العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل استفت من الجدول
نعم 2 66.67%
لا 1 33.33%
المصوتون: 3. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 24-02-2010, 04:37 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: محتاج عربية وورقى جاهز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة demoairdragon مشاهدة المشاركة

محتاج عربية هيواندى اتوس 2010 بس بنظام التقسيط المباشر

يكون المقدم 20 %
وورقى جاهز والمقدم جاهز بس انا مش حابب اروح لبنك عشان انا بقالى كتير بسال فى الموضوع ووصلت ان البنوك ربا وحرام لكن التقسيط المباشر يعتبر مش حرام فالواحد يدفع بنسبة فائده اكتر من البنك بس ما يبقاش بيشارك فى عملية ربا

ياريت اللى يعرف حد يقولى اقدم فين
ممكن اعرف ضمنات حضرتك اية
علشان اعرف اساعدك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 24-02-2010, 05:05 PM
ameirnabel1977 ameirnabel1977 غير متواجد حالياً

ameirnabel1977 is on a distinguished road
افتراضي شراء ماروتي بالتقسيط

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ،،،،
انا نويت باذن الله اشتري سوزوكي ماروتي بس انا عايز اجيبها بالقسط. انا ممكن ادفع قسط لحد 600 جنيه بس المشكله ان المققدم الللي معايا اخره 4000 جنيه.
فياريت لو حد يعررف مكان اشتري منه بالقسط ده والمقدم ده يقولي
قديم 26-02-2010, 12:03 AM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تقسيط المستعمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة boss_88 مشاهدة المشاركة

سيدى الفاضل / انا شرحت لحضرتك امكاناتى المتاحة وضماناتى بكل وضوح فى رسالة خاصة وحضرتك تكرمت ورديت عليا!!
تقسيط سيارت مستعمل لية شروط منها ان يكون المشترى او الضامن من سكان القاهرة يعنى لية اقامة فى القاهرة كمان لازم المقدم يزيد شوية لان دة عربية موديل 2005 او اننا نركب عربية بديلة بموديل اعلى من كدة
للاستفسار السريع
0125485222
ارجوا ذكرالشروط التى تتناسب مع سيادتكم مفصلة وليس كما اعتقدته ويعتقدة البعض ان الموضوع حسب متطلبات وامكانات الاخوة السائلين فأرجوا تثبيت الموضوع فى القسم وتوفير الوقت والجهد على سيادتكم وعلى مئات السائلين وذكر الشروط التى تتناسب مع سيادتكم فمن يقرا الشروط سيعلم ان كانت تنطبق علية من عدمه
وبخصوص الموديل انا ذكرت لانوس 2005 او اقل حسب ما يتماشى مع الامكانات التى ذكرتها فهل كونى من خارج القاهرة لايتيح لى تقسيط سيارة مستعملة ام ان قيمة المقدم يجب ان تزيد فارجوا من سيادتكم توضيح الامر ولسيادتكم جزيل الشكر
[/quote]

المستعمل لية شروط مبداية بس ال لازم حضرتك تعرفة ان اهم شى انى اعرف ظروف كل مشترى كويس علشان اقدر احدد يمشى على اى نظام وان كان لدية شرط ممكن ان نتفاوض علية وفى شروط اساسية لان دة مش تقسيط بنكى دة تقسيط مباشر يعنى مختلف عن وضع البنك انى اقول دة شرط ولا مش هيقدر مش هنفزلة لة كمان دة بيسهل للناس ال معاها كارت عضوية مصر موتورز انها تستفيد من مزايا غير النظام العادى
واهم من اى شى حضرتك لازم تعرف ان فى التقسيط بيكون لازم اعرف ظروف المشترى علشان اقولة على افضل الحلول ال تنسبة
ودة ال بقصدى من خدمتى مع اعضاء مصر موتورز
وصدقنى لو حضرتك قولت رقم تليفونك انا بكلم اى حد حطط رقم تلفونة وكثير من الاعضاء الجادة فى الشراء بتتصل بى حتى الناس ال بتسال وبس
اتمنى ان حضرتك تكون عرفت الامور وانتظر طريقة الاتصال بحضرتك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 26-02-2010, 12:29 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute
افتراضي رسالة إلى الأخ fastar

قمت بأنشاء موضوع منذ بضعه أيام عن طلبى لسيارات مستعملة بالتقسيط ف المنصورة

http://forum.masrmotors.com/showthread.php?t=20877

والوحيد اللى رد كان الأخ فاستر وقال إنه مستعد لتقسيط سيارة إوبل فيكترا 98 ووافقت وطلبت منه أن يخبرنى بطلباته وإذا به لا يرد على الأطلاق سواء فى الرسائل الخاصة أو الموضوع أو شئ على الأطلاق ,كان من المفترض إن يخبرنى الأخ بما يريد وطلباته أو يخبرنى بأنه لا يريد أن يقسط أو حتى معلش "يهزقنى"ولكن بدون رد هكذا ويتركنى معلق ودائما أجده متواجد .

رسالة له هل هناك مشكلة فلتخبرنى ولا تتركنى معلق
حتى أتصرف بالمبلغ الذى معى
قديم 26-02-2010, 03:35 AM
hussamatia hussamatia غير متواجد حالياً

hussamatia is on a distinguished road
افتراضي رد: أبحث عن سيارات مستعملة بالتقسيط فى المنصورة

عندى لانوس فابريكة برة وجوة
لو عاوز كلمنى
0123675035

الكلمات الدليلية
أبحث عن لادا 20107 مستعملة بالتقسيط, ميتسوبيشى لانسر, مطلوب, مطلوب أكسنت تقسيط, مطلوب سيارة للتقسيط, مطلوب شراء سيارة, الشباب الطموح, اتخنقت بجد, تويوتا كورولا, تقسيط سيارات, سيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارات بالتقسيط, سيارات جديدة, سيارة, سيارة مستعملة بالتقسيط, سيارة سوداء, سيارةجديدة, شيفرولية, صيني, شحن،نقل, شروكي, عايز اقسط كروز او كيا سيراتو, عربيه, طلب شراء سيارة