العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ـــ*ــ هل ستشارك في الإستفتاء على الدستور وهل أنت موافق على دستور مصر 2014 ؟؟
سأشارك في الأستفتاء وأقول نعم للدستور 11 55.00%
سأشارك في الإستفتاء وأقول لا للدستور 0 0%
أنا مقاطع للإستفتاء 9 45.00%
المصوتون: 20. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 01-08-2013, 01:37 AM
الصورة الرمزية kj1
kj1 kj1 غير متواجد حالياً

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بعد تكرار مذابح قائد الإنقلاب السيسي وسفك دماء المصريين تم تدشين موقع إحصائي لمجازر السيسي { سيسيمير sisimeter.com }

من مواضيع kj1
التاريخ الأسود لجماعة الأرهاب الأسود
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 01-08-2013, 01:39 AM
الصورة الرمزية kj1

kj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond reputekj1 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيسي يطلب غطاء شعبي لمجزرة كبرى لإبادة الإسلاميين في مصر ( ذروني أقتل المعارضين لي والمعتصمين بإصرار حتى الآن )

من مواضيع kj1
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 01-08-2013, 01:45 AM
الصورة الرمزية kj1

افتراضي رد: السيسي يطلب غطاء شعبي لمجزرة كبرى لإبادة الإسلاميين في مصر ( ذروني أقتل المعارضين لي والمعتصمين بإصرار حتى الآن )

سلمية ‫‏الإخوان‬ - فتحات لإطلاق النيران "مزاغل" في التحصينات التي أقامها معتصمو ‫‏النهضة

من مواضيع kj1
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 01-08-2013, 02:02 AM
الصورة الرمزية kj1

ده اللى عمله ميليشيات الاخوان مع اعتصام سلمى ولما الاعتصام يبقى مسلح بيقولوا الاعتصام حق مكفول للجميع

من مواضيع kj1
ليه لا وليس نعم
مصر الجميلة الغائبة الأن
قديم 01-08-2013, 02:39 AM
الأسيف الأسيف غير متواجد حالياً

الأسيف is on a distinguished road
افتراضي رد: بعد تكرار مذابح قائد الإنقلاب السيسي وسفك دماء المصريين تم تدشين موقع إحصائي لمجازر السيسي { سيسيمير sisimeter.com }

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

انت مين ياعم داخل علينا بقلب جامد
انت مين بقي اخوان ولا تمرد ولا احرار المنصوره ولا من معتصمي رابعه ولا ارهابي ولا الاسيف ولاازهري ولا
أنا مش شايف فرق واختلاف بين إنى أزهرى وانتميت لتمرد ،،،، الأسيف اسمى ،،،
إنا لم أؤيد مطالب الإخوان (تفهم ده لو قرأت كلامى) لكن أؤيد اعتصامهم وتظاهراتهم طالما ارتضينا أن يكون الشارع من يحكمنا

كويس إنك عارف أحرار ،،، بس على الرغم من كدة قلت على إخوان ،، بطيييييييييخ

ايه بقي كل ده انت ذكرته ماشاء الله 10 في 1
ايه الحلاوه دي
وزعلان ومقهور وتقولي دم وكنت من كسئولي تمرد ونزلت يوم 30
انت برده مين اخوان ولا تمرد ولا نزلت يوم 30
والله اقرأ أنا كتبت ايه قبل كدة وانت تعرف أنا ليه سبت تمرد
اما موضوع الدم والفيلم الهندي سمعناه قبل كده
قال يعني انت كنت معارض للاخوان والدم خلاك ترجع تبقي من معتصمي رابعه زي اللي عاوز يسافر اسكندريه يقولك ساقعه يروح يقولك اروح اسوان

انت بتفهم عربى ،،، حد قال لك انى رحت اعتصمت فى رابعة أو أيدت رجوع مرسى
تعبنا من الافلام دي قال الدم قال كأن دمهم هم احمر وبسكر واحنا دمنا عديم اللون

فين دمكم ده ،،،، اللى أنا شايفة إنك بتقول الإخوان اللى بيحرضوا وهم اللى بيقتلوا وفى الآخر هم اللى بيموتوا

