العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 31-10-2009, 02:54 AM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ما هي اسوء عربيه في 2009؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hesham mansour مشاهدة المشاركة

بس يا جماعه هوه الباب اللي ورا في ال m11 بيتفتح ازاي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
أنا مش شايفله أكره
فب اخر الشباك الورا
زي النيسان الرمادا و الباثفيندر
قديم 31-10-2009, 07:57 PM
hesham mansour hesham mansour غير متواجد حالياً

hesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond reputehesham mansour has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ShaSha مشاهدة المشاركة

فب اخر الشباك الورا
زي النيسان الرمادا و الباثفيندر
تقليعه جديده يعني
ما علينا عامة شكرا للمعلومه

Uploaded with ImageShack.us
قديم 31-10-2009, 10:02 PM
الصورة الرمزية ناصر المصري
ناصر المصري ناصر المصري غير متواجد حالياً

ناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the rough

واول صوره ل التابلوه وتبين مدى ردائه وسوء الخامات المصنوع منها التابلوه والفرش (عاوزين يعملو دوشه وحاجات كتير بدون اي تنسيق)
وسوء التقفلي

-والثانيه تبين التقليد الاعمى للالفا روميو147 (ال 147 شكلها جامد علشان هاتش باك ومصممه على كدا) وعدم تنسيق اى شىء بوضع الاكره مكان الشراعه (ياريت تنظر باتقان للباب الخلفى والرفرف الخلف) وقولى ايه رايك .وشوف عدم التنسيق فى حجم الشنطه الغير متناغم مع الجانب .
بذمتك عمرك شفت القائم الخلفى فى عربيه بالمنظر دا .

<TABLE id=ncode_imageresizer_war ning_1 class=ncode_imageresizer_ warning width=600><TBODY><TR><TD class=td1 width=20></TD><TD class=td2 unselectable="on">This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 640x459 and weights 44KB.</TD></TR></TBODY></TABLE>

التالته صوره ال m12 (علشان محرمكش من حاجه).

***الرابعه صوره التقليد الاعمى بتاع الالفا وشوف الفرق بين التناسق فى ال147 , و الهمجيه فى ال m11.

وكمان خلفيه البريسونا وكيفيه نقلها بدون وعى ولا تناغم .

وفى النهايه ارجو تقبل مرورى
وانا بس حبيت اوضح لحضرتك ولباقى الاعضاء وجهة نظرى.
وربنــــــا يباركلك فيها ويحفظهالك وتكون عربيتك احسن عربيه فى الدنيا .
يا أخي .. حضرتك لم تعلق إلا على الشكل الخارجي فقط ..

ونقدك للشكل هو مجرد رأي .. (( ده ذوقك وانت حر فيه )) .. إنما لا يجوز أنك بناء على ذوقك ده تقول لنا إنها أسوأ عربية .. لأنها في رأيي ورأي ناس كتير جداً غيري شكلها مميز ورائع ... هذا من ناحية

ومن ناحية أخرى

فكون العربية مشابهة لبعض السيارات كالألفا روميو أو الفولكس فاجن فهذا لا يعيبها .. وما يهمني هو الأداء (( لأن الشكل كما سبق وقلت لك مسألة أذواق ))

وعلى فكرة الفرش والتابلوه خامات محترمة .. وتقفيل زي الفل .. بس انت مش عاوز تشوفه إلا سيئ فده شيئ يخصك فلا تفرضه علينا .

الأمر الأخير أنك تفضلت ووصفتي بأن أسلوبي في الحوار سيئ جداً .. ثم تفضلت ( بأسلوبك الجميل في الحوار ) وكذبتني بعدها بسطرين رغم أنك لا تعلم من أنا .. وأنا لا مصلحة لي في الكذب عليك لأنك لا تمثل لي ما يضطرني للكذب .. ولا يوجد أصلا ً ما يدعوني للكذب .. أرجو أن تراجع نفسك

وبالمناسبة مرورك مقبول .. وأرجو أن يكون دعاءك لي كذلك

لا تجادل أحمقاً .. فإنك لن تقنعه ولن يقنعك
فليمت الحاقدون كمداً وغيظاً
قديم 01-11-2009, 12:57 AM
porto
Guest

افتراضي رد: تصويت

رابعا: انت بتقول عفشه ممتازه قدرت تحكم عليها من خلاش شهرين تلاته!!! احكم على العربيه بعد سنه وقلى اخبار عفشه ال m11 ايه
واكيد هتحس بالندم زى كل الى جاب اسبيرانزا 516
خامسا: بتقول اقتصاديه فى الوقود (يمكن) .لاكن مرنه ع الطريق وثابته ع السرعات العاليه وسهله التحكم دا كلام مش مظبوط نهائى )
انا جربت العربيه لا لقيت ثبات ولا اتزان ولا مرونه ولا تحكم والعربيه خفيفه جدا ع الطريق واى دوران فى الطريق العربيه من الخلف مش معاك ( نظام التعليق منفصل نهائى ) .
سادسا: حضرتك بتقول ( اوبشن ممتاز) تقدر تقولى ايه الاوبشن الزياده فيها عن ال 516 .

