العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: من العضو الأقرب إليك . . . . ؟
د. عبد السلام موافي - Dr. Bolbolan 10 76.92%
م. سامح رمزي - sam ram 11 84.62%
إستطلاع متعدد الإختيارات. المصوتون: 13. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 31-08-2009, 06:47 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اخر انواع الوقود .... عصير البطيخ ...

طبعا الرد على مشاركتك حيكون ان التكلفه عاليه جدا و مخاطر الانفجار و الاشتعال
وان استخراج الهيدروجين وتحويله الي سائل ملوث جدا للبيئه و لا داعي له ...
ده المختصر المفيد ... و بالتالي فلا معنى لأي محاولات للهيدروجين السائل او الصلب حتى ... طالما فيه بديل رخيص و متوافر وهو الوقود

ولما البنزين يخلص بقى نبقى نطلع الهيدروجين من العنب و التين ...
يعني من الاخر نقنع نفسنا ان البحث عن وقود بديل ده مخطط صهيوني اوروبي امريكي
وان الاحتباس الحراري و ارتفاع منسوب المياه و تغير المناخ خدعه
و ان الوقود طاقه متبدده لا تتجدد مجرد اوهام غربيه بيضحكو علينا بيها علشان يضغطوا علينا نبيع البترول بتراب الفلوس

وحيفضلو يشتروه ويخزنوه زي التموين لحد ما يخلص من عندنا و نركب احنا الجمال و الحمير و همايركبو الخيول و يبقى الوقود للجيش بس

طيب ما هما لسه برضو بيشتروه .. و حيفضلو يشتروه لحد ما يلاقو حاجه ارخص و انضف و اوفر ..
وساعتها نبقى نولع احنا بقى في نفسنا ... بجااااااااااااز ptmnlo123per1147

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &

التعديل الأخير تم بواسطة sam ram ; 31-08-2009 الساعة 06:51 PM
قديم 31-08-2009, 07:08 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sam ram مشاهدة المشاركة

ولما البنزين يخلص بقى نبقى نطلع الهيدروجين من العنب و التين ...

طيب ما هما لسه برضو بيشتروه .. و حيفضلو يشتروه لحد ما يلاقو حاجه ارخص و انضف و اوفر ..
وساعتها نبقى نولع احنا بقى في نفسنا ... بجااااااااااااز ptmnlo123per1147
حبيبى سانجام / مساء العنب والتين يا عم ! أنا شايف انك تولع فى الموضوع نفسه بجاز وخلاص !

طبعآ احنا استفدنا جدآ من مناقشاتك مع فادى ( جيفارا ) ! بس حاسس كده ان الطابور الخامس ح

يدخل فى الموضوع ! أنا قلت الحل من الآول وما حدش سمع كلامى و كلكم تجاهلتوه علشان ريحته

وحشه ( البيوجاز من المجارى ) و ده مصدر متجدد ولا ينتهى ومستمر ومتوغل فى كل أنحاء العالم !

وأحمد كامل حب يلطف الموضوع بالموز واللوز بس كان ح ينضرب بالجوز !

المهم اللى عاوز أقوله ! على بال التغيرات العميقه دى ما تحصل نكون متنا من 50 سنه على الآقل وأنا

من 100 سنه ! والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته !

ايه ده ! دانا دخلت فى موضوع تانى غير اللى أنا قاصده ! هوه العمود فين !

معلش أنا ح أعمل اقتباس وأنقله للمكان اللى أنا قاصده ! ( صيام بأه مع ألزهايمر ) !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

التعديل الأخير تم بواسطة Dr. Bolbolan ; 31-08-2009 الساعة 07:15 PM
قديم 31-08-2009, 07:11 PM
sam ram sam ram غير متواجد حالياً

sam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond reputesam ram has a reputation beyond repute

تفتكر يا دكتور .. الموز ممكن يساعد على زياده كثافه و كفاءه البيوجاز ..

من تواضع لله رفعه
The ultimate car
would be designed by Italians
engineered by Germans
built by Japanese &
قديم 31-08-2009, 07:16 PM
الصورة الرمزية ahmed_kamel
ahmed_kamel ahmed_kamel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس معماري
هواياتي: السيارات

ahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond reputeahmed_kamel has a reputation beyond repute

المشكله إن أنا وأنا بعمل copy & paste للمشاركه كنت عارف آخرتها ptmnlo123per145
بس العيشه من غير أمل ماتسواش يمكن يقتنع أو إحنا نكتشف بترول على كواكب أخرى وساعتها يبطلوا بحث عن البديل
بس لو إكتشفوا البترول في عطارد مثلا حيصعب عليا الدكتور بولبولان لأن ساعتها لاحينفع هليكوبتر تنقله ولا غيره وحيبقى مضطر ياخد دوره تدريبيه في وكالة ناسا على لبس البدله الفضائيه والتعامل مع المحيط الفضائي والتعايش معه ....
بس حناخد تقرير من ناسا مالوش حل

قديم 31-08-2009, 08:22 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_kamel مشاهدة المشاركة

المشكله إن أنا وأنا بعمل copy & paste للمشاركه كنت عارف آخرتها ptmnlo123per145
بس العيشه من غير أمل ماتسواش يمكن يقتنع أو إحنا نكتشف بترول على كواكب أخرى وساعتها يبطلوا بحث عن البديل
بس لو إكتشفوا البترول في عطارد مثلا حيصعب عليا الدكتور بولبولان لأن ساعتها لاحينفع هليكوبتر تنقله ولا غيره وحيبقى مضطر ياخد دوره تدريبيه في وكالة ناسا على لبس البدله الفضائيه والتعامل مع المحيط الفضائي والتعايش معه ....
بس حناخد تقرير من ناسا مالوش حل

يا عم ماتخافش عليه ! أنا بألعب فى الوقت الضايع ! وخلاص بقيت Expired !

مش ح يفرق معايا كهرباء غاز بيوجاز بوتاجاز ! كله محصل بعضه !

أنا حضرت السيارات اللى بالمانيفله والثلاجات اللى بالتلج والسخانات اللى بالبابور الجاز !

و حضرت أول راديو ترانسستور وأول تلفزيون وراديو سياره بالكهرباء ( كان لازم يسخن الآول ) !

و حضرت رش الشوارع بالماء بواسطة سياره بيجرها بغل و حضرت فيضان النيل لما كان بيغرق الشوارع !

المستقبل ليكم وأنا لم يعد يفرق معى شىء والحمدلله ! ومافيش حاجه مستاهله لا صراع ولا خناق !

لآن اللى ح يحصل ح يحصل واللى ح يكون ح يكون ! ولا يبقى الا العمل الصالح ! ورمضان كريم !

Dr. Bolbolan

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127

الكلمات الدليلية
مســـــــــمار, مغامرات, المدير, اليوتيوب, السلام, العروض, اعلانات, ريجيم, ريجيم سريع, ريجيم كميائى