العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 17-06-2012, 02:08 AM
fighter2020 fighter2020 غير متواجد حالياً

fighter2020 is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز أركن قصاد بيتي

المشكلة بقى ياجماعة ان والدى اشترالنا بيت فى عين شمس قرب المساكن بس مش فيها بيت كامل المهم هو فى حارة مسدودة تشيل عربيتين واحدة راكنة والتانية بتتحرك المهم الحارة كلها معاهم عربيات المشكلة بقى اننهم اتفققوا يركنوا على ناحية واحدة اللى هى قدام بيتنا بس انا معنديش عربية ومسالم جدا وماليش فى الاذية والله مرة كنا بنوضب الشقة وعايزين نشيل العربيات فضلنا مستنين ساعة عقبال مكل واحد ياكل ويغير وينزل وطبعا فلوس وفى مرة طلعت خبطت على واحد مرضيش يفتح والصنايعية حطين الونش على السطح وطبعا اليوميات محسوبة واخبط على صاحب التاكس ينزل يشيلة مبيردش فنزلت من ضيقى طفشتة بطريقة قديمة اتعلمتها فقولت بلاش واجرب تانى ببص لبلكونتة لاقيتة باصص من ورا الشيش طلعتلة وقالى ثوانى ونزل جرى بيلبس على السلم .
قولت الناس مش زى بعضها اتفاجات بواحد تانى من كام يوم بيقولى دة فلان عايز يحط حديد قدام بيتنا عشان يحجز ركنة فضحكت وقولتلة لا طبعا وواحد تانى رائد جيش فى الجوية بيكلمنى بارف وبيقولى لما تنزل رملة خدها على جنب عشان اركن قولتلة ابقى زحها انت لو عرفت انا مبخفش من ظباط انا مش عسكرى عندك فوالدى قعد يضحك وانا وحيد يعنى مليش فالخناقات والبهدلة والله مش عارف احط حديد قدام البيت واتخانق وخلاص مع العلم انتوا عارفين الخناقات بقت بالسلاح كانة مثلا بيتخانق بالحزام ووانا ماليش فى الجو دة ولا اسيبهم يركنوا تحت البيت مع العلم تحت البيت فى دكنتين هاعملهم جراج لو جبت عربية بس بردة بيركنوا قدامهم شورو عليا بجد اتخنقت
قديم 17-06-2012, 02:43 AM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

مع احترامي لحضرتك يا دكتور , هو فعلا اللي عايش في عمارة مش من حقه يحجز الركنة اللي ادامها باي طريقة , وبرضه مش من حق محل يحجز الرصيف اللي ادامه عشان محدش يركن , المفروض كان عمل باركنج تحت الأرض او جراش لكل شقة....
هو بس احنا بنفتقر للأدب في تعاملنا مع بعض شوية ..
قديم 17-06-2012, 02:34 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

والله عموما موضوع الركن بقى مقرف جدا خصوصا فى القاهره انا بقيت بقرف انزل البلد ديه كمان مفروض الجرجات البقيت محلات تتلغى ويرجعوها جرجات تانى والمحلات تتنقل فى مولات ويشوفو التكاليف الاقتصاديه مفيش نظام خالص وبعيد عن الركن اسلوب السواقين سواء تاكس او ميكروباص او ملاكى بقيت زفت امبارح فى الزقازيق خناقه كانت بكذلك ومطاوى عشان خبطه عربيه واحد راكن صف ثالث وبيفتح الباب قام واحد خابطه طب ازاى وروقو بعض وفى الاخر محدش صلح لحد حاجه

قديم 18-06-2012, 12:45 PM
Elawany13 Elawany13 غير متواجد حالياً

Elawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to all

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SHABRO مشاهدة المشاركة

مع احترامي لحضرتك يا دكتور , هو فعلا اللي عايش في عمارة مش من حقه يحجز الركنة اللي ادامها باي طريقة , وبرضه مش من حق محل يحجز الرصيف اللي ادامه عشان محدش يركن , المفروض كان عمل باركنج تحت الأرض او جراش لكل شقة....
هو بس احنا بنفتقر للأدب في تعاملنا مع بعض شوية ..
1111111111111111
قديم 19-06-2012, 01:03 AM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

:w6w2 00504112236376d

احبك....( Toyota)
يا من سرق قلبي مني ..... يا من غير لي حياتي
يا من احببته من كل قلبي ..... يا من قادني الى الخيال