العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 26-05-2013, 07:29 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش عارف اعمل اية عشان تردوا عليا ..؟

يا جماعة انا جبت منظف كربراتير نوع نظيف وفكيت صمام الايدل بس هو كان سخن ورشيت علية من جوة وطلع شوية سواد بسيطة جدا لا تذكر ورشيت على مكانة فى البوابة وبرضة هى سخنة
النتيجة الحمد لله المؤشر ثابت مكانة الى الان وفضلت ماشى بيها حوالى 4 ساعات على العلم انة كان كل يوم لازم يعلى ويوطى
بس انا خايف من حاجتين ياريت تطمنونى
1 هل لما رشيت علية وهو سخن دا غلط وللعلم هو كان دافئ مش سخن لانى مكملتش 2 كيلو مشى بالعربية
وها غلط على البوابة الرش وهى سخنة
2 هل منظف الكربراتير غلط والانجكشن هو الصح استناد لكلام الاخ العضو Hisham.Elgazzar
واسبراى الكرابيتتير يبوظ الدنيا
على العلم النتيجة مرضة الحمد لله ومعملش ولا مرة اى حاجة ووقفت كتير واشارات اللى كانت بتغلبى كنت بحس الناس بتقول اية الغبى دا واقف فى اشارة ودايس بنزين لدرجة واحد جمبى قالى شيل رجلك من على الدواسة كدة غلط وطبعا عشان اشرحلة حوار كبير فكبرت دماغى
ارجوا ان تجيبونى
قديم 26-05-2013, 08:44 PM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

المرة القادمة هات ابرو اليكترونكخفيف علي السيلات والحساسات ومخصص لكرتات الكهرباوحتلائي علية رسمت كارتة

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 26-05-2013, 10:07 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

محصلش حاجة للبوابة و لا للصمام من الرش
انا عن نفسى بنضف ب carb cleaner
معرفش الصراحة ايه منظف الانجيكشن اللى ينفع للعملية ديى
لان الانجيكشن كلينر بيتضاف للبنزين و ملوش علاقة بنضافة الايدل

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 26-05-2013, 10:32 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

انت عملت الصح وربنا يبارك لك فيها - منظف الكربراتير لا يؤثر علي الاولسيلات
قديم 26-05-2013, 11:16 PM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد على 1999 مشاهدة المشاركة

محصلش حاجة للبوابة و لا للصمام من الرش
انا عن نفسى بنضف ب carb cleaner
معرفش الصراحة ايه منظف الانجيكشن اللى ينفع للعملية ديى
لان الانجيكشن كلينر بيتضاف للبنزين و ملوش علاقة بنضافة الايدل
استاذ احمد بارك الله فيك
تقصد حضرتك انى محصلش حاجة للبوابة ولا الصمام دى اجابة حضرتك
ولا انت بتسالنى وبتقولى محصلش حاجة للبوابة والصمام
اشكر حضرتك جدا وارجو التوضيح