العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > عفشة السيارة

عفشة السيارة عفشة السيارة تشمل أنظمة التعليق و التوجيه و نقل طاقة المحرك للعجلات

قديم 25-03-2013, 09:02 AM
douha_nour douha_nour غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد ضعيف بين يد الله
هواياتي: السيارات

douha_nour is on a distinguished road
افتراضي مشكله في الميتشوبيسي نرجو الرد السريع

اخواني في الله انا اخيكم اعيش في السعودية قمت بشراء سيارة جالنت 2003 متسوبيشس
السياره كويسه ولكن لاحضت انها بتحدف جه اليسار لما اسيب الدركسيون
رحت اعمل ضبط زوايا واتزان لقيت في مسافه بين الكاوتش والكفر حوالي 3 سم في عجلة والثانيه 2 سم
قالولي دي اثر صدمه في العجلة الشمال ولازم سمكري يسحب الشاسية بتاع السياره
بيسخن عليه ويربطه بجنزير وبعدين يسحبه
رحت لاكتر من واحد بتاع ميزان وقالي نفس الكلام
انا قلقان بصراحه وخايف الكلام ده ياثر علي السياره وخايف من العك خصوصا انهم كلهم هنود واجانب ومقلق خالص
وهل لو فعلا هيه دي المشكله وعملتها في مشكله بعد كده في السياره عشان ناوي ان شاء الله اسافر بيها مكه ومصر الاف الكيلومترات ؟؟؟ ارجو الرد السريع عشان عندي ميعاد مع الورشه اليوم الظهر وشكراااااااااا
قديم 25-03-2013, 11:42 AM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكله في الميتشوبيسي نرجو الرد السريع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة douha_nour مشاهدة المشاركة

اخواني في الله انا اخيكم اعيش في السعودية وخايف من العك خصوصا انهم كلهم هنود واجانب ومقلق خالص
احسن عمالة الهنود والاتراك في السعودية في ميكانيكية السيارات لانها عمالة ماهرة العك الحقيقى لو جيت بيها مصر وعملتها عند الصنايعية هنا

قديم 25-03-2013, 12:06 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

اعمل الزراجين واكشف على علبة الدركسيون لو بايظة غيرها
قديم 25-03-2013, 12:54 PM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

احسن عمالة الهنود والاتراك في السعودية في ميكانيكية السيارات لانها عمالة ماهرة العك الحقيقى لو جيت بيها مصر وعملتها عند الصنايعية هنا
قديم 25-03-2013, 04:38 PM
douha_nour douha_nour غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد ضعيف بين يد الله
هواياتي: السيارات

douha_nour is on a distinguished road

انا وديت السيارة اليوم وقالي لازم يحل المقص ويعدل الشاسية وبعد كده يعمب ميزان يعني ضبط زوايا وبمعادي اخدها ان شاء الله بعد المغرب ان شاء الله وبيقولي تسافر بيها عادي ايه رايكوا كده لو عملها ان شاء الله السياره امان للسفر مسافات طويله ؟