العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 18-11-2012, 04:29 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لسه جديد في عالم الدايو فا ارجو الافادة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wassof مشاهدة المشاركة

البي ام دبليو x6عربية جيب كده بس من عالم اخر ربنا يرزقق بيها ويرزقنا بيها يارب
انا فعلآ كنت سايق جولف2 وكنت بجيب 180 وكانت العربية راسية علي الارض انا جبت بي الدايو 140 العربية حسيت انها خفت والدركسيون كان فية هزة فاقولت اكيد عايز ترصيص
ولما عرفت من ناس ان الجنوط بتدي ثبات للدايو فاقولت اغير جنوطها وانا سئلت علي جنط ماليزي عند الروماني الي في السواح قالي بي 1300 جنية وسئلت عنده علي العجلة الجود ير قالي الفردة عاملة 350 جنية لقيت اسعارة حلوة جدآآآ
وانا بعد فترة كدة اكون سددت كل ديوني بتاعت العربية ابقا اجيب جنوط يعني لسه مش اقل من فترة كبيرة يعني
الف شكر لذوقك وربنا يكرمك ويوسع عليك
قديم 18-11-2012, 05:01 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
اللانوس من السيارات الأعتماديه وكنت بجيب بيها 160 و170 بس مش كثير مرتين ثلاثه وبصراحه كنت مركب جنط 14 فمكنتش بحس بعدم الرسيان والثبات وسعر الكاوتش لا يفرق كثير عن سعر كاوتش ال13 بس فرق كبير في الثبات
بس علشان تركب جنط لازم تعمل للفردتين الأماميتان جلبتان فبر و خلي بالك اسوئ شيئ في اللانوس انها فراملها (أسف للفظ) زباله جدا
ربنا يطعمك خيرها ويكفيك شرها
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 19-11-2012, 12:53 AM
wassof wassof غير متواجد حالياً

wassof will become famous soon enoughwassof will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
اللانوس من السيارات الأعتماديه وكنت بجيب بيها 160 و170 بس مش كثير مرتين ثلاثه وبصراحه كنت مركب جنط 14 فمكنتش بحس بعدم الرسيان والثبات وسعر الكاوتش لا يفرق كثير عن سعر كاوتش ال13 بس فرق كبير في الثبات
بس علشان تركب جنط لازم تعمل للفردتين الأماميتان جلبتان فبر و خلي بالك اسوئ شيئ في اللانوس انها فراملها (أسف للفظ) زباله جدا
ربنا يطعمك خيرها ويكفيك شرها
والله المستعان
ربنا يباركلك يارب ويرزقق الافضل منها يارب
بس الفرامل ملهاش علاج ولا ايه
وه تقصد الجلب الي بتتعمل عند الخراط علشان تدخل في السرة صح ؟
قديم 19-11-2012, 01:27 AM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

اولا مبروك عليك وربنا يكفيك شرها .
لازم تعمل دورة غسيل فى البنزينة ولو الكوعه بتجيب مياه لازم لازم تتغير.
لانوس محترمة على السرعات العالية لكن 140كم/الساعة كده فل اوى وبلاش تقرص عليها .
تحياتى ادم
قديم 19-11-2012, 01:29 AM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold
للاهمية رد: لسه جديد في عالم الدايو فا ارجو الافادة

نسيت اقول لك جنوط 14 اكيد بنسبة 90% هتحك فى الرفرف .
يفضل جنوط اسبور 13 وكاوتش اكثر عرض.
تحياتى ادم