العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 01-09-2012, 08:02 PM
shando shando غير متواجد حالياً

shando will become famous soon enoughshando will become famous soon enough
افتراضي رد: العربية بتحدف يمين

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

ضبط الزوايا
قديم 02-09-2012, 12:19 PM
الصورة الرمزية hamada666
hamada666 hamada666 غير متواجد حالياً

hamada666 will become famous soon enoughhamada666 will become famous soon enough

انا لو مكانك هأعمل الاتي
1- هأظبط الاطارات علي الضغط الخاص بأطاراتي عند حد بيفهم او عندة جهاز النفخ الاليكتروني لان ساعات اللي عندهم المقياس العادي بيخطرف معاهم وانا بحس ان المقياس الاليكتروني ادق الاربع فرد ب 2 جنية
2- لو ما اتعدلتشت الحدفة والحكة هأروح لبتاع الزوايا بس بردة يكون بيفهم واقولة يظبط الزوايا ويربط العفشة ويبص اذ كان فية حاجة في العفشة معوجة او مفكوكة ودة غالبا هايخد منك 20 جنية وأذا كان كلة تمام يبقي بأذن اللي الدنيا هاتظبط

نتمني من الجميع ان يكملو موضيعهم لمعرفة الاسباب اللي بينتج عنها أعطلهم للأفادة

قديم 02-09-2012, 04:47 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute

الف شكر عامة انا هاظبط زوايا وابلغكم بالنتيجة
قديم 02-09-2012, 07:04 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
بعد ظبط ضغط الأطارات وظبط الزوايا وكانت العفشه سليمه و مازالت المشكله موجوده غير الأطارات الأماميه مع الخلفية
وممكن قبل ظبط الزوايا تغيير الفرده اليمين الأماميه بالشمال او تغيير الفردتان الأماميتان بالفرد الخلفيه
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 02-09-2012, 07:59 PM
الصورة الرمزية hamada666
hamada666 hamada666 غير متواجد حالياً

hamada666 will become famous soon enoughhamada666 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مشمش1 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
بعد ظبط ضغط الأطارات وظبط الزوايا وكانت العفشه سليمه و مازالت المشكله موجوده غير الأطارات الأماميه مع الخلفية
وممكن قبل ظبط الزوايا تغيير الفرده اليمين الأماميه بالشمال او تغيير الفردتان الأماميتان بالفرد الخلفيه
والله المستعان
عداك العيب وازح الله ينور ياباشا انا نسيت حكاية تبديل الكاوتش دة لاني كان عندي حدفة وفعلا اول حاجة عاملتها اني بدلت الكاوتش بس انا نسيت لان المشكلة عندي كانت من المقص الحكاية دية فاتتني