اما موضوع حلاليف وكلاب مش هرد عليك غير ان كل اللي في رابعه حلاليف عشان مستحملين القعده
ده الثبات على المبدأ يا بيه
هناك وكلاب عشان الكلب هو اللي بيستني حد يهشه ويعضه والكلب هو اللي بيستني يجيلوه الاكل عشان مبيسشتغلش

ياريت تحترم عقولنا زي ما بنحترم افلامكم الهندي بتاعه الاحرار
قال من مسئول حركه تمرد الي معتصم ومدافع عن رابعه

يا ابنى انت بتفهم ،،، أنا قلت إنى معتصم ،،، أنا قلت أصدقائى هناك وزميلى مات ،،،
ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههه تجنن والله

عموماً بسيطة ،،، عربيتك يا بيه وعلى الإدارة العامة للمرور واعمل انك داخل تجدد الرخصة وشوف الناس بنفسك

أما الفيديو اللى عملت فلوطة ورفعته
الراجل بيتكلم من شقة ،، ايه اللى عرفنى إنها فى رابعة ؟؟؟ ولا هو يقول أصدقه علطول ؟؟؟

وفيديوا الناس اللى بتعمل حمام وتتوضى فى الشارع ،،،، تبقى مصيبه لو انت مصدق إنها فى رابعة

تكفيك زيارة واحد لتعرف المكان هناك شكل الأرضية شكل المبانى ...........

عملت زى الفيديو ده وفى الآخر ألاقيه فى سينا ،، أى هبل وخلاص

خد الفيديوهات دى

الناس بوشهم مش عليهم زغللة ، وممكن تروح تسألهم بنفسك ،، لو انت بتبحث عن الحقيقة

الفيديو بتاعك زى ده ،،، ايه اللى عرفنى إن الصورة دى فى رابعة

أفهم أنا ازاى البلطجية يقفوا فى صفوف الشرطة ،،، زى ما نزلواعن عربياتها عن اعتصام النهضة وابحث عن الفيديوهات

سؤال برئ كدة ع الماشى ::: هم لو الإخوان عايزين يقطعوا الطريق مش يقطعوه المغرب والأعداد كبيرة ،، ولما الناس تمشى ،،

دول الإرهابيين المتخلفين تجار الدين ،،،، إلخ إلخ

حتى لو قطعوا طريق يكون الرد بالرصاص الحى ؟؟؟؟؟ آآآآآآآآآآه دول قتلوا نفسهم

http://www.youtube.com/watch?annotat...&v=mtyJWmMEY9c

أاما موضوع تصوير القتلى والكلام الهايف ده ،،، ده اسمه توثيق للناس اللى بتفهم و،، وإلا فإيه دليلك إنه كان فيه قتلى فى يوم 28 يناير 2011

أما موضوع ليه يروحوا المستشفى الميدانى ،،، بطل تسمع لعمرو أديب وروح شوف المكان

عشان يروح مستشفى المقاولين لازم يعدى ع الشرطة وده مستحيل ولما حاول يروح لها من عند طيبة ولف على السابع ثم قسم ثان ،،، وقفوا الإسعاف عند مبنى أمن الدولة وخدوا المصابين لغاية دلوقتى

أما مستشفى التأمين الصحى اللى فى الطيران ،، رفضت تدخل حد إلا بعد الفجر ، والضرب بدأ 12:30
والحسين الجامعى واليد جلال والدمرداش لازم يعدى يا إما من عند نادى الحرس يا إما من عند أمن الدولة ،،، وطبعاً الإعتصام كان متحوط من كل الجهات عدا ناحية طيبة مول

والكلام ده من أصدقائى ع الفيس ، هنقله زى ماهو وأعتذر عن الألفاظ لأنها وقت أن علموا بوفاة صديقهم

(هو ليه الداخلية كل لما تحصل مصيبة يقولوا

شفتم عرفتم مين بقى اللى فتح السجون وقتل المتظاهرين ؟؟؟؟

وحياة أمك)

https://www.facebook.com/photo.php?f...levant_count=1

(د.سيف الدين عبدالفتاح ::صوت العقل غاب:

