العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 06-12-2010, 03:57 PM
beko2010 beko2010 غير متواجد حالياً

beko2010 will become famous soon enoughbeko2010 will become famous soon enough
افتراضي رد: نصيحه عن الاسبيرانزا

على فكرة احب اوضح ان الهجوم على الصينى بسبب ان بعض السيارات الصينى شكلها جميل وسعرها رخيص وبذلك لا يكون هناك فرق كبير مابين الصينى والسيارات الاخرى الاعلى فئه يعنى انا سوف اضايق لما اكون شارى عربيه ب140000 جنيه وعربيه جانبى بنصف القيمة وشكلها جميل زيها وبتجرى بنفس سرعتها يعنى مش 128 فيات ....دة نقطة والنقطة الثانيه بالنسبة للمشاكل فكل التوكيلات بها مشاكل مثل لى صديق معه توران فولكس ب200000 جنية وعند 1400كم ماذا حدث له ..الماتور... الباساتم.. ساحت لما غير البنزين ..صدفة وقعد 3 شهور الى ان تم تغيير الماتور (المانىىىىىىىى) دة مثال ..وايضا لى صديق معه تويوتا كورلا الفتيس اوتوماتيك باظ ولكنه رفض تغيرة واخذ مالة مرة اخرة من التوكيل ...(يابانىىىىىىىىى).....
وعلى فكرة انا اعرف كام واحد !!..قليل .!!.فما بالك بمصر 80 مليون ..اكيد فية مشاكل كثيرة فى جميع التوكيلات ولكن نظرتنا متأثرة بفوانيس رمضان الصينى وبالولاعات الصينى ...وعجبى على اللى مش عاجبة حاجة الا انه يستهزء بالاخرين فقط من خلال سيارتهم والله الموفق للجميع...(كل برغوث على قدر دمه ) والكل يتمنى ركوب المرسيدس وال بى ام ..وعلى فكرة بالنسبة الى الامان فكل سيارة فيها نقاط قوة وضعف والله هو الذى بيستر على حسب الحادث وتصادم السيارتان من حيث هذة النقاط (القوة والضعف) وعلى اساسها تكون الخسارة لمن يصدم فى نقطة ضعف سيارته بغض النظر عن نوع سيارتة...والله الموفق....
قديم 06-12-2010, 07:55 PM
amryosef amryosef غير متواجد حالياً

amryosef will become famous soon enoughamryosef will become famous soon enough

أنا شايف إن أكبردليل فعلا على نجاح الاسبيرانزا حجم المناقشات الضخمه ليكم جميعا وحجم الجدال اللى اثارته لما نزلت لأن ببساطه لو هى فاشله ميه فى الميه كانت دخلت وانسحبت فى هدوء شديد زى عربيات كتيره نزلت وانتهت فى هدوء ودون أى شوشرة
ولكن انا مازلت عند ردى الصينى زيه زى أى عربيه غيرها يعنى بالبلدى مكنه بتشتغل وبتبوظ والاستخدام بيفرق على فكرة أنا كل ماخش المنتدى بحب اشوف عدد المشاهدين فى المنتديات واكتشفت إن أكبر عدد فى الهيونداى وبعده على طول الاسبيرانزا يبقى نفهم أيه من كده ......!!!!!!!
وكل واحد عنده عربيه ربنا يباركله فيها
واللى عاوز يشترى اسبيرانزا ميخافش ولا يسئل هى أوحش ولا أحسن( ياراجل ده الواحد لما بيتجوز واحده مبيعملش كل ده خالص وتلاقى الجوز واخدين بعض عن قصة حب طويلة شهدتها حدائق ومدرجات الكليه لتتنتهى القصة بالزوج فى كيس إسود )
الاسبيرانزا عربيه عاديه سعرها مناسب للمصريين وهى كعربيه كويسه جدا بانسبه لتمنها واللى مش مصدق يبص فى الشارع ويشوف التاكسيات والعربيات
طبعا وأنا قاعد بكلمكم فى واحد هيجى من بعيد ويسئلنى بمنتهى البراءه عمو عمو هى الاسبيرانزا كويسه ..........؟؟؟
قديم 08-12-2010, 05:39 PM
mar moussa ahmed mar moussa ahmed غير متواجد حالياً

mar moussa ahmed is on a distinguished road

إذا نظرنا للموضوع من نظرة اقتصادية شاملة ..سنجد الصين تتجه كالصاروخ نحو قمة العالم الإقتصادية وبحلول 2020 ستكون القوة الإقتصادية الأولى لهذا فالإنتاج الصينى جيد جدا ولكن الذكاء الصينى هو انتاج كافة المستويات لكافة الدخول والمشكلة الحقيقية هى ان الذكاء الصينى يقابلة دهاء مصرى بمعنى ان التاجر او الوكيل من هؤلاء يذهب للصين ويأتى إلينا بالمستوى الردىء ويبيعة بالسعر الأعلى وعلى المستوى العام فأى تاجر يأخذ نموذج معه للصين ويطلب منهم تصنيعه لصالحة على ألا يزيد سعره عن كذا ... وهم من الذكاء فى تنفيذ المطلوب ...من فضلكم لا تظلموا الصين فهى القوة العظمى القادمة ( من فضلك اقراء تصريحات الصينيين اليوم بالأهرام ) ..مع احترامى للصين
قديم 09-12-2010, 12:22 AM
الصورة الرمزية ابن فنان
ابن فنان ابن فنان غير متواجد حالياً

ابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to allابن فنان is a name known to all

بجد مافيش كلام يتقال بعد اللي انت قولته
قديم 14-12-2010, 10:16 AM
mr.sheetos mr.sheetos غير متواجد حالياً

mr.sheetos will become famous soon enough

عربية ممتازة بجد استعمال طبيعى مش مجانينى
ههههههههههههه

الاستضافة العربية المجانية
امتلك موقع لشركتك مجاناً