العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 19-03-2013, 12:12 AM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى ...... مع تغيير جوان وش السلندر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

طبعا انا مش معاك فى الكلام دة
وكدة غلط وما يصحش يا استاذ هشام لان انت عارف كويس اوى كارز ادماير اية
دة استذنا كلنا واستاذ الجيل اللى جاى والجيل اللى فات
راجع نفسك ومش عيب ان الواحد يطلع غلطان
ولو حتى فى عتاب او همس فى الاذن عشان موضوع او اختلاف فى وجهات النظر ما ينفعش يا عم هشام يبقى على الملا كدة
قلو والنبى يا استاز استر احسن اركب طيارة وارحلو البلد التانية الى بيقول عليها واخطفو ههههه خد بالك هوا بيقلك ما تقفلش تليفونك عشان مش هيكلم حد تانى غيرك عشان هوا مخاصمنا براحتو يكلمنا ما يكلمناش هو فبلد واحنا فبلد تانية

قديم 19-03-2013, 12:19 AM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يا اعضاء المنتدى اللى هيساءلنى بعد كده يقدم لى اثبات انه نفز تخريفى والا مش مجاوب عليه !!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة cars admire مشاهدة المشاركة

والله انا لا قولت قبل كده ان عندى ورشة ولا ادعيت انى بمد ايدى فى تصليح انا مجرد هاوى سيارات فقط !!
هتلاقى حتى كمان خانة الخبرات فاضية !!
حتى كمان تلاقينى علشان مش بمد ايدى فى العربيات فبحلم بالعربيات غلط !!
ده ايه اللى انا فيه ده ؟؟؟؟!!
حتى بحلم بالميكانيكا غلط !!لاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم !!
يا اعضاء المنتدى اللى هيساءلنى بعد كده يقدم لى اثبات انه نفز تخريفى والا مش مجاوب عليه !!!!
انا مخرف ميكانيكا وعمرو السيسى ومحمد فيصل وحمدى مخترع مانيوال بدون دبرياج ومستر استرا واحمد حمدى هيونداى 2005 والشيخ طارق ابو زيد يشهدوا بكده انى مخرف ميكانيكا كبير قوى!!!!!كل المنتدى يقدر يساءل الناس ديه كلها بنفسه ولا تعليق وشكرا جزيلا !!
:w6w2 00504112236376d:w6w200504 112236376d:w6w20050411223 6376dFLAS HCar
يا ريت كل الى بيخرفو زيك ما كنش فيه عربية عطلت فالعالم مش فمصر بس وبعدين كل الاعضاء عارفين انت مين فما تحطش فبالك وبعدين صندوق رسايلك مليان امسح منو شوية مش عارف اكلمك F LASHCar

قديم 19-03-2013, 02:14 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
نقاش رد: حكايتى ...... مع تغيير جوان وش السلندر

ياجماعه انتوا فهمتوا قصدى غلط خالص

البوست ده فضفضة مش أكتر

يا حمدى باشا انا كان ممكن أركب الإسبراتير بنفسى لكن انا اساسا كنت جايلك عشان ماعرفتش أعزيك من يوم وفاة أخوك الله يرحمه

والعربية سخنت منى ونا رايحلك وجابت جوان والحمدلله علشان نيتى خير قدرت ألم الدنيا والحمدلله ماشية

يا ادماير باشا انا اتعلمت منك كتير وبقولك على الملأ برضو انت أستازى وانا مقدرش استغنى عنك لكن اعذرنى انى مانفزتش كلامك بحزافيرو فى موضوع الكارونة

وده ما يقللش من مقامك لا سمح الله انا اللى شيلت الطين

لكن اللى استغربتلوا انك واخد منى موقف

وانا فعلا يا حمدى باشا حالتى بقت خطيرة ومش عارف اه الحل
قديم 19-03-2013, 02:15 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: برجاء القراءة للأهمية ، ادماير - مستر استرا حمدى - عمرو السيسى

[QUOTE=حمدى مخترع مانيوال بدون د;861805]<font size="6"> تسمحلى اهزر معاك انا بنصجك ما تسكتش على نفسك عشان حالتك خطيرة واعى يكون الى خصرك السبع الاف جنيه انا ولو مش انا امال لما انت حالف بتخلينى اركبلك الاسبرتير الجديد ليه ثم انا ما بتكلمش عليك فموضوع الكاتينة انا بكلم الغير متمرس وانت متمرس وبعدين كمان بتخبط فاستازنا كارز خد بالك انا بهدى النفوس يعنى هههههه

انا رديت فى البوست اللى فات وعيب لما تقول كدا ده احنا واكلين عيش وملح مع بعض

وكمان انا وادماير واكلين عيش وملح
قديم 19-03-2013, 09:48 AM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى ...... مع تغيير جوان وش السلندر

حمدى مخترع مانيوال بدون د طالما الموضوع فيه حزازية بلاش هزار علشان خاطري
ويااستاذ هشام استحلفك بالله لازم يكون عندك سعة صدر وصبر ولاتندفع
cars admire استاذنا ومعلمنا وحبيبنا من فرج كربة علي مؤمن من كرب الدنيا فرج الله علية كربة من كرب الاخرة
مش معنا ان حد ماياخذش بنصيحتك تاخذ منه موقف

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.