العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 17-07-2011, 04:36 AM
ahmedatif ahmedatif غير متواجد حالياً

ahmedatif will become famous soon enough
افتراضي اخيرا انتهت الحيرة -- قررت اشترى النترا 2012 ان شاء الله

سلام عليكم جميعا
جى اول مشاركة فعلية ليا على اى منتدى بس انا حبيت اشارككم بالقرار اللى وصلتله يمكن حد ينصحنى بحاجه-- بعد لف كتير وحيرة ما بين صنى و سيراتو واكسنت ار بى -- استقريت على اكسنت ار بى وروحت اتفرج عليا فى توكيل غبور اللى صلاح سالم -- وهناك شفت النترا لأول مرة وقعدت فيها واتفرجت عليها من جوا وبكل صراحة انا وقعت فى حبها -- فقررت اشتريها
المهم بعد شوية خطوات مع بنك التنمية عشان التقسيط وكده لقيت التوكيل بيقولى العربية زادت بقى 123 الف اول فئة اوتوماتك والتسليم اخر الشهر ده ومش اكيد
طبعا انا بدور بقالى كتير ومش قادر اصبر اكتر من كده رمضان داخل ومش ناقصه بهدله فى الحر المهم اتكلمت مع مندوب البنك وقالى فيه معرض هيجبهالك المنوفية فى خلال يومين بس 125 الف (انا اصلا من المنوفية بس شغال فى القاهرةومقسط تبع فرع المنوفية برضه)
ولسه مقررتش اعمل ايه ولا جيب اكسنت ار بى اول فئة اوتو برضه تانى واستلمها من التوكيل لأنى الصراحة على نياتى وبخاف من المعارض يكونو ضاربين حاجه من العربية؟
ايه رأيكم؟ ياريت تنصحونى لأن اول مرة اشترى عربية جديدة وياريت حد يقولى برضه المفروض استلم ايه مع النترا لو ربنا ييسر وجبتها
واسف على الأطالة
قديم 17-07-2011, 05:38 AM
naserng naserng غير متواجد حالياً

naserng is on a distinguished road
افتراضي رد: اخيرا انتهت الحيرة -- قررت اشترى النترا 2012 ان شاء الله

صراحة لو انا منك واخدت قرار بعد لف كتير اتوكل على الله بس انا رأي تنى لحد اخر الشهر يعني 15 يوم مش كتير عشان توفر الفين لان فيه معارض تانية عارضها ب126 الف بس اهم تتاكد انهم هيسلموك اخر الشهر واللون اللي انت عاوزة فبسيطة كلها اسبوعين وبعدين متنساش لسة عندك مصاريف التامين اللي مش هتقل عن 4 الاف جنية يعني حرام تدفع الفين زيادة تاني على اسبوعين بالنسبة للار بي هيا طبعاا كويسة بس مش زي الألنترا وربنا يوفقك للخير ان شاء الله
قديم 17-07-2011, 09:41 AM
الصورة الرمزية koashraf
koashraf koashraf غير متواجد حالياً
من انا؟: وديع فى شراسه واحب الخير للجميع.
التخصص العملى: كيميائى .
هواياتي: السيارات والكمبيوتر وصيد السمك

koashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond reputekoashraf has a reputation beyond repute

العربيه ابتدت تنزل فى المعارض والوكلاء...لولفيت شويه ممكن تلاقى بضاعه حاضره بدون حجزوانتظار........والف مبروك مقدماً

"اللهم أنصر الاسلام وأعز المسلمين"
قديم 17-07-2011, 05:15 PM
memo823000 memo823000 غير متواجد حالياً

memo823000 is on a distinguished road

انا راى استنى لاخر الشهر مشهتفرق كتير بس انا اضمن التوكيل عن المعارض اللى بجد معتش فيه ضمير
واختيار موفق ان شاء الله
قديم 19-07-2011, 01:50 AM
ahmedatif ahmedatif غير متواجد حالياً

ahmedatif will become famous soon enough

متشكر جدا لكل الردود انا خلاص الحمد لله هروح اجيبها من معرض المصرية اللى فى كلية البنات وهستلمها بكره ان شاء الله
حد عنده اى فكره هستلم ايه او المفروض ابص على ايه قبل ما امضى اقرار الأستلام

الكلمات الدليلية
النترا2012, تقسيط سيارات