العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 18-03-2013, 11:28 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكايتى ...... مع تغيير جوان وش السلندر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

عن طريق رفع العجلة ولف طنبورة الكرنك لغاية مايوصل لأعلى نقطة يا باشمهندس
وانا قولت انها الزنبة بتقابل الزنبة فى شوط الطرد وده اللى حصل بالظبط

والصراحة العربية مفيهاش زنب فى طنبورة الكرنك معلش
تمام يا ريس تسلم ايدك
وما تحرمناش من فديوهاتك الجميلة ...........عاوزين اكتر

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 18-03-2013, 11:44 PM
حمدى مخترع مانيوال بدون د حمدى مخترع مانيوال بدون د غير متواجد حالياً
من انا؟: فنى ميكانيكا السيارات
التخصص العملى: لم يحالفنى الزمن لاتمام الدراسة
هواياتي: اى حاجة فيها فكر ومنطق

حمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond reputeحمدى مخترع مانيوال بدون د has a reputation beyond repute
افتراضي رد: برجاء القراءة للأهمية ، ادماير - مستر استرا حمدى - عمرو السيسى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

انا عارف ان الموضوع ده هيزعل كل الميكانيكية منى

لكن أقسم بالله انى ما هبخل على حد بأنى أشرح كل قشاية فى العربية واوضح أسرار كل الشغل

لأنى الصراحة أتأدبت فى عربيتى اللى إشتريتها من واحد ميكانيكى صاحبى فى 7 الاف على الأقل

وأخدت عهد على نفسى ان مافى صنايعى هيمد ايده فى عربيتى حتى او هسيبها تحت البيت او حتى اولع فيها

وازا كنت يا عم حمدى زعلان منى فبراحتك الأرزاق على الله انت فى بلد وانا فى بلد تانية

ويامستر أسترا انت أخويا وبتعلم منك بس يا سلام لو تفتح موبايلك لما بكون محتاج أكلمك والاقيك قفلت الموبايل

عمرو باشا نورت الموضوع والدنيا كلها ربنا يباركلك ماكنتش مصدق كلامى

كارز أدماير اتقمص منى وأخد على خاطره لما شكيت فى كلامه لأن هو بيتخيل الميكانيكا ومايسترو العربيات لكن مش بيشتغل بإيده

كلمك حبايبى والله وانا مش زعلان منكم ولا عاوزكم تزعلوا منى

اللى بعمله ده نتيجة لدعمكم ليا النفسى والمعنوى ولكه بفضل الله

ربنا يجعله فى ميزان حسناتنا جميعا بإذن الله لأنه من الأول لوجه الله

تحياتى لكم جميعا
تسمحلى اهزر معاك انا بنصجك ما تسكتش على نفسك عشان حالتك خطيرة واعى يكون الى خصرك السبع الاف جنيه انا ولو مش انا امال لما انت حالف بتخلينى اركبلك الاسبرتير الجديد ليه ثم انا ما بتكلمش عليك فموضوع الكاتينة انا بكلم الغير متمرس وانت متمرس وبعدين كمان بتخبط فاستازنا كارز خد بالك انا بهدى النفوس يعنى هههههه : fun_36_1_51[1]:

قديم 18-03-2013, 11:50 PM
الصورة الرمزية mr_astra

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

ويامستر أسترا انت أخويا وبتعلم منك بس يا سلام لو تفتح موبايلك لما بكون محتاج أكلمك والاقيك قفلت الموبايل
والله يا مستر هشام الموبايل بالنسبة لى نقمة
امبارح واحد بيتصل بية الساعة 2 باليل
قمت مخضوض طبعا .........اكيد فى كارثة
الو
مستر استرا معايا
انا فلان من المنتدى وعاوز اخد رايك فى حاجة
طب ارد اقول اية
لو انت مكانى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فاعزرنى لو بقل الموبايل او مش بيكون معايا
انما هى غير مقصصودة بالمرة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 18-03-2013, 11:53 PM
الصورة الرمزية mr_astra

كارز أدماير اتقمص منى وأخد على خاطره لما شكيت فى كلامه لأن هو بيتخيل الميكانيكا ومايسترو العربيات لكن مش بيشتغل بإيده
طبعا انا مش معاك فى الكلام دة
وكدة غلط وما يصحش يا استاذ هشام لان انت عارف كويس اوى كارز ادماير اية
دة استذنا كلنا واستاذ الجيل اللى جاى والجيل اللى فات
راجع نفسك ومش عيب ان الواحد يطلع غلطان
ولو حتى فى عتاب او همس فى الاذن عشان موضوع او اختلاف فى وجهات النظر ما ينفعش يا عم هشام يبقى على الملا كدة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا

قديم 19-03-2013, 12:06 AM
cars admire
Guest

غاضب جدا يا اعضاء المنتدى اللى هيساءلنى بعد كده يقدم لى اثبات انه نفز تخريفى والا مش مجاوب عليه !!!!

Hisham.Elgazzar
يقول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mr_astra مشاهدة المشاركة

طبعا انا مش معاك فى الكلام دة
وكدة غلط وما يصحش يا استاذ هشام لان انت عارف كويس اوى كارز ادماير اية
دة استذنا كلنا واستاذ الجيل اللى جاى والجيل اللى فات
راجع نفسك ومش عيب ان الواحد يطلع غلطان
ولو حتى فى عتاب او همس فى الاذن عشان موضوع او اختلاف فى وجهات النظر ما ينفعش يا عم هشام يبقى على الملا كدة
والله انا لا قولت قبل كده ان عندى ورشة ولا ادعيت انى بمد ايدى فى تصليح انا مجرد هاوى سيارات فقط !!
هتلاقى حتى كمان خانة الخبرات فاضية !!
حتى كمان تلاقينى علشان مش بمد ايدى فى العربيات فبحلم بالعربيات غلط !!
ده ايه اللى انا فيه ده ؟؟؟؟!!
حتى بحلم بالميكانيكا غلط !!لاحول ولا قوة الا بالله العلى العظيم !!
يا اعضاء المنتدى اللى هيساءلنى بعد كده يقدم لى اثبات انه نفز تخريفى والا مش مجاوب عليه !!!!
انا مخرف ميكانيكا وعمرو السيسى ومحمد فيصل وحمدى مخترع مانيوال بدون دبرياج ومستر استرا واحمد حمدى هيونداى 2005 والشيخ طارق ابو زيد يشهدوا بكده انى مخرف ميكانيكا كبير قوى!!!!!كل المنتدى يقدر يساءل الناس ديه كلها بنفسه ولا تعليق وشكرا جزيلا !!
:w6w2 00504112236376d:w6w200504 112236376d:w6w20050411223 6376dFLAS HCar

التعديل الأخير تم بواسطة cars admire ; 19-03-2013 الساعة 12:25 AM