أعترضوا علي تعيين النائب العام علشان عينه رئيس الجمهورية وسموه نائب عام ملاكي وباطل ... وسكتوا لما الرئيس الطرطور عين نائب عا...م
أعترضوا علي غلق قناة الفراعين رغم أنها قناة سفيهة يديرها انسان مأجور ولم يعترضوا علي غلق 17 قناة فضائية بتهمه انها تثير الفتنة وتحرض العنف
أعترضوا علي قتل صحفي وهو الحسيني ابو ضيف وقامت مسيرات من نقابة الصحفين الي ميدان التحرير للتنديد بقتله وقالوا ان شرعية الرئيس سقطت بسقوط الحسيني ابو ضيف ولم يتكلم أحد عن الصحفي الذي صور قاتله في مجزرة الحرس الجمهوري
أعترضوا وملؤا الدنيا صراخا بأن الرئيس لا يجب ان يجمع بين يدية السلطة التشريعية والتنفيذية وهاهو الرئيس الطرطور يجمع بين يدية السلطة التشريعية والتنفيذية مضافا اليها رئاستة للمحكمة الدستورية
أعترضوا وملؤا الدنيا صراخا أنه ليس من حق الرئيس إصدار اعلانات دستورية ... وهاهو الرئيس الطرطور يصدر إعلانات دستورية
تباكوا واقاموا المأتم علي الحريات علشان مجموعة من البلاك بلوك تم القبض عليهم ولم يتكلم أحد عن أعتقال اكثر من ثلاثة ألاف من المعارضين للرئيس الطرطور
قاموا بتهديد النظام بتحريك دعاوي دولية ضده في أحداث الاتحادية لوفاة سبعة اشخاص وقالوا ان النظام فقد شرعيته ولم يتحرك أحد أو حتي يستنكر أو يقدم العزاء لأكثر من مائة شهيد وألف جريح في مذبحة الحرس الجمهوري
قالوا ان النظام فاشل لأنه لا يستطيع توفير الكهرباء والطاقة والأمن وصمتوا تماما عندما وجدوا الوزراء الثلاثة للثلاث وزارات المسئولة عن تلك الملفات لم يتم تغيرهم في الوزارة الجديدة
فعلا انها نخبة فاشلة لا تحترف غير الدعارة السياسية ... نحن فعلا
نحتاج لنخبة جديدة
M:Sمشاهدة المزيد)

فى من الحى السابع لرمسيس

أحد الركاب : الله يحرق الناس بتوع رابعة دول مفيش أتوبيسات شغالة
:::: بجد والله مفيش أتوبيسات تصدق الموقف فاضى ، بس بتوع رابعة بقالهم شهر اشمعنا النهاردة ليه الأتوبيسات موقفتش من أول يوم

بيب بيب ،، بقينا فى العباسية

الطريق وااااااااقف
...
نفس الراجل الله يخربيتهم دول لازم يتعدموا
مش هم اللى قتلوا حسن البنا اللى كان يهودى مغربى

أنا فى ذهول لسة هتكلم قال لى انت تسكت خالص الخرفان ميتكلموش

نعم خرفان انت راجل كبير أكبر من أبويا وهقول لك شكراً
بس الإخوان اللى قتلوا حسن البنا

انت بتدافع عنهم ليه تبقى منهم

أنا :::: كنت مع واحد كبير انبارح بيرخص العربية من الإدارة العامة للمرور اللى فى قلب اعتصام رابعة
ودخلنا وخلصنا اللى احنا عاوزينه من ما حد يعترضنا أو يمنعنا

طلعت ست فلوطة وبطبوطة

أه وكان يهودى مغربى

بجد يا حجة درستيها فين دى
هى : مش شرط دراسة دى موضوع ثقافة واطلاع

أنا فى ذهول :::قرأتيها واطلعتى عليها فى أنه كتاب

هى ::: أنا مبعرفش أقرأ ولا أكتب بس مثقفة جداً

باااااااااااااااااااااااا ااين

الله يخربيت أم العكش

والله هنتحاسب عن الناس دى

https://www.facebook.com/media/set/?...9714881&type=3

مهو لما أتسحر وأفطر والنور قاطع وشكلى كمان هصلى التراويح وهو قاطع

يكونش فى غزة تانية ع الخريطة أو اللى قفل محبس البنزين ع الحدود سابه يسرسب

أعتذر بنصها كما هى
(لما تحاول تصحى ضمير كلب من الكلاب

تقوم تفرجه على فيديو من فيديوهات المجزرة ظاهر فيه كلب من كلاب الشرطة (الأهالى) بيضرب من سلاح آلى على المتظاهرين

