العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

مشاهدة نتائج الإستطلاع: fredom
مجبر 0 0%
مخير 1 100.00%
حاحة تانية 0 0%
المصوتون: 1. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 02-11-2011, 10:33 AM
الصورة الرمزية غريبو99
غريبو99 غريبو99 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد محمد غريب
التخصص العملى: حاسب آلى ونظم معلومات
هواياتي: سيارات , رحلات صيد وابحار

غريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond reputeغريبو99 has a reputation beyond repute
افتراضي ياريتنى "رشيد نكاز" المصرى وعندى مليون يورو

بسم الله الرحمن الرحيم
الأخوة الكرام أعضاء المنتدى المحترمين
السلام عليكم
بعد التحية

هل تعرفون هذا الرجل الجزائري المسلم الغيور الذي رد على فرنسا لوحده ??

هذا هو الرجل الشهم الشجاع "رشيد نكاز" الجزائري الأصل الذي وضع مليون يورو من ماله الخاص كرصيد بحيث يتم الدفع منها أي غرامة تضعها السلطات الفرنسية على كل فتاة مسلمة ترتدي النقاب ومنذ بدء تطبيق قانون منع غطاء الوجه بعث "رشيد نكاز" بخطابات إلى كافة مراكز الشرطة في فرنسا يتطوع فيها لدفع كل الغرامات التي يحررها أفراد الدوريات ضد النساء اللاتي يخالفن القانون وينزلن إلى الشوارع بنقابهن و قد صرح متوجها بكلامه للمنتقبات (إرتدين النقاب وانا اسدد عنكن) "رشيد نكاز" الرجل .. الذي قال لا لفرنسا ..
وقال بالفـــــم المليـــــــان لكل المسلمات في فرنسا ( أخرجي حرة وأذهبي حيث تشائين وانا سادفع الغرامة )

ياالله مااروع هذا الرجل الغيور على نساء المسلمين فهل نجد قول او تعبير لشكر هذا الرجل

http://youtu.be/fDzFHjyfZjw
قديم 02-11-2011, 11:00 AM
الصورة الرمزية ahmad2
ahmad2 ahmad2 غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس مدني
هواياتي: الصيد

ahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to beholdahmad2 is a splendid one to behold
افتراضي رد: رحلة مع عضو من اعضاء احنا اسفين يا ريس

ما شاء الله على سرد حضرتك للاحداث بس انا احب اقول ان بنتى اللى عمرها سنه لما توصل سن الخمسين حيكونوا لسه بيلاقوا بلاوى و فضائح من عهد المخلوع و عصابته و بعدين انا كان نفسى يحصل فيه هو العصابه زى محصل للقذافى عشان كانت البلد هديت و مكنتش سوزان مدوره البلطجيه يخربوا فى البلد و يعملوا فوضى
صدقنى كل القلق اللى موجود فى البلد ده الناس دى السبب فيه عشان نفضل فى وجع دماغ لحد ما يلاقوا سكه يخلعوا بيها و المجلس العسكرى اللى معملش اى حاجه غير تحت ضغط شعبى مصدر لينا الطرشه دلوقت و عايز يسيب فلول الوطنى تدخل البرلمان و النظام يحيى بشكل جديد
احنا كان لازم ثورتنا تبقى حمراء مش بيضاء للاسف عشان الناس دى مش حتسيب البلد فى حالها عشان تتقدم ولو خطوه واحده واهو الناس من اللى هما فيه ابتدوا يقولوا جالنا ايه من الثوره
وربنا يسترها على البلد
واضح أن البعض لم يعجبهم الرقي الذي يميز هذا الشعب وهذة الثورة و أننا فعلا متميزون وأن السلوكيات المنحطة لهمج ليبيا أصبحت منتهى أمانيهم وتناسوا أن ثورتنا هي مضرب أمثال العالم بأسرة .fficeffice" />
أما الناس اللي بيقولوا جالنا اية من الثورة فهو رد فعل طبيعي للسلوكيات المعيبة التي ظهرت نتيجة الفهم الخاطيء لمعنى الحرية بالاضافة للقافزين على أكتاف الثورة والمتحدثين باسمها والذين يتحفونا كل يوم والذين يعطون انطباعا بمