العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سيارات مستعملة للبيع

سيارات مستعملة للبيع السيارات المستعملة ، اعلانات سيارات مستعملة للبيع فى مصر - قطع غيار - سيارات تاكسى - سيارات تجارية - تقسيط سيارات مستعملة

قديم 14-04-2010, 06:25 PM
sweeetgirl_eg sweeetgirl_eg غير متواجد حالياً

sweeetgirl_eg is on a distinguished road
افتراضي رد: متوسط اسعار المستعمل هذا الاسبوع

قصدي الصني اللي بعد 2006
قديم 14-04-2010, 06:40 PM
classboy classboy غير متواجد حالياً

classboy will become famous soon enough

لانوس 2001 ولا كريستاله 2000

ياتري حضرتك ترشحلي ايه .... ولو في عيب ظاهر في اي عربيه فيهم ياريت توضحهالي
قديم 15-04-2010, 12:10 AM
zizophone zizophone غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: Usa
هواياتي: magfuhVE

zizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweeetgirl_eg مشاهدة المشاركة

هيا فعلا الصني تقفيل مصري؟؟؟ ولا كوري ؟؟ وحتى السوبر صالون مش تقفيل ياباني؟؟
اها الصني من اول 2006 تقفيل مصري بس احب اوضح لحضرتك انت التقفيل المصري بتكون عيوبة في الفينيش الاخير فقط وليس في السيارة وجودتها كموتور وعفشة وخلافة لان في مراقبة جودة وشركة زي نيسان مش صغيرة في السوق . بمعني ادق ان العيب الي ممكن تلاقية يبقي حاجة زي فرش الارضية خامتة سيئة , السماعات وحشة , اقصي حاجة ممكن توصلها انك تلاقي الازاز وحش في الفتح والقفل . وطبعا اي واحد جابها زيرو ودفع فيها ال 100 الف جنية اكيد ميرضاش بكدة , انما اكيد مع شراء اي سيارة مستعملة في حاجات بتتنازل عنها وتصلحها على حسابك .

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sweeetgirl_eg مشاهدة المشاركة

حضرتك كده قلقتني من المستعمل كله شكلي هرجع افكر ف الزيرو
ممكن اعرف الفرق بين نيسان صني الشكل الجديد والقديم والشكل الجديد بيبدأ من سنة كام؟؟؟
لو عاوزه اجيب الشكل الجديد سوبر صالون حضرتك تنصحني اجيب واحده مستعمله (وسعرها هيكون كام تقريبا لو فابريكه بالكامل)؟؟؟؟ ولا اجيب واحده زيرو وادفع فيها اللي معايا واقسط الباقي على سنتين وأأمن عليها؟؟؟
ههههههههههههههههههه اكيد طبعا يا فندم شراء اي عربية مستعمله يالهوووي دة قصص ومغامرات دة حاجة خطيرة جدا , انا والله حقول لحضرتك على حاجة علشان تبقي فاهم الدنيا بردك ان مش علشان العربية فبريكة متفحصهاش كويس بالعكس مفيش عربية اسمها مايتبصش عليها كويس .

عايز اقولك ان في لانسر 2009 قدامي ماشية 9000 كم والعربية فابريكة بالكامل وفيها رخصة سنتين وصاحبها طالب فيها 90 الف جنية والعربية دي مغيرة نص ورا وكانت جاية حوادث ب 45 الف جنية واتصرف عليها 20 الف وجت الحاجة بلون العربية وتشوفها تقول زيرووووو .

نصيحتي ليكي بجد خليكي في السوبر صالون 2007 او 2008 يا اما زي ما صديقي وعزيزي الدوك تامر نصحك بمو 2005 .

وان شاء الله لو ظهر قدامي سوبر صالون بحاله ممتازة حبقي ابلغك لاني بعشق العربية دي من بعد ماركبتها وجربت الثبات العالي الي فيها والمكنة ال 1600 بجد النسيان عربية تحفة عيبها الوحيد استهلاك عالي شوية في البنزين .
قديم 15-04-2010, 12:32 AM
zizophone zizophone غير متواجد حالياً
من انا؟: Man
التخصص العملى: Usa
هواياتي: magfuhVE

zizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura aboutzizophone has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة classboy مشاهدة المشاركة

لانوس 2001 ولا كريستاله 2000

ياتري حضرتك ترشحلي ايه .... ولو في عيب ظاهر في اي عربيه فيهم ياريت توضحهالي

والله بص يا فندم هي اذواق طبعا , وطبعا صعب انك تقارن بين حاجة يباني وحاجة كوري بس المرة دي انا مع الانوس , وانا حقول لحضرتك انطباعي عن العربيتين وانت الي تختار بقي .

