العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 17-02-2011, 04:50 PM
الصورة الرمزية MmFFoR
MmFFoR MmFFoR غير متواجد حالياً

MmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond reputeMmFFoR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل هذا الشعب مؤهل للديمقراطيه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

ايامنا الجاية هتبقى احلى ويا دكتور لوفى قلة من الشعب مش عايزة او مش فاهمة او لا يجوز عاليها الديمقراطية واجب على الاى فاهم يعرف الاى مش فاهم وبكدا هنكون بلد قوية فى شعباها وبعد الشعب سوف نقوى بكل شئ لان اساس التقدم هو الشعب وربنا يكرمنا برايس يكون كويس علشان مصرنا الحبيبة ونكون من اقوى الدول تقدم تكنولوجى ووعى اجتماعى وثقافة واقتصاد ونكون متماسكيبن بديننا الحبيب ونخاف على بعض ونبقى دولة متماسكة داخليا وخارجيا
فلة ... فلة والله يا ابو حنفي!
الكلام كله حكم
قديم 17-02-2011, 10:21 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

اعتقد ان الشعب محتاج يتربي الاول و بعدين نتكلم في الديموقراطيه
شعبنا غاوي فوضي و يعشقها زي عنيه
مجرد ما يحترم نفسه و يبقي عنده ضمير كل حاجه حتتصلح

حـازم خـضـر

قديم 17-02-2011, 10:52 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمود زيزوو مشاهدة المشاركة

ايامنا الجاية هتبقى احلى ويا دكتور لوفى قلة من الشعب مش عايزة او مش فاهمة او لا يجوز عاليها الديمقراطية واجب على الاى فاهم يعرف الاى مش فاهم وبكدا هنكون بلد قوية فى شعباها وبعد الشعب سوف نقوى بكل شئ لان اساس التقدم هو الشعب

وربنا يكرمنا برايس يكون كويس علشان مصرنا الحبيبة ونكون من اقوى الدول تقدم تكنولوجى ووعى اجتماعى وثقافة واقتصاد ونكون متماسكيبن بديننا الحبيب ونخاف على بعض ونبقى دولة متماسكة داخليا وخارجيا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير
قديم 17-02-2011, 10:58 PM
الصورة الرمزية amrmohamed1975
amrmohamed1975 amrmohamed1975 غير متواجد حالياً
من انا؟: ولدي نصحتك لما صوتي اتنبح متخفش من جني و لا من شبح
التخصص العملى: اتصالات
هواياتي: كرة القدم و القراءة

amrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond reputeamrmohamed1975 has a reputation beyond repute

يا حضرات السادة الافاضل الغالبية العظمي من الشعب المصري و التي فى راي الشخصي يمكن ان تتجاوز 80 % من الشعب لا علاقة لها بأي نوع من انواع الديمقراطية ناس جدعان اه رجالة اه عملوا لجان شعبية و قاموا بحماية البيوت و الممتلكات اه لكن عايزين بما ان الثورة قامت يوم 25 يبقي بالكتير يوم 30 يكون كل واحد مرتبه 15 الف جنيه و عنده فيلا و عربية بس بالراحة كده لو انا ماشتغلتش و غيري مشتغلش الفيلا و العربية الاعتصامات و الاضربات هتجيبهم لي او هتجيبهم لحد غيري طبعا لا ليه لان مش كل البلد قطاع عام او موظفي مصالح حكومية القطاع الخاص و صاحب راس المال سواء كان مصري و لا اجنبي طالما مفيش شغل يبقي كمان مفيش فلوس انا اعرف ناس جيراني اصحاب الشركات اللي شغالين فيها قفلوها و قالوا للعمال و الموظفين خليكوا فى البيت عشان ميدفعوش مرتبات الشهر الجاي لحد ما يشوفوا ايه اللي هيحصل فى البلد انا مثلا خلال الشهرين القادمين لو الامور لم تستقر الشركة هتمشي ناس كتير مننا و ممكن اكون واحد منهم يا ناس يا هو ارحمونا و سيبوا البلد تقف تاني على رجليها وو سيبوا الجيش يصلح الدنيا ابوس رجليكو

اللهم احفظ مصرنا الحبيبه من الفتن ماظهر منها وما بطن اللهم ولِي علينا خيارنا ولا تولِي علينا شرارنا اللهم احفظ شعبها من كل سوءٍ وشر يا رب العالمين اللهم يسر أمرنا وفرج كربنا وأرزقنا نعمة الامن والامان والاستقرار
اللهم أكتب لمصر وأهلها الخير حيث كان وكيف كان اللهم اجعل مصر سخاء رخاء وسائر بلاد المسلمين اللهم ارنا الحق حقا و ارزقنا اتباعه و ارنا الباطل باطلا و ارزقنا اجتنابه
قديم 17-02-2011, 11:03 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr مشاهدة المشاركة

أنا وأنت وكلنا الشعب

كماقالت

سيدة الغناء العربى

أنا الشعب ...أنا الشعب .....لا أعرف المستحيلا

ولا أرتضى بالخلود بديلا

ويجب عليك وعليا وعلى كل من يقرأ هذا

أن يعلم الفوضوى