العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 (اهم الموضوعات)

قديم 22-01-2010, 04:40 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute
افتراضي رد: الي كل من يريد شراء سيارة هيونداي نيو اكسنت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

ان شاء الله لما تذهق مالتوكيل - ودة اعتقد انة قريب عن تجربة - ابعتلى رسالة خاصة وانا اقولك اية

البديل وهتدعيلى بس الاول استفيد من الضمان وبرضو عن تجربة ارجع لكتيب الصيانة الدورية

وواظب على مواعيد التغيرات ( سيور - فلاتر -.......... الخ ) اما موضوع ضبط او كشف مثل ضبط

صوت الموتور .......... الخ بتكون عند الحاجة وعلى فترات يعنى الموضوع دة فالتوكيل ميستحقش

عناء يوم كامل من اولة وان كان بيضمنلك حقك فالضمان

وربنا يبارك لك فيها ويديك خيرها ويكفيك شرها
والله يا ميشو انا اصلا فكرت في هيونداي عشان توافر قطع الغيار ومراكز الصيانة خارج الضمان وخصوصا ان غبور يزهق بلد وهي صيانتها سهلة لدي مراكز الخدمة واكيد هبعتلك يا باشا عشان تفديني والف شكر يا باشا

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 22-01-2010, 04:43 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bahaa44 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بجد المنتدى ده روعة والشباب واضح انهم خبرة وعندى استفسار عن النيو اكسنت 2010 انا محتار من كتر التعليقات على النت هيه كويسة اشتريها ولا مش اووى وافكر فى حاجه تانية مع العلم ان مبلغها بالظبط 76000 هو اللى فعلا متاح معايا وعايز اشترى عربية جديده واريح دماغى ومنتظر المشورة منكم
بص يا باشا انا جايب سعر العربية دي من معرض خارج التوكيل ب 75000 لكن معرفش في التوكيل بكام وممكن تقرأ اول الموضوع انا كاتب كل حاجة عن العربية

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 22-01-2010, 08:47 AM
دونا دونا غير متواجد حالياً

دونا is on a distinguished road

ما هى عيوب سياره النيو اكسنت وعيوب السياره الفيرنا
قديم 23-01-2010, 12:14 AM
بهاء العنانى بهاء العنانى غير متواجد حالياً

بهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of light

[quote=ابو يمني;125309]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة etsh1413202 مشاهدة المشاركة

مبروك عليك يا أبــا يمنى .......... واختيار موفق ان شاء الله

هي العربيه ممتازه فعلا وسمعتها كويسه اوى ومتفوقه على مثيلتها بسبب الموتور بتاعها ...جبار ما شاء الله ....بس عيبها الوحيد مفيهاش مؤشر حراره ...غير كده سياره جميله

وربنا يباركلك فيها.... وفين الحاجه الساجعه يا عم انت !!!!!!!!!!!!!!!......... ولا اما تستلمها مش مشكله
[/quo
هو تقريبا ياباشا غبور اتزنق في 200 جنية بتوع عداد الحرارة انت عالاف بقي والحاجة الساعة موجودة بس متزقش يا عم انت تعالي انت بس و انا خدام يا باشا
الف مبروك
وان شاء الله ساشترى هذه السياره الرائعه ولكن كانت مفاجاه امبير الحراره

هل معنى ذلك اننى انتظر وقوع الخطر ثم ابدا التصرف
ام ان هناك حل اخر ؟؟
معلش الواحد خد على النظام القديم

ومن اى معرض اشتريت ب 75000

شكرا مقدما
قديم 23-01-2010, 12:27 AM
بهاء العنانى بهاء العنانى غير متواجد حالياً

بهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of lightبهاء العنانى is a glorious beacon of light

وهل حياه السيارات الان اصبحت متوقفه على لمبه ب جنيه ؟؟

مش عارف ؟؟؟ راى الشخصى النظام القديم افضل