**دا جزء من مشاركتى (يمكن حضرتك مشوفتوش )
واظن انى اتكلمت عن الاداء . وكلامى عن تجربه مش كلام مرسل.
**وبالنسبه لقولك" فكون العربية مشابهة لبعض السيارات كالألفا روميو أو الفولكس فاجن فهذا لا يعيبها "
**الكلام دا لو التقليد فى تناسق لاكن ان العربيه تكون
بالشكل دا .فاعتقد انها حاجه مش كويسه ودا يعبها .
قديم 01-11-2009, 10:50 AM
الصورة الرمزية ناصر المصري
ناصر المصري ناصر المصري غير متواجد حالياً

ناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the roughناصر المصري is a jewel in the rough
افتراضي رد: تصويت

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة porto مشاهدة المشاركة

رابعا: انت بتقول عفشه ممتازه قدرت تحكم عليها من خلاش شهرين تلاته!!! احكم على العربيه بعد سنه وقلى اخبار عفشه ال m11 ايه
واكيد هتحس بالندم زى كل الى جاب اسبيرانزا 516
خامسا: بتقول اقتصاديه فى الوقود (يمكن) .لاكن مرنه ع الطريق وثابته ع السرعات العاليه وسهله التحكم دا كلام مش مظبوط نهائى )
انا جربت العربيه لا لقيت ثبات ولا اتزان ولا مرونه ولا تحكم والعربيه خفيفه جدا ع الطريق واى دوران فى الطريق العربيه من الخلف مش معاك ( نظام التعليق منفصل نهائى ) .
سادسا: حضرتك بتقول ( اوبشن ممتاز) تقدر تقولى ايه الاوبشن الزياده فيها عن ال 516 .

**دا جزء من مشاركتى (يمكن حضرتك مشوفتوش )
واظن انى اتكلمت عن الاداء . وكلامى عن تجربه مش كلام مرسل.
**وبالنسبه لقولك" فكون العربية مشابهة لبعض السيارات كالألفا روميو أو الفولكس فاجن فهذا لا يعيبها "
**الكلام دا لو التقليد فى تناسق لاكن ان العربيه تكون
بالشكل دا .فاعتقد انها حاجه مش كويسه ودا يعبها .

أنت تكذبني فيما أقول .. وسبق وقلت لك إن ده لا يصح .. لأني لا مصلحة لي في الكذب يا أخ

ثم أنك في أول رد لك عليا قلت أنك شاهدت السيارة في أوتوماك .. ودلوقتي جاي تقول جربتها ولاقيت مش عارف إيه ..

وعلى فرض إنك جربتها .. وهو فرض جدلي .. فكام مرة ركبتها ؟؟
وكيف تعتبر حكمي عليها في سواقتي المستمرة ليها طوال شهرين تلاتة ( مع التجارب المختلفة التي تتعرض لها السيارة ) حكم غير موضوعي .. بينما تعتبر حكمك هو اللي حقيقي وموضوعي من مرة وحيدة جربتها فيها .. ده إذا كنت ركبتها فعلاً كما تدعي

وبعدين حكاية إن تعتقد دي شيئ يخصك وحدك لأن الإعتقادات تختلف من شخص لأخر

أما الأوبشن الزيادة يا من تدعي أنك ركبت السيارة وجربتها فإن فيها سنسور للإضاءة ( أوتوماتيك ) وسنسور بيشغل المساحات أوتوماتيك وفتح الشنظة من الريموت .. ده طبعاً بالإضافة للى في الـ 516

وأخيراً ...
يا سيدي .. أنت مصمم على الجدال فيما تدعيه .. وأنا لن أجادلك ..

الله يهنيك بسيارتك ( البي إم ) .. ويباركلنا في التُك تُك بتاعنا .. يارب تكون اتبسطت

لا تجادل أحمقاً .. فإنك لن تقنعه ولن يقنعك
فليمت الحاقدون كمداً وغيظاً

التعديل الأخير تم بواسطة ناصر المصري ; 01-11-2009 الساعة 10:55 AM