العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 02-11-2009, 12:03 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رأيكم في لوجان

العربية مناسبة جدا لسعرها وانا شايف انها من احسن سيارات الفئة دى ومع الوقت حتنتشر زى الفيرنا واللانوس
قديم 02-11-2009, 12:42 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

طبعا عرفين ان الميجان افضل بس مش لازم نحرج الناس لان ال بيشترى اللوجان دى امكانياتة
قديم 02-11-2009, 12:49 PM
الصورة الرمزية sheekoo
sheekoo sheekoo غير متواجد حالياً
من انا؟: محب للسيارات والاصدقاء
التخصص العملى: م. زراعى
هواياتي: النت ممارسة الرياضة التعرف على كل جديد فىالدنيا

sheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to beholdsheekoo is a splendid one to behold

البيسافر كتير شنططها واسعة جدا جدا
وتوكيل الصيانة محترم جدا وخصوصا ال فى شارع عين شمس
قديم 03-11-2009, 11:53 AM
waleedashoor waleedashoor غير متواجد حالياً

waleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nice
افتراضي Re: رد: رأيكم في لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sheekoo مشاهدة المشاركة

طبعا عرفين ان الميجان افضل بس مش لازم نحرج الناس لان ال بيشترى اللوجان دى امكانياتة
أنا لا أقارن الميجان باللوجان من حيث الإمكانيات او خرج المحرك أنا أقارن كم المشاكل

يعن كل المحركات الحديثةموديلات 2005 او أكثر (الأوربي بالذات) فية ترس تقديم وتأخير الكامة ده عمره قصير بيتغير بين 50 الى 70 ألف كم وده مش موجود فى موتور اللوجان
المفجأة
المحرك ذو القدرة الأقل (الحصان) بالنسبة للسعة يكون عمره أطول - طبعا مح الإحترام للمصنع
قديم 03-11-2009, 11:55 AM
waleedashoor waleedashoor غير متواجد حالياً

waleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nicewaleedashoor is just really nice
افتراضي Re: رد: رأيكم في لوجان

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sheekoo مشاهدة المشاركة

أنا لا أقارن الميجان باللوجان من حيث الإمكانيات او خرج المحرك أنا أقارن كم المشاكل

يعن كل المحركات الحديثةموديلات 2005 او أكثر (الأوربي بالذات) فية ترس تقديم وتأخير الكامة ده عمره قصير بيتغير بين 50 الى 70 ألف كم وده مش موجود فى موتور اللوجان
المفجأة
المحرك ذو القدرة الأقل (الحصان) بالنسبة للسعة يكون عمره أطول - طبعا مح الإحترام للمصنع او الخامات