العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 06-01-2010, 02:58 PM
الصورة الرمزية Hyper-Spider
Hyper-Spider Hyper-Spider غير متواجد حالياً

Hyper-Spider is a jewel in the roughHyper-Spider is a jewel in the roughHyper-Spider is a jewel in the rough
رد: حيرة بين اللانوس ولا سبيرانزا m11

حضرتك يا Dr-Elmanahry لو بتدور على عربية Semi Compact بأمكانيات العربيات الCompact فأكيد الM11
تفووز بجدارة فهى عربية من الطراز الرياضى
نيجى للتجربة العملية أنا الحمد لله أصبحت من ملاك الM11 العربية عالية على الطريق يعنى لو هديت وخت المطب بالرحة ممكن متحسيش أنك عديت على مطب أصلآ لكن العفشة بصفة عامة نشفة ومتمسكة أما بالنسبة للسحب فهى مشأء الله سحبها ممتاز ولو عايز مقارنة نحن نمتلك ألنترا 2005 106 حصان و فرق السحب ملحوظ بينهما.
والعربية الحمد لله عادمها ناشف مثلما شاهتم فى أختبار التصادم وأنا كنت بجرى على سرعة 70 Km على كبرى أكتوبر وكحت فى أوتوبيس قديم الخبطة أو الكحتة بعد ستر ربنا طبعآ لم تخرج خارج الجزء الذى ألتحم.
أرجو أنى أكون أفدك وأنا معندش فكرة عن سعر أعادة البيع لأنى لست من هواة تغير العربيات بل أفتنأها والحفاظ عليها.
فالو عايز تشتريها توكل على الله ومتنساش صلاة الأستخارة

التعديل الأخير تم بواسطة Hyper-Spider ; 06-01-2010 الساعة 03:23 PM
قديم 10-01-2010, 05:22 PM
الصورة الرمزية Hyper-Spider
Hyper-Spider Hyper-Spider غير متواجد حالياً

Hyper-Spider is a jewel in the roughHyper-Spider is a jewel in the roughHyper-Spider is a jewel in the rough
افتراضي رد: حيرة بين اللانوس ولا سبيرانزا m11

أحب أعدل أن الM11 عربية فى فئة الCompact
قديم 10-01-2010, 05:27 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hyper-Spider مشاهدة المشاركة

حضرتك يا Dr-Elmanahry لو بتدور على عربية Semi Compact بأمكانيات العربيات الCompact فأكيد الM11
تفووز بجدارة فهى عربية من الطراز الرياضى
نيجى للتجربة العملية أنا الحمد لله أصبحت من ملاك الM11 العربية عالية على الطريق يعنى لو هديت وخت المطب بالرحة ممكن متحسيش أنك عديت على مطب أصلآ لكن العفشة بصفة عامة نشفة ومتمسكة أما بالنسبة للسحب فهى مشأء الله سحبها ممتاز ولو عايز مقارنة نحن نمتلك ألنترا 2005 106 حصان و فرق السحب ملحوظ بينهما.
والعربية الحمد لله عادمها ناشف مثلما شاهتم فى أختبار التصادم وأنا كنت بجرى على سرعة 70 Km على كبرى أكتوبر وكحت فى أوتوبيس قديم الخبطة أو الكحتة بعد ستر ربنا طبعآ لم تخرج خارج الجزء الذى ألتحم.
أرجو أنى أكون أفدك وأنا معندش فكرة عن سعر أعادة البيع لأنى لست من هواة تغير العربيات بل أفتنأها والحفاظ عليها.
فالو عايز تشتريها توكل على الله ومتنساش صلاة الأستخارة

طب باشا ماتعملنا تقرير عن ميزاتها وعيوبها كلها وربنا يجازيك خير انشاء الله
قديم 22-01-2011, 11:03 AM
mido2088 mido2088 غير متواجد حالياً

mido2088 is on a distinguished road

لانوس ايه ديه عربيه مصمته تيتتتتتتتتتتتتتتتتتت ملهاش اى تمانين لازمه ولا تصميم ولا صالون ولاتابلوه ولا فرش ولا غيارتها وفتيسها الرخمممممممممممممممممممم بصراحه والله عربيه حرام فيها الفلوس بغض النظر ان موتورها جى ام هيا مفيهاش غير موتور بصراحه لكن كشكل فاشل تماما لكن ام 11 عربيه شكلها بجد وهمى وانا عن نفسى سوقتها عجبتنى اوي ولو فكرت اجيب عربيه فى الرنج ده هجبها ان شاء الله او البرليانس اف اس فى برده فى نفس الرنج وعربيه نظيفه جدددددددددي وفيها اوبشن جامد وكفايه انها تبع البافاريه بتاعت بى ام يعنى مضمونه ميه فى الميه
قديم 12-09-2011, 08:07 PM
adamlion adamlion غير متواجد حالياً

adamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to beholdadamlion is a splendid one to behold

لاداعى للحيرة اللانوس بلاجدال وانا مع الراى لو تعبان فى فلوسك يبقى لانوس
وخايف من سوء الاختيار اعد عن الاختيار الصينى لسه لم يصلوا الى اصحاب التاريخ فى الصناعة بعد
توكل على الله واشترى لانوس .تحياتى ادم