العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: من العضو الأقرب إليك . . . . ؟
د. عبد السلام موافي - Dr. Bolbolan 10 76.92%
م. سامح رمزي - sam ram 11 84.62%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 13. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 02-09-2009, 10:59 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخر انواع الوقود .... عصير البطيخ ...

معقوله يا دكتور .. يعني ابو ظبي مفيهاش الا 150 الف اماراتي بس ؟؟!!! ptmnlo123per16
بس هي طول عمرها ابو ظبي هي صاحبه المكانه والشهره
انا فاكر من التمانينات كان اي حد يقولك فلان سافر ابو ظبي او رجع من ابو ظبي ...
دبي طلعت مره واحده كده زي عفريت العلبه .. و الازمه الاقتصايده الاخيره اثرت جدا عليها لأن اغلب الاستثمارت في دبي استثمارات عقاريه .. ptmnlo123per1116
بعكس ابو ظبي اللي كانت من البدايه بتعتمد على البترول بشكل كبير و حاليا بتنوع مجالات الاستثمار ومنها مرسى ياس بالرغم من ارتباطه بالاستثمار العقاري .. لكنه مش مجرد شويه مولات على فنادق على ما انا فاهم ايه ....ptmnlo123per172

انا سعيد جدا ان الحوار خرج من نطاق التخطيط للبطيخ و دخل في نطاق التخطيط للمستقبل ..
الف شكر يا بشمهندس احمد على الفيديو الرائع لمخططات ابو ظبي ومن قبله مبنى فيراري في مرسى ياس .. و ايقاظه لموضوع مرسى ياس واثرائه بالمعلومات القيمه
وشكرا لدكتور بلبلان على مداخلاته في الصميم ( مع ان كان في حته حزايني مش متعودين عليها من الدكتور ) ptmnlo123per176
وشكرا لمهندس فادي على اسلوبه الراقي في الحوار .. والقوي في نفس الوقت
برغم غلاستي عليه علشان اخليه يطلع اللي في معاميعه

بس بجد يا دكتور ... ابو ظبي كلها مفيهاش الا 150 الف اماراتي ... مش عايزين يزودوهم شويه ؟؟!!
اعرف واحد جاهز من مجاميعه .. بالمدام و اتنين اطفال على وش التعليم .. ..حتى يبقوا 150004 ... رقم برضو

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 02-09-2009 الساعة 11:05 PM
قديم 02-09-2009, 11:26 PM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts
افتراضي رد: حكاية محكمة فى الغابة

محكمة ........... زعق بيها قرد نبيه ...... الكل وقف انتباه
وقف ضبع الادعاء ......... وبخبث قال
اسدنا الهمام ......... الحمار مالوش فى الكلام ........ يتدخل ليه فى اللى مالوش فيه ........ هو حمار ........ راضى يعيش على كيفنا ....... يعيش
مش عاجبه عيشتنا ....... ينور ويأنس فى بيتنا ......... واحنا نوريه
زئر الاسد للقرد وقال ........ نادى على الحمار ........ نشوف ايه الحوار
** من غير نهيق ولا تنهيق ......... ولا رفص ولا ترفيص ........ ضبع عايش على الجيفة ........ فضلة اسدنا الغضنفر ........ يسرق ليه وياكل ....... خس الارنب والجزر ........ ولما نهقت ده مش حق ....... ده مش تمام
راح للديب ..... مش عارف مين ........ الشمال والا اليمين ........ ماهو كلهم ديابة ....... عايشين فى غابة ........ حاول يرشينى ........ بحزمة برسيم يسكتنى ويلهينى ......... ولو ماسكتش ولكلامه ماطاوعتش ........ البس قضية ......... سرقة غزالة هنيه .......... من بيت اسدنا الغالى عليا ..... ودى فيها معقولية ؟؟؟؟ حمار ياكل لحم غزال .......... طب ازاى ؟؟؟؟؟؟؟
انا كده غلطان ؟؟؟؟؟؟؟ بس اكيد مش ندمان ........ انى ماسكتش على النهبان
زغر الاسد للغزلان .......... ايه رايكم فى اللى اتقال
*** قاضى القضاة ........ حامى الحمى ......هو سؤال ؟؟؟؟
مين المتهم ؟؟؟!!!!!! ومين اللى عليه اتجنى ؟؟؟!!!!!
وازاى يكون الضبع خصم وحكم ؟؟؟!!!!! والديابة الراشيين ............ وللفسدانين حاميين ....... يبقو للقاضى مستشارين؟؟!!!!
زئييييييييييييييير .......... وصريخ وطاخ وطيخ ............ ودم سال ......... ولحم غزال
ومابقاش فيه محلفين !!!!
ومافضلشى غير انى اقول ........... آمين !!!!!!! على اللى هما عايزين
لمحت بعينى نمر حكيم ......... شاف الحال ........... ومش عاجبه الكلام ......... مال على ودانى وقال
هاتروح منهم فين يامسكين ........ سايسهم وقول آسفين ......... احنا كنا غلطانين ........ واللى عايزينه ....... قول عليه آمين....... ولو عرفت تاخد حزمة البرسيم ........ تبقى نفدت بجلدك ......... وبقيت فى السليم
بس تبقى حمار بحق وحقيق ........ لو شفت الضبع مصاحب كلب .... ونهقت تانى ده مش حق
أو شفت ديب حامى خروف ......... أو اسد نايم فى بيت حلوف ........ وقلت انا باسمع ..... وهاتكلم ..... انا باشوف ........ خليك حمار اسمع وشوف وماتنهقش ......... واحمى مراتك وكمان الجحش ......... وفيه رب عن المظلوم بيحوش ....... والحق عنده مابيضعش
لاقيت كلامه سليم وتمام ......... وقولت فى سرى حلو الكلام ........ واهى غابة وفيها عايشين ..... يعنى كانو عملو ايه الغزلان المحلفين؟؟؟!!!!

