGo is a jewel in the roughTeGo is a jewel in the roughTeGo is a jewel in the rough

السلام عليكم

الف مبروك السيارة وربنا يكفيك شرها ويباركلك فيها

ياريت تصورلنا السيارة من الداخل وتعملنا عنها تقرير مفصل بالصور عن كل جذء فيها (واهم حاجه تصور الUSB )

تانى حاجه اخبار الثبات ايه على السرعات العاليه؟. هل السيارة ثابتة على السرعات العالية ولا خفيفة

الأوله مين يحقق والمحقق ديب

والتانيه داء الخيانه مش لاقيله طبيب

والتالته آه م الاهات .. يا جَرْح إمتى تطيب ! ...... وعجبي

₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
يعوض ربنــــا
Black ducks revolution ©
قديم 08-03-2010, 05:34 PM
corsair
Guest

عايزين منك الجديد وسيبك من اللي علي اليوتيوب وخلينا في عربيتك صور بقا يجميل من اللي قلبك يحبها بالذات العدادت والتابلوه وياريت والتابلوه منور بالليل علشان انا بحب اوي انوار التابلوهات متنساش يا برنجي وانا مستني الصور
قديم 08-03-2010, 06:39 PM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صبرك يارب مشاهدة المشاركة

العربية حلوة فعلا بس انا مش شايفة اى فرق بينها وبين النيو اكسنت العادية غير من الخارج المقدمة وبعض الاشياء الخفيفة

بالظبط كده هي فعلا ماتفرقش كتير زي ما هو معروف هي الشكل الخارجي في المقدمة الجديدة والعتب وحلي نيكل بعد كده وفرق الكماليات في المرايات الكهربا والفوج لايت ...

بس يا ريت تقولنا ايه اخبار سحبها وسرعتها
زي ما هو معروف عنها النيو أكسنت بصفة عامة موتورها قوي ، بس أكيد طبعاً لسة الموتور بيلين فبردو حاسس إنه مكتوم شوية وسحبته مش الي بشوفها في النيو أكسنت بس ده مايمنعش إنها بردو ما شاء الله عليها أنا بطلع بيها من الوقوف جنب عربيات تانية 1600 ماشية وبتجيبها وتعدي ... إنما بالنسبة للسرعة فطبعاً أول ألف بردو عشان الموتور ماينفعش تمشي أكتر من 80-90 فدي ماقدرش أحكم عليها إلا بعد الألف الأولى إن شاء الله لما العربية تاخد نفسها وتجري من غير ما أكتمها زي ما بعمل دلوقتي ...

*/\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/* No Need 4 Speed */\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/*
قديم 08-03-2010, 06:48 PM
الصورة الرمزية ESL NSR
ESL NSR ESL NSR غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس اتصالات

ESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of lightESL NSR is a glorious beacon of light

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TeGo مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
الف مبروك السيارة وربنا يكفيك شرها ويباركلك فيها

يارب الله يبارك فيك ...

ياريت تصورلنا السيارة من الداخل وتعملنا عنها تقرير مفصل بالصور عن كل جذء فيها (واهم حاجه تصور الUSB )

إن شاء الله أكيد بس زي ما قلت تصبروا عليا شوية ... إنما بالنسبة للوصلة أنا بدأت أفكر إن أي كلمة عليها بعد كده تبأة بفلوس عشان الطلب عليها زاد وأنا لازم أستغل الفرصة الصراحة يعني ...

تانى حاجه اخبار الثبات ايه على السرعات العاليه؟. هل السيارة ثابتة على السرعات العالية ولا خفيفة
زي ما أنا لسة رادد على (صبرك يارب) العربية لسة ماينفعش يتعدى بيها 90 إلا بعد أول ألف ... وبالنسبة للسرعة المسموح بيها دلوقتي بالعربية ما شاء الله بتعمل الي إنت عايزه منها وثبات هايل لحد 90 وده طبيعي أكيد بس الفكرة في الآداء الرياضي كمان والعربية ماهياش تقيلة ومفروده على الأرض زي الفطيرة زي اللانوس ولا الصني الي المناورات والتغريز بيهم محتاج سواق معلم (طبعاً خفة الأكسنت وآدائها ده ممكن يكون عيب على السرعات العالية) بس هشوف بعيني ماحدش هايقولي إن شاء الله في القريب العاجل، وأهم حاجة م الآخر في النقطة دي سلامتي الشخصية والراكبين معايا قبل سلامة العربية إياكش مامشيش بيها أكتر من 120 وهي موزونة حلو أوي رضا وعاجباني عشان كده ممكن ماتفرقش كتير معايا الجزئية دي قدام ...

*/\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/* No Need 4 Speed */\/\/*
=========*/\/\/*
*/\/\/*