العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 13-04-2012, 06:05 PM
الصورة الرمزية basosi
basosi basosi غير متواجد حالياً
من انا؟: سامح الباسوسي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: الشعر - السيارات- النقل الثقيل والاتوبيسات

basosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to allbasosi is a name known to all
افتراضي رد: مخنوق اوى بسبب اللى حصل النهاردة

انت عملت عين العقل
يا عم السواقين دول بتوع الميكروباص والتاكسي طبقة سيئه بيضربوا برشام اسمه فراوله ويمشي في الشارع يتمرجح ما هو مش شايف حاجه
زياده عليه انه قاعد في الشارع طول اليوم بيتعامل مع اسوأ الطبقات اللي خلقها ربنا ده في منهم اللي كانوا عربجية وركبوا نقل دبابة أو ميكروباصات ده ممكن يكون بصمجي
حط في بالك الكلام ده
واعمل كما قال الرسول عية الصلاة والسلام

- اكبر الكبائر فيسب الرجل ابو الرجل فيسب اباه
- المسلم من سلم الناس من لسانه ويده.
(ودي دايما اقولها لما حد بيشتم بالكلاكس لأنه منطقش ولكن فعله بيده)

يا حبيبي يا
محمد

يا رسول الله

قديم 13-04-2012, 08:16 PM
الصورة الرمزية فادي مكرم
فادي مكرم فادي مكرم غير متواجد حالياً
من انا؟: Fady Makram
التخصص العملى: Mechatronics Engineering
هواياتي: Mechanics , Robotics

فادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond reputeفادي مكرم has a reputation beyond repute

لا لا ولا تهز ثقتك فى نفسك ولا حاجة.......هو بس عبر عن شعوره بطريقته اللي اتربى عليها
وبما انى من سكان المنطقة دي.....اطمنك انك عملت الصح ,لو كنت بس فكرت تشد معاه مكنش هيحصل طيب.

أسألكم الدعاء لوالدي بالرحمة

It's Nice to be Important but, It's More Important to be Nice

قديم 16-04-2012, 10:58 PM
كمال.... كمال.... غير متواجد حالياً
هواياتي: السفارى-الصيد

كمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to beholdكمال.... is a splendid one to behold

: 110105~127::1 10105~127:
قديم 18-04-2012, 10:15 PM
FlaminGo FlaminGo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

FlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the roughFlaminGo is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمادة ونور مشاهدة المشاركة

النهاردة كنت ماشى بالعربية بتاعتى وفى امان الله وكنت ماشى فى شارع اسمه الترعة المردومة فى اسكندرية مع تقاطع شارع 20 المهم وانا ماشى ورايح شمال وببص فى المرايا علشان اشوف الشمال فاضى ولا لأ فجاة لقيت العربية اتخبطت من اليمين وخبطت سواق مشروع بس هو كان فاتح الباب بتاعه وانا خبطله الباب وبعد كدة لقيته عمال يخبط على العربية بتاعتى واول ما نزلت عينيك ما تشوف الا النور من الفاظ و .... المهم من هنا لهنا روحت اتصلت بواحد معرفة واتصلت بجوز اختى علشان ياجى وشوية كدة والناس اللى اتصلت بيها جت والراجل باس على دماغى هو واخوه ومشيت بس كل اللى غايظنى انى معملتش حاجة ولا حتى ضربت الراجل ده وده اللى غايظنى ومخلى الواحد مش واخد ثقة فى نفسه بس هو كان فى المنطقة بتاعته ساعتها عشان كدة هو اكلم بكل جراءة واسف انى طولت عليكو بس ده المنتدى اللى بحب افضفض فيه
سيدى الفاضل
احب اقولك ان دى بقت سلوكيات معظم الناس حتى الملاكى وانا تعبت من اشكالهم وخاصة الشباب السيس بتوع الفامية والجرى عفوا الأهبل
نفس المشكلة حصلت لى ولقيت الشاب السيس المتع بيجرى من يمينى وبيعرض عربيتة ويوقفنى وال اية التيت نازل علشان يتخانق.... فعلا خابت
وال اية انا اللى المفروض انى ادامة رميت على اللى جابوة هههههههههههههههه:crazyW14 :ومنعتة من المرور يمينى ....
سبحان الله مع انى نرفوز كل اللى عملتة انى تخنت صوتى وكششتة ( عيل تيت بأة)
والأهم انى اتأكدت انة قديم اوى لأنة وطى وخد نمرة العربية- عيل قديم اوى
هو للأمانة عكر مزاجى بس لمل روحت وقعدت مع العيال كله راح
الخلاصة ولا يهمك وحاول تتحكم فى اعصابك وتعالى عن هذة الصغائرلأنى ندمت انى حتى فتحت باب العربية ورديت على شكل اللى جابوة
كن معتز بنفسك طالما انك محترم ولا تخاف فى الحق لومة لائم وتحلى بالصمت امام السفية فهذا يميتة ........... وتقبل مرورى