وقفت اتكلم ........ انى تانى مش هاتكلم ....... ولو ايه حصل ..... ابقو اسقونى مية بصل
وخلونى عايش متعايش ........ وننهى الموضوع بسلام ....... انا تعبت وعايز انام
لاقيت الكل على الاسد اتلم ....... والوشوشة ..... فى المحكمة ....... بقت طنين ودوشة
وزئر الاسد بصوت مبحوح ........ انت فى الغابة حمار سنكوح ....... ومنها على قبرك هاتروح ....... وبلاش عجن ولت ....... انا خلاص بالحق .... حكمت !!!!!
قلت ياروح مابعدك روح ......... لازم اتحد انا والحمير .........وبشوية صبر وطولة بال
اللى رايده ربنا هو اللى يصير........ لانى معايا الحق ومش هايضيع
ونشوف هانروح على فين ........ فى غابة بقت مالهاش كبير

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )
قديم 02-09-2009, 11:56 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

سام رام الشهير بسانجام ! دول الخليج كلها ما عدا السعوديه تحسب تعداد السكان

بكل المقيمين على أرضها ! يعنى لو هندى وعياله معاهم اقامه بيحسبوه من السكان !

وذلك حتى لا يظهروا على حقيقتهم انهم لا شىء !

يعنى أنا كنت فى قطر من خمس سنوات وكان عدد السكان الحقيقيين حوالى 80 أو 90 ألف !

والهنود والبنجال والمقيمين حوالى مليون أو مليون ونصف ! لذلك كان لدى مقوله ام احنا ممكن

نضع الشعب القطرى الحقيقى كله فى استاد القاهره و خمس عساكر أمن مركزى بالخرزانات

يمنعوا الخروج أو الدخول ! الكويت برده الشعب الكويتى الحقيقى قليل ومقسمين الباقى الى

متجنسين و بدون ( بدون جنسيه ) ! كذلك البحرين معظم شعبها من الايرانيين والهنود برده لدرجة

أن الشرطه كلها والحراسات من بنجلاديش ! والامارات الشرطه والجيش من باكستان !

ومعظم أهل الامارات وقطر والبحرين من أصول ايرانيه وشعب عمان من أصول هنديه !

لذلك أنا حزين لآنهم فى لحظه ممكن يفقدوا كل ذلك لو الهنود قاموا بثوره أو ايران تدخلت بحرب

لآن سيكون لها طابور خامس قوى داخل البلاد ! وتذكروا الكوايته مع أول طلقة مدفع عراقى جريوا

كلهم لآن من يحميهم ساعة الجد ح يقول لك يلا نفسى و هم لايستطيعون حماية أنفسهم !

انما عنطزه كذابه و عزة نفس أونطه ! اذا صدقت كلامى هذا ستشعر بالحزن على البناء اللى بيعملوه

والآونطه التى ممكن تزول أو تحتل فى لحظه !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 03-09-2009, 12:04 AM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

بلاش ياهندسه البلد ديه أحسن من غيرها .... ليا زمايل كتير رجعوا من هناك وقرفانين آخر قرف بعد ماتم تفنيشهم بدون مقدمات (بسبب الأزمه الإقتصاديه)
عندك داماك هنا في مصر ناصبه على الناس في 2 مليار جنيه وواقفين الشغل بمشاريعهم هنا حتى شغل التصميمات اللي موجود في ECG بتاعهم معموله hold من أكتر من 9 أشهر لحين إشعار آخر

حافظ على عدد سكان محافظتك ... دي لسه محافظه جديده وواعده ومحتاجه طاقات بشريه

قديم 03-09-2009, 12:13 AM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حكاية محكمة فى الغابة

كم من أسد غضنفر من الحمار اترفس !

والآسد لبس طرحه واترمى فى القفص !

ياروح ما بعدك روح طول مافيه نفس !

قدمت السبت والحد واللى فات اتكنس !

وبرده مش راضيين غير بموتك وكتمة النفس !

على و على أعدائى ولو حتى بقطر أندهس !

أموت وراسى مرفوعه ولا يقولوش الحمار اتلمس !

ربك كبير وللحق نصير ومافيش غيره نلتمس !

وهوه على الظالم ومنجى يوسف من الفرعون !

هوه اللى قال انه يدافع عن المؤمنين !

واذا كنت مؤمن خليك شجاع وطظ فى الظالمين !

ولو كان ساندهم مين ! قولوا آمين !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 03-09-2009 الساعة 12:31 AM

الكلمات الدليلية
مســـــــــمار, مغامرات, المدير, اليوتيوب, السلام, العروض, اعلانات, ريجيم, ريجيم سريع, ريجيم كميائى