يقوم يعمل عبييييييييييييييييييييييي ييط

لغاية متيجى لحظة يشوف فيها السورر اللى معمول من بلاط الرصيف يقول مش خسارة ده

ولما تيجى لحظة إن متظاهر بيرمى طوبة علي الداخلية (البلطجية)

... يقول ، شوف الإرهاب

اين كلب ابن كلب يعنى مش هزار

عندما يريد أحد ضباط المباحث أن يهادى أحد المعارف

فيهاديه بطبنجة (مسدس)

طبعاً غير مرخص وموجود عندهم كميات عشان التلفيق ،،، فاكر قبل العيدالكبير لما كنا بنستعد للدبح كان أبويا بيروح المركز ويجيب شنظ مليانة سكاكين كبيرة كانوا ملفقين بيها قضايا ،، بس متوقعتش إنه يكون فيه كما مسدسات

اعرف إنك فى مصر

قولوا لى أعمل ايه فى واحد حمار ابن حمار

امبارح الكلب العسكرى ، يقول تعظيم سلام وشكرا (التفويض وصل)

الداخلية على صفحتها تحذر من الإقتراب من رابعة بالنسبة للمواطنين الشرفاء ، أما بالنسبة للإرهابيين فبيحذروا من مواجهة قوات الأمن عشان الرد هيكون حاسم وعنيف

جريدة التحرير بتقول إن البلاك بلوك هيساعدوا الداخلية فى فض الإعتصام

وزير الداخلية الكلب يقول هيفض الإعتصام بالقانون

... وبعدين يبدأ الضرب

يقوم يجى الحمار ابن الحمار ويقول ايه اللى وداهم للشرطة

نفس الحمار ده قال ايه اللى وداهم للحرس الجمهورى (نادى) وايه اللى وداهمشارع الترعة فى المنصورة وفى رمسيس

وابن الحمار ده لما تسأله ،، هم اللى راحم للمعتصمين فى النهضة قبل كدة وامبارح هم اللى راحم للمعتصمين فى رابعة

امبارح الفيديو بيظهر فيه البلطجية بجوار الشرطة أمام البوابة الرئيسية (بوابة دعوة) وواقفين ومطمنين يعنى لو القناصين مش معاهم كانوا استخبوا وهم بيضربوا لكن لأ دول واقفين براحتهم ،، وبوابة دعوةة للى يعرفها بعيدة جداً عن الكوبرى

الحمار بحاول يقتل ضميره ويدور على حجة يقنع بيها نفسة

تقول له عربيات الأمن المركزى نازل منها البلطجية ،،،، يقول دول أهالى آآآآآآآآآه قولت لى بقى

وزارة الداخلية = وزارة الأهالى

أقول أنا ايه للحمار ابن الحمار ده

.https://www.facebook.com/photo.php?f...levant_count=1

.هى قاعدة الصواريخ مضربتش ليه فى الشرطة اللى قتلت 120 لحد دلوقتى

هو الاربي جي الي في رابعه مضربتش ليه في الشرطه الي قتلت اكتر 120 من واحد
.
.
هي الاسلحه الثقيله والرشاشات مطلعتش ليه والشرطه قتلت اكتر من 120 من واحد

......................... ......................... ................
... مهو الي بيسال الاسئله دي واحد اهبل صدق لميس وباقي الشياطين الي علي الفضائيات

منقوووووولمشاهدة المزيد

الكلمات الدليلية
17 سنة, مصر, الأزهر, الصعيد, بحري, تصويت, تزوير, تفجير, خائن, رئاسة, شحن, عسكر, فلول, إخوان, إيقاف, إرهاب, إستفتاء, إنتخاب, إنتخابات, طلب شراء سيارة