العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA

كيا KIA احد اعمدة عملاق الصناعة الكورى اندمجت مع هيونداى لتصبح اكبر مجموعة فى كوريا الجنوبية بينما بدات باعادة تجميع موديلات مازدا القديمة من اشهر الموديلات بيكانتو - سيراتو - ماجنتيس - كارينز - ريو - اوبيروس - كارنفال - سورانتو

قديم 11-09-2011, 11:34 AM
zomprakes zomprakes غير متواجد حالياً

zomprakes is on a distinguished road
افتراضي مشكلة في الكيا شوما ارجو الافادة

السلام عليكم اخواني انا اشتريت كيا شوما امبارح العربية الي حد ما حالتها كويسا بس العربية لما بدور وانا واقف بترجر و الدركسيون بيهزهز كدة لما ابقي عال بي او ال دي اجيبها عال ان تهدي و تبقي طبيعي دا غير ان و انا بجيب ال ار بسمع سوت نقرة الي هو بسمع صوت الترس و هو بيتحرك ارجوووووو المساعدة انا لسة جديد في الكلام دا

التعديل الأخير تم بواسطة zomprakes ; 11-09-2011 الساعة 11:45 AM
قديم 11-09-2011, 03:06 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشكلة في الكيا شوما ارجو الافادة

بسم الله الرحمن الرحيم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zomprakes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم اخواني وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته انا اشتريت كيا شوما امبارح ألف ألف مبروك على العربية وربنا يديك خيرها ويكفيك شرها إنشاء الله العربية الي حد ما حالتها كويسا بس العربية لما بدور وانا واقف بترجر و الدركسيون بيهزهز كدة لما ابقي عال P او ال D اجيبها عال N تهدي و تبقي طبيعي طيب هل دا بيحصل معاك كل مرة تيجي تدور فيها العربية ولا دا بيبقى في أول دوارة بس الصبح ياعني في نص اليوم لما تكون العربية أولردي سخنة وبطلتها وجيت تدورها تاني بيحصل نفس الرجة وهل الرجة دي ملحوظة قوي ياعني تخوف؟ كمان أنا بس عايز اقولك إني دا طبيعي لأني ال P,D دول وضعين التعشيق ودا طبيعي إني الماتور لما يتعشق ترنيمته تبقى غير الماتور الي متمور حتى لو الفتيس مانيوال دا غير ان و انا بجيب ال R بسمع صوت نقرة الي هو بسمع صوت الترس و هو بيتحرك ارجوووووو المساعدة انا لسة جديد في الكلام دا
طيب ممكن لو سمحت تقدر توصفلنا إنتا دي أول عربية اوتوماتيك تجربها ولا كان ليك سابق تجربة مع حاجات أوتو قبل كدة ياعني علشان نعتمد على تقييمك للأصوات وتنبيهاتك لأنك ممكن تكون مستغرب الوضع بس.
ثانيا لما تكون العربية مستعملة وأنا مش الي راكبها من المعرض فيه شوية حاجات كدة لازم تتعمل زي (تغير زيت الماتور والفتيس والفرامل لو ناقص زوده تغير البوجيهات وتشيك على سلوكها تغيير سير الكاتينة والدينامو الكشف على حالة الكاوتش...) حاجات زي دي كدة يمكن لو غيرت زيت الفتيس حاجات كتير ترتاح معاك من الأصوات دي.

قديم 11-09-2011, 06:34 PM

هو فعلن انا سقت لانسر و كرولا 2009 ودى اول حاجة بعديهم و بالنسبة للصيانات لسة ماعملتش اي حاجة
قديم 11-09-2011, 06:38 PM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zomprakes مشاهدة المشاركة

هو فعلن انا سقت لانسر و كرولا 2009 ودى اول حاجة بعديهم و بالنسبة للصيانات لسة ماعملتش اي حاجة
و الرجة بتبقي فعلن سعات و سعات