العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > موضوعات متميزة

موضوعات متميزة لا يسمح للأعضاء بنشر موضوعات بهذا القسم

قديم 05-10-2009, 11:19 AM
waelfarid waelfarid غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا

waelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to beholdwaelfarid is a splendid one to behold
افتراضي رد: حكايتى مع السيارات فى العراق !

اول مرة افتح الموضوع ده من حوالي 4 ايام ولسة مخلصه دلوقت الظاهر اني بتهته في القراية دشليون شكر للدكتور والاخ الكبير د بولبولان اطال الله عمره
ومتعه بالصحة والعافية والميزة هي نقل الخلاصة وما بين السطور والحكمة ويحضرني بالنسبة لمقاطعة من يحكي رواية_ طالما قبلت تسمع اسمع للاخر وتوسم الخير وحسن النية وربنا اللي بيحاسب الكل _ قصة سيدنا موسي في سورة الكهف لو ما كانش قاطع سيدنا الخضر لكان وصلنا قصص وحكم اكثر وذلك لحكمة لا يعلمها الا الله وكذلك شكرا للزميل حورس3000 علي خبراته في السيارات الفخمة ربنا يزيده من نعيمه ماشاء الله لا قوة الا بالله وخالص تحياتي وشكري واحتراماتي للجمييييييع علي فكرة ياابونورا انا اتجوزت برضة وانا عندي يدوب حكمل 26 سنة وعندي بنتين 6و11 سنة وانا اتجوزت الاول وبعدين دلوقت بكون نفسي مش العكس مش بصلح غلطتي ولا حاجة انما اتجوزت في بيتنا مع امي الارملة جواز كدة من بتاع جدود الجدود والحمد لله ربنا بيكرمني وطولة البال تهد جبال وطولة العمر تبلغ الامل

التعديل الأخير تم بواسطة waelfarid ; 05-10-2009 الساعة 11:28 AM
قديم 22-10-2009, 05:28 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

أقسم بالله بعد ما كتبت موضوع النهارده ( حوالى ساعه كتابه ) و بأرسله قام النت قاطع !ptmnlo123per195

و طير كل اللى كتبته !! ptmnlo123per111 انتظرونى غدآآآآآآآآآآآآآآآآآ

يا أبو نورا ما عندكش حل نعمل بيه حفظ للكتابه ؟؟ Save Icon يعنى !! ptmnlo123per1127

Dr. Bolbolan
ممكن يا دكتور تكتب موضوعك عادى جدا فى لوحة أرسال الموضوع وقبل ما ما تعتمد المشاركة تضغط كليك يمين وبعدين select all وبعد ما يختار كل حاجة تختار copy وترسل بقى الموضوع عادى لو النت قطع تبقى بسيطة أستنى لغاية لما النت يرجع وتوح تضيف المشاركة تانى وتقف فى لوحة الأرسال وتضغط كليك يمين وتختار pasteهاتلاقى الموضوع بصورة بكل حاجاته اللى كتبتها رجعت,لو بقى النت طول وأنت عايز تنسخ وتعمل حاجات تانى يبقى تنسخ بنفس الطريقة وتحطها فى ملف فاضى notepad أو غيره

بالنسبة للموضوع بقى
دمك خفيف أوى على فكرة يا دكتورنا وشرحك رائع خلانى أضحك كتير
وخلانى أنسى أنى زعلت منك لما عمال تلعن فى بلدنا وأنا بزعل أوى
يعنى أنت بالعكس المفروض أنت اللى تحس بالعظه
"من خرج من داره أتقل مقداره"
فيه سلبيات كتيره موجوده فى كل بلد فى العالم وأنت ذكرت سلبيات فى العراق موجودة
أكتر من مصر 100 مرة
ونسيت كل الأيجبيات اللى موجودة فى مصر نسيت أن العراق كانت أكبر دولة بترولية وكانت
قوية وغنية جدا وقتها ونسيت أن مصر كانت لسه خارجة من حرب مدمرة تماما
قديم 17-11-2009, 01:34 AM
eng.uniqe eng.uniqe غير متواجد حالياً
من انا؟: محمود حمدى خريج حاسبات و معلومات و مستنى التجنيد
التخصص العملى: جندى مجند

eng.uniqe is a jewel in the rougheng.uniqe is a jewel in the rougheng.uniqe is a jewel in the rough

موضوع اكتر من رائع و ياريت الموضوع يتفتح تانى و باقى الاعضاء يكتبوا تجاربهم
د.بولبولان اسلوبك فى السرد فوق الرائع و فى انتظار المزيد
حورس ارجو منك انك تعمل مواضيع خاصه تتكلم فيها عن كل سياره بالتفصيل
قديم 14-01-2010, 04:38 AM
yoga yoga غير متواجد حالياً

yoga has a spectacular aura aboutyoga has a spectacular aura aboutyoga has a spectacular aura about

د/ بلبولان
تحيه طيبه ورساله واحترام
لا اعرف كيف اشكر حضرتكم والله بجد مش هاقول اكتر من اللى قالوه زمايلتا الافاضل من كلمات اطراء ومديح لسيادتكم اتمنى الا يكون عدم مشاركتك فى المنتدى من فتره طويله لسبب وحش واتمنى ان تقرا كلامى ده وترد عليا
اولا انا طبيب وعملت قبل ذلك من حوالى 4 سنوات فى شركه حفر مصريه صينيه وطبعا نظام العمل اسبوعين واسبوعين وتركتها من حوالى 6 شهور يعنى تقدر تقول اننى اشتغلت فى الشركه لمده 4 سنين وطبعا دا كان من بدايه تكليفى اللى هو كان فى 2005 وكنت باشتغل اسبوعين فى الممستشفى واسبوعين ف البريمه
وبعدين سجلت زماله طب اسره وبدات احضر فيها وحاولت ان اجمع بين الزماله والشركه معرفتش لان المشرف العلمى كان حاطط عينه عليا لحد مخلانى سبت الشركه ودا طبعا عشان احضر فى الزماله واركز يعنى ولكننى اكتشفت بعد ذلك ان الموضوع مكانش مستاهل ان استقيل م الشركه ولكن زى مبنقول كل شئ مكتوب ودلوقتى بفكر بصراحه ارجع تانى واكمل ف الكاريير دا وخلاص لاسباب عديده منها غلو المعيشه وغيره وعشان ارجع للشركه اللى انا سبتها مكسوف بصراحه مع العلم انا لما اشتغلت فيها مكنتش اعرف حاجه عن البترول واشتغلت فيها بالواسطه يعنى
وبصراحه انا حاسس انك هتساعدنى اولا برأيك وثانيا بمحاولتك معى كيف ارجع وياريت لو تبقى شركات محترمه زى ارامكو او ترانسوشن يعنى لو عرفت منبخلش عليا او ان اقدم ازاى وفين ربنا يخليك
وع فكره انا من العريش وقريت مشاركاتك كلها وخصوصا بتاعه البحر وبقولك حمدلله ع سلامتك ولو انها متاخره

رجاء لا تتردد فى انك تساعدنى ولك منى دعوه بظهر الغيب
قديم 14-01-2010, 02:43 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

بالتوفيق ان شاء الله ! و طبعآ الرد على الخاص !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127