العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 124 و 125 و 131 و 132

قديم 23-11-2010, 03:57 PM
الصورة الرمزية harpoonattack
harpoonattack harpoonattack غير متواجد حالياً
من انا؟: !!!!!
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الصيد والقراءه والسفر والقياده طبعا

harpoonattack has a spectacular aura aboutharpoonattack has a spectacular aura about
افتراضي رد: محتار بين 131 - 132 - ريجاتا - بولونيز - 504 - 305 - 929 ارجو الافاده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zico7m مشاهدة المشاركة

يا ريت تنصحني بالظبط اعمل ايه علشان الاقي حاجه بالسعر ده "ممكن سوق الجمعه"
بص يا باشا سوق الجمعه كويس بس زى ما قال اخونا saadelden مليان تجار كمان برضو فى ناس عاديه رايحين يبيعو عربياتهم ومش بيتاجرو فانت ممكن تروح تتفرج وتاخد فكره واكيد هتقابل هناك ناس كتير اصحاب عربيات ومش تجار بس اهم حاجه تاخد حد معاك او لو انت بتعرف تقلب فى العربيه يبئى تمام وعشان كمان العربيات القديمه دى اسهل حاجه اللعب فيها والشغل فيها بيكون بحرفنه ومن الصعب انك تكتشفه غير الجديد خالص . وربنا يوفقك

خالص تحياتى واحترامى للجميع
حازم عبد السلام
الهيئة العامة للرقابة المالية

لا تأسفن على غدر الزمان لطالما
رقصت على جثث الاسود كلابا
لا تحسبن برقصها تعلو على اسيادها
تبقى الاسود اسودا والكلاب كلابا
قديم 26-11-2010, 08:16 AM
_alraieedavid _alraieedavid غير متواجد حالياً

_alraieedavid is on a distinguished road
افتراضي رد: محتار بين 131 - 132 - ريجاتا - بولونيز - 504 - 305 - 929 ارجو الافاده

انا مش عارف ليه ماحدش جاب سيرة البلونيز دى عربية صخرة وسعرها كويس ومديلاتها حديثة لغاية 94
عن تجربة سنة واستعمال نقل مالهاش حل حكاية
قديم 26-11-2010, 11:29 AM
kae kae غير متواجد حالياً

kae is a jewel in the roughkae is a jewel in the roughkae is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة saadelden مشاهدة المشاركة

احسن خيار ليك 131 او 132 لو حالتهم كويسه مش هيعدو 18 الف و يكون معاك 2000 عشان لو فيهاا حاجه مش مظبوطه و تغيير الفلاتر و طقم الكهربا
المهم الفيات بالذات قطع غياره موجوده ف كل حته و رخيص جداا جداا غير المازدا هتقعد تدورلها علي قطع غيار و هتلاقيها غاليه
الصاج بتاع ال 131 بيرجع زي ماكان حتى الشاسيه و القوايم لو اتعملت صح بترجع زي الاول و عن تجربه

طبعا عشان توفر ماتجيبش ماتور يزيد عن 1600cc عشان مايبقاش حريقه بنزين و ماتدفعش كتير ف الترخيص
و عشان انت مشوارك طويل ف 1600 هيبقى حلو معاك و هيشد جامد طالما مظبوط

العربية المازدا عشرت 28 سنة معانا لا عمرى دخت فى قطعة غيار و لا كانت قطع غيارها غالية ولا اى حاجة من دى و صدقنى هى دى العربية الوحيدة اللى تحس و انك راكبها انك راكب عربية حديثة و واسعة و حمالة قسية. طبعا مع احترامى لكل العربيات التانية بس انا بتكلم عن تجربة عربية 28 سنة يعنى اصغر منى يشويتين

أستمع لأحلى تلاوات القران
http://www.tvquran.com
اللهم اغفر لي و لوالدي
قديم 26-11-2010, 11:48 PM
zico7m zico7m غير متواجد حالياً

zico7m will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kae مشاهدة المشاركة

العربية المازدا عشرت 28 سنة معانا لا عمرى دخت فى قطعة غيار و لا كانت قطع غيارها غالية ولا اى حاجة من دى و صدقنى هى دى العربية الوحيدة اللى تحس و انك راكبها انك راكب عربية حديثة و واسعة و حمالة قسية. طبعا مع احترامى لكل العربيات التانية بس انا بتكلم عن تجربة عربية 28 سنة يعنى اصغر منى يشويتين
الف شكر بس مش لاقي منها حاجه بسعر معقول ابدا
تخيل النهارده في سوق الجمعه واحد بيبيع عربيه ومش سمسار عربيه مازدا 323 موديل 1982 تخيل يطلب فيها كام تصدق 36000 جنيه
واللهي انا كان نفسي اضربه
لو حد يعرف عربيه بحاله مقبوله وسعر مناسب ارجو الافادة
قديم 30-11-2010, 04:18 PM
الصورة الرمزية Limoway
Limoway Limoway غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد علام
التخصص العملى: مهندس كهرباء
هواياتي: السيارات

Limoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond reputeLimoway has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتار بين 131-132-ريجاتا-بولونيز--504-305- 929 ارجو الافاده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

المبلغ دا مش حيجيب 504 نضيفه
يبقي نفكر في 131 كويسه
او ريجاتا بس حتحتاج تزود شويه
او الافضل مازدا 929 حتيجي بالتمن دا و حماله اسيه
بالنسبه للمصاريف حتبقي علي حسب حاله العربيه محدش يقدر يحكم عليها
غير لما نشوفها
كلام زي الفل 504 ثم 131

إجري يابن آدم جري الوحوش ... الأوتوبيس ماتلحقوش