العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 08-11-2010, 11:30 PM
الصورة الرمزية اشرف اوربت
اشرف اوربت اشرف اوربت غير متواجد حالياً

اشرف اوربت will become famous soon enough
عاجل سؤال بخصوص الادا2107

والله يا جماعه انا نويت اشترى عربيه لادا2107 روسى بس انا حبت اعرف من سيادتكم لما اروح اشوف العربيه اعرفها ازى انها روسى مش مصرى بغض النظر عن كلام مالك العربيه طبعا اللى بيقول انها روسى وبصراحه امامى2 واحده موديل 2006 وواحده2004 ولسيادتكم جزيل الشكر

التعديل الأخير تم بواسطة aboelesaad ; 11-05-2011 الساعة 07:40 PM سبب آخر: تعديل لفظ الجلاله
قديم 09-11-2010, 02:45 PM
الصورة الرمزية احمد الشناوى1981
احمد الشناوى1981 احمد الشناوى1981 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد الشناوى
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: السيارات

احمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant futureاحمد الشناوى1981 has a brilliant future
افتراضي رد: سؤال بخصوص الادا2107

ربنا يوفقك وتشترى عربيه كويسه
الادا المصرى بيكون فيه بادج متبرشم فى العربيه فى المكان الى انا علمه بالون الأحمر بيكون مكتوب فيه لادا ايجيبت
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 1316175-lada-2107-8.jpg‏ (40.0 كيلوبايت, المشاهدات 54)
قديم 09-11-2010, 09:41 PM
الصورة الرمزية اشرف اوربت
اشرف اوربت اشرف اوربت غير متواجد حالياً

اشرف اوربت will become famous soon enough
للاهمية رد: سؤال بخصوص الادا2107

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة احمد الشناوى1981 مشاهدة المشاركة

ربنا يوفقك وتشترى عربيه كويسه
الادا المصرى بيكون فيه بادج متبرشم فى العربيه فى المكان الى انا علمه بالون الأحمر بيكون مكتوب فيه لادا ايجيبت
واللهى انا مش عارف اقولك ايه الف الف شكر على الاهتمام بس يابوحميد افرض الباتش ده مش موجود اعرف ازى

قديم 12-11-2010, 12:33 AM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute

ممكن يكون فى القايم اليمين لباب السائق موجود ة بكلام كدة لو انجليزى يبقى التفيل مصرى لو لغة غريبة تبقى روسى

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 16-11-2010, 12:49 AM
Abu Aly Abu Aly غير متواجد حالياً

Abu Aly is on a distinguished road

مفيش مبرر للحيره لآن التوكيل اصلا معندوش لادا روسى الان من اصله و كل الموجود تجميع محلى و اللى اعرفه ان شركة لادا الروسية اوقفت انتاج لادا 2107 و كذلك 2110 و الانتاج الان فقط لموديل اسمه لادا برايورا Priora و ربما لا يزال هناك انتاج لموديل لادا كالينا الصغير .