نبتدي نقارن بقي ptmnlo123per135:
1- بالنسبة للسعر : سعرالانوس مابين 40 ل 43 حسب الحالة وان كنت انصحك تجيب انضف حالة علشان لو ركبت حالة تعبانة حتكره اليوم الي جبتها فيه .

الانسر لو 99 او 2000 حتكون مابين 50 الف ل 53 الف حسب الحالة وطبعا انا بكلمك على فابريكة بالكامل .

2- مكنة 1500الانوس سي سي ولكن تجميعها مش 1500 قوي ياعني الهورس باور بتاع الاكسنت ال 1500 احسن ولو اني بحبها عن الاكسنت لكثرة انتشار الاكسنت وشويعها في مكاتب التأجير .

- مكنة الانسر 1300 سي سي وممكن تلاقي ال 1500 و ال 1600 منها بس للاسف قطع غيارة مش منتشرة ولكن المكنة ال 1300مع المانيول قشطة جدا كنت بجيب بيها 180 مستريح ptmnlo123per171

3- بالنسبة للثبات دي نقطة مهمة قوي بالنسبة للانوس فثابتها زي اي عربية كوري بعد ال 120 عفوا لقد نفذ ثباتكم
انما الانسر بقي لان اكيد مع جسم العربية المفرود وانها واطية جدا فاكيد لازم تكون ثابتة بطريقة مش ممكن .

4- قطع الغيارللاتنين رخيصة وزي الفل واي حد بيشتغل فيهم واعادة البيع مفيش اسهل من كدة الاتنين مطلوبين جدا.

4- قاعدة وكراسي العربيتين واسعة مش ضيقة .

5- تكيف الاتنين حلو ولكن استهلاك في البنزين الانسر تكسب ومع ذلك في الانوس معقول بردك .

من الاخر بقي لو حضرتك مش فارق معاك حتة الثبات دي خليك في الانوس فارق معاك وبتجري وحركات يبقي هات الانسر واتحمل موضوع الوطي دة .

قديم 15-04-2010, 01:22 AM
الصورة الرمزية د0تامر محمد
د0تامر محمد د0تامر محمد غير متواجد حالياً
من انا؟: طبيب بشرى -كاتب قصة وروائى
التخصص العملى: طبيب بشرى
هواياتي: الكتابه خاصه الادبيه -السيارات

د0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond reputeد0تامر محمد has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zizophone مشاهدة المشاركة

والله بص يا فندم هي اذواق طبعا , وطبعا صعب انك تقارن بين حاجة يباني وحاجة كوري بس المرة دي انا مع الانوس , وانا حقول لحضرتك انطباعي عن العربيتين وانت الي تختار بقي .

نبتدي نقارن بقي ptmnlo123per135:
1- بالنسبة للسعر : سعرالانوس مابين 40 ل 43 حسب الحالة وان كنت انصحك تجيب انضف حالة علشان لو ركبت حالة تعبانة حتكره اليوم الي جبتها فيه .

الانسر لو 99 او 2000 حتكون مابين 50 الف ل 53 الف حسب الحالة وطبعا انا بكلمك على فابريكة بالكامل .

2- مكنة 1500الانوس سي سي ولكن تجميعها مش 1500 قوي ياعني الهورس باور بتاع الاكسنت ال 1500 احسن ولو اني بحبها عن الاكسنت لكثرة انتشار الاكسنت وشويعها في مكاتب التأجير .

- مكنة الانسر 1300 سي سي وممكن تلاقي ال 1500 و ال 1600 منها بس للاسف قطع غيارة مش منتشرة ولكن المكنة ال 1300مع المانيول قشطة جدا كنت بجيب بيها 180 مستريح ptmnlo123per171

3- بالنسبة للثبات دي نقطة مهمة قوي بالنسبة للانوس فثابتها زي اي عربية كوري بعد ال 120 عفوا لقد نفذ ثباتكم
انما الانسر بقي لان اكيد مع جسم العربية المفرود وانها واطية جدا فاكيد لازم تكون ثابتة بطريقة مش ممكن .

4- قطع الغيارللاتنين رخيصة وزي الفل واي حد بيشتغل فيهم واعادة البيع مفيش اسهل من كدة الاتنين مطلوبين جدا.

4- قاعدة وكراسي العربيتين واسعة مش ضيقة .

5- تكيف الاتنين حلو ولكن استهلاك في البنزين الانسر تكسب ومع ذلك في الانوس معقول بردك .

من الاخر بقي لو حضرتك مش فارق معاك حتة الثبات دي خليك في الانوس فارق معاك وبتجري وحركات يبقي هات الانسر واتحمل موضوع الوطي دة .
شكرا زيزو على الردود فى غيابى بقيت خبير
فى كافة الأحوال الأفضلية للانسر ولا يصح مقارنة لانسر بلانوس

الكلمات الدليلية
مصر, اسعار المستعمل, اسعار السيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارة مستعملة للبيع, دايهاتسو تريوس