العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 (اهم الموضوعات)

قديم 30-11-2012, 05:56 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخيرا !

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة spear7 مشاهدة المشاركة

النيتروجين في حالة استخدامه لملئ الكاوتش بيكون في درجة الحرارة العادية و دي كفيلة انها تخلي النيتروجين في حالة التمدد الحرج و لأنه اقل كثافة بكتير من الهواء العادي اللي ربعه ثاني اكسيد كربون دة بيخلي الكاوتش اكتر ليونة من حالته في حال استخدام الهوا العادي ... بس صدقني بقى لي اسبوعين مستخدمه حاسس ان دي مش عربيتي ... الاداء اتغير للأفضل جدا من حيث الموتور و العفشة و التعليق و بقيت مش مقلق من المطبات و لا النقر اللي كانت بتقطم ظهري

وبمناسبة الكاوتش البريدجستون ... هو ناشف بسيط بس ميوصلش لدرجة الهانكوك و خصوصا الكمهو اللي في كل الهيونداي ... بصراحة بافكر في بريدجستون او كونتينينتال او ميشلان او جود يير
رغم انى مش مقتنع ان النيتروجين ليه مفعول السحر بس انا موافق ان نوع الكاوتش مهم جدا لاى عربيه وانا بفضل البريدجستون وهاجرب على فكره موضوع النيتروجين يمكن انت اللى تكون صح

تقبل تحياتى
قديم 30-11-2012, 02:28 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخيرا ! عفشة النيو اكسنت

السلام عليكم
في الكاوتش عندي نيتروجين على الرغم اني مش حاسس بفرق كبير بينه وبين الهواء العادي
بس لي سؤال مش الهواء العادي نسبة النيتروجين في عاليه طيب ايه الفرق
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 06-12-2012, 01:08 PM
الصورة الرمزية sergeant
sergeant sergeant غير متواجد حالياً
من انا؟: م/ احمد هاني

sergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to allsergeant is a name known to all

كانت حابب اوضح حاجه بالنسبه للنيتروجين
النتروجين وانت بتحطه لازم تتأكد من الراجل انو بيغير فلاتر الكوبروسل الخاص بالنيتروجين لان لو متغيرتش في معدها بيقا كأنك بتحط هوا عادي فعشان كده في ناس مبتغيرهاش فالي بيحطه مبيحسش بحاجه اتغيرت
لان لو فعلان النتروجين تمام يعني فعلان الهوا مظبوط والفلاتر بتتغير في معدها حيديك لاداء السليم
لاني بحط ديما النتروجين وكانت مسافر بالعربيه للعين السخنه وفي الصيف والجو نار وراجع طاير روحط اظبط الكوتش لقيت الكوتش كلو زايد درجه وحده بس رغم شده الحراره واحتكاك الكوتش بلارض..
وبصراحه ان اطرا فرده كوتش جربتها كانت المشلان ممتازه بجد ملبن

قديم 16-12-2012, 06:32 PM
الصورة الرمزية spear7
spear7 spear7 غير متواجد حالياً

spear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of lightspear7 is a glorious beacon of light

هههههههههههههه لأ الحمدلله اكتشفت لسة الاسبوع اللي فات في مركز صيانة العبور و انا باعمل صيانة ال 5000 ان المساعد الخلفي يمين عندي طلع بايظ و قافش و لا عمره اتحرك من ساعة اما اتحط في العربية و دة عيب مصنع و قرروا يغيروه تبع الضمان ... و دة هو سبب المشكلة اللي كنت باحكي عنها ... و محدش في المركز صدق اني كنت باجري بالعربية على الطريق بكل بساطة و بشد و عندي مساعد عبارة عن عصاية حديد ... بس تبا لذلك عربيتي الصغيرة لما تعد تتحمل
قديم 28-01-2013, 08:44 PM
الصورة الرمزية accent boy
accent boy accent boy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب
هواياتي: cars

accent boy is a name known to allaccent boy is a name known to allaccent boy is a name known to allaccent boy is a name known to allaccent boy is a name known to allaccent boy is a name known to all

والله حلو موضوع النيتروجين ده اول مره اعرف انه بيعمل نتائج محسوسه كده .. بس سعات والله بحس ان عفشه الفيرنا انعم من بتاعت الاكسنت طب ايه الحل هل فعلا النيتروجين هيجيب مفعول !! لان كده كده عندي عاوزه مساعدين قدام .. شكرا لحضرتك

استودعكم الله سوف اغيب للدراسه .. فى حفظ الله ورعايته