العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > الاخبار المحلية

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل أنت مؤيد أم معارض لمشروع احلال السيارات الملاكى؟
مشروع رائع...( مؤيد ) 17 70.83%
مشروع سئ...( معارض ) 7 29.17%
المصوتون: 24. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 09-05-2010, 06:21 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بدء تعميم عدادات الكهرباء الإلكترونية(تكنولوجيا بقى)

هل يوجد تحويل رصيد ؟
يعنى لو انا عاوز شويه كهرباء ...... بس مش معايا فلوس .... ممكن حد يشحنلى ؟

اللهم احفظ بناتنا ونسائنا فى كل مكان من شياطين الانس
قديم 09-05-2010, 06:55 PM
منعم الكنج منعم الكنج غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالمنعم والشهره منعم
التخصص العملى: طالب فى اكاديميه المستقبل
هواياتي: السيارات

منعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة منعم الكنج مشاهدة المشاركة

بدأت وزارة الكهرباء والطاقة التوسع في تطبيق استخدام العدادات الالكترونية التي تعمل بنظام الكارت المدفوع مقدما للمشتركين الراغبين في التحول لهذا النظام مجانا وبدون اي رسوم.
وذلك بعد نجاح تجربتها في المناطق السياحية والمصايف وبعض منازل الزمالك بالقاهرة واحياء‏6‏ أكتوبر‏.
وقال الوزير الدكتور حسن يونس ان المشترك في هذا النظام الجديد يتمتع بنفس الأسعار وشرائح الاستهلاك المتعامل بها حاليا دون أي زيادة ولايتم فصل التيار الكهربائي عن المشترك في حالة انتهاء رصيد الكارت المدفوع مقدما ما بين الساعة الخامسة بعد الظهر وحتي الساعة العاشرة من صباح اليوم التالي لتمكين المشترك من اعادة شحن الكارت‏.‏
وأوضح المهندس محمود سلطان رئيس شركة جنوب القاهرة لتوزيع الكهرباء أنه تم فتح منافذ لبيع كروت الشحن بإدارات الكهرباء‏,‏ مشيرا إلي انه توجد لمبة في واجهة العداد حتي يتسني عند وصول الرصيد إلي‏25%‏ من قيمة الشحن تعطي اشارات عند وصول الرصيد إلي%‏10.اكيد هيكون منقول ولا انا هالف من دماغى !!!!
يعنى تاخد الكارت تحطه فى الموبايل .قصدى فى العداد يشتغل على طول ويبعتلك ماسيج
العميل تم شحن كهرباء ناشفه لحضرتك بمبلغ 100 جنيه وسيتم خصم 20جنيه تلاجه و50 جنيه كمبيوتر لانه شغال (27) ساعه فى اليوم و10 جنيه تليفزيون و20جنيه سخان. العميل لقدت نفذت كهربتك .نرجو اعاده شحن الكهرباء .لشحن بالكارت اضغط على السلك الاخضر وللتحويل على الهواء اضغط على السلك الاحمر .ولو عايز تموت امسك السلك الاصفر وامسكه جامد اوى .نقول ايه تكنولوجيااااااااااااا بقى
لا يا فاطومه الجزء اللى بالاسود ده اللى صحيح اما الباقى ده هزار منى انا
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههه

الشيطان تلميذ المراه
واستاذ الرجل
اذا كانت الدنيا تعنى السعاده
فاكتبوا على قبرى
مات قبل ان
يولد
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1799045569
My Account I'm on Facebook
قديم 09-05-2010, 06:57 PM
منعم الكنج منعم الكنج غير متواجد حالياً
من انا؟: عبدالمنعم والشهره منعم
التخصص العملى: طالب فى اكاديميه المستقبل
هواياتي: السيارات

منعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond reputeمنعم الكنج has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالداعزالناس مشاهدة المشاركة

هل يوجد تحويل رصيد ؟
يعنى لو انا عاوز شويه كهرباء ...... بس مش معايا فلوس .... ممكن حد يشحنلى ؟
لا مفيش شحن ممكن احولك على الهواء بس انت اللى هتدفع حق التوصيله للهوا
اللهم بلغت اللهم فاشهد

الشيطان تلميذ المراه
واستاذ الرجل
اذا كانت الدنيا تعنى السعاده
فاكتبوا على قبرى
مات قبل ان
يولد
http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=1799045569
My Account I'm on Facebook
قديم 11-05-2010, 01:19 AM
wawa_07 wawa_07 غير متواجد حالياً

wawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud ofwawa_07 has much to be proud of

دول عالم بتهرج يعنى التكنلوبيا خلصة خلاص ومعدش غير الشحن بالكروت على فكرة مش الكهرباء بس وعدادات الماء كمان طيب الناس اليعينى مش بتعرف تكتب ولا تقراء تعمل ايه وبعدين الناس هتتزحم على منافذ البيع
وبعدين هى نقصة طوابير مش كفايه العيش كمان هتبقى كهرياء ومياه ياعلم سيبوا الناس فى حالة
قديم 11-05-2010, 05:35 PM
الصورة الرمزية dego_story
dego_story dego_story غير متواجد حالياً
التخصص العملى: كلية تجارة

dego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond reputedego_story has a reputation beyond repute

هى مش اكتر من خطوة لرفع اسعار الكهرباء بس بطريقة شيك شويه .... ربنا يسامحهم...ptmnlo123per195

تصفيح السيارات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تعلم ميكانيكا السيارات

اكبر موقع شامل للقنوات المتاح مشاهدتها على النت
روائع الاذاعة الجزء الثانى..!!!!!
روائع الاذاعة !!!!!
سيات ابيزا معدلة!!!!!
لعبة تعليم القيادة!!!!!
.ما اروع ان تشد الرحال الى المسجد الحرام.
أستغفر الله ...أستغفر الله...أستغفر الله.
http://hatemfarid.com/trail
وداعا..اللهم ارزقنى لقائه فى جناتك..

الكلمات الدليلية
مصر, الطرق, اسعار السيارات فى مصر, انخفاض اسعار السيارات, تخفيضات, تستورد, غاز طبيعى, مرسيدس بنز, توك توك