العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 05-08-2012, 11:28 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعالوا ياللى عاوزين تشتروا نيسان الجديدة - خلاص إتأكدت إن فيها مشكلة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

والله انا شايف ان احسن عربية في الفئة دي الاوبترا
هيا فعلا كماليتها مش كتيرة زي الصني
بس على الاقل معليهاش كلام كتير زي اللي على الصني
فانا رايي لو حضرتك ناوي على عربية انوي على الاوبترا بجد عربية ممتازة وجميلة واثبتت نفسها في السوق
عموما شكرا لحضرتك وادينى منتظرة اشوف باقى الآراء
قديم 06-08-2012, 03:20 AM
الصورة الرمزية Amera
Amera Amera غير متواجد حالياً

Amera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to behold
افتراضي رد: تعالوا ياللى عاوزين تشتروا نيسان الجديدة - خلاص إتأكدت إن فيها مشكلة

انا سألت اكتر من عشر اشخاص اشترو العربيه اول منزلت و بيقولولي زي الفل
و خالت ناس يسألو معارفهم الي في التوكيل عن العربيه و قالولي ان العربيه احسن من القديمه ميت مره و لا غبار عليها ابدا
انا مش عارفه ليه حصل معاك انت كده بس !!!
انا اول مره اسمع الكلام ده ..و اعتقد الي حصل معاك ده مجرد سوء حظ مش اكتر

قديم 06-08-2012, 11:52 AM

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amera مشاهدة المشاركة

انا سألت اكتر من عشر اشخاص اشترو العربيه اول منزلت و بيقولولي زي الفل
و خالت ناس يسألو معارفهم الي في التوكيل عن العربيه و قالولي ان العربيه احسن من القديمه ميت مره و لا غبار عليها ابدا
انا مش عارفه ليه حصل معاك انت كده بس !!!
انا اول مره اسمع الكلام ده ..و اعتقد الي حصل معاك ده مجرد سوء حظ مش اكتر
شكرا ليك قوى - ربنا يسهل هفكر تانى خصوصا انى بدات افكر اجيب حاجة هاتش باك صغيرة بسفيها امكانيات كويسة بسعر كويس لو تعرف حاجة قولى
قديم 06-08-2012, 06:13 PM
الصورة الرمزية Amera
Amera Amera غير متواجد حالياً

Amera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to beholdAmera is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة myson medo مشاهدة المشاركة

شكرا ليك قوى - ربنا يسهل هفكر تانى خصوصا انى بدات افكر اجيب حاجة هاتش باك صغيرة بسفيها امكانيات كويسة بسعر كويس لو تعرف حاجة قولى
لو حاجه هاتشباك صغيره بالمعقوله و واسعه من جوه و تكون امكانيتها كويسه و جديده و شيك في الاكسنت ار بي هتشباك و الكيا ريو هتشباك و الهيونداي i30 التلاته احسن من بعض و كلهم فوق ال 100 الف بحاجه بسيطه اوي

و لو حاجه اقل من ال 100 الف يبقا في الهيونداي i20 جميييله جداااا هي بحاجه و تسعين الاتوماتيك و من جوه واسعه مش ديقه علي فكره و مريحه انا ركبتها
بس لو حاجه سعرها الاقل يبقا
الهيونداي i10 هي و البيكانتو الاتوماتيك بتاعهم في حدود حاجه و سبعين
و ارشح الهيونداي i10 عشان قطع الغيار منتشره اكتر من البيكانتو رغم ان البيكانتو شكلها احلي و مريحه اكتر عشان كده لو مش فارق معاك قطع الغيار اوي يبقا الكيا البيكانتو راحه و فخامه و هو ده الي معروف عن كياا

قديم 06-08-2012, 11:53 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Amera مشاهدة المشاركة

لو حاجه هاتشباك صغيره بالمعقوله و واسعه من جوه و تكون امكانيتها كويسه و جديده و شيك في الاكسنت ار بي هتشباك و الكيا ريو هتشباك و الهيونداي i30 التلاته احسن من بعض و كلهم فوق ال 100 الف بحاجه بسيطه اوي

و لو حاجه اقل من ال 100 الف يبقا في الهيونداي i20 جميييله جداااا هي بحاجه و تسعين الاتوماتيك و من جوه واسعه مش ديقه علي فكره و مريحه انا ركبتها
بس لو حاجه سعرها الاقل يبقا
الهيونداي i10 هي و البيكانتو الاتوماتيك بتاعهم في حدود حاجه و سبعين
و ارشح الهيونداي i10 عشان قطع الغيار منتشره اكتر من البيكانتو رغم ان البيكانتو شكلها احلي و مريحه اكتر عشان كده لو مش فارق معاك قطع الغيار اوي يبقا الكيا البيكانتو راحه و فخامه و هو ده الي معروف عن كياا
شكرا ليكى يا اميرة بس انا بحثت جامد فى الموضوع ده ولقيت ان احسن عربية صغيرة بسعر وامكانيات مناسبة هتبقى اللوجان والسانديرو بس للاسف محتاجين وقت

وكان نفسى زيك كده فى ستيب واى اتوماتيك بس يا خسارة شكلها مش هتنزل مصر
وفكرت اجبها مانيوال وخلاص وبعدين خفت ارجع اندم تانى واتخنق منها خصوصا انى جربت الاتوماتيك فحاسة انه صعبارجع للمانيوال وخصوصا لو كان جوه البلد حيث المطبات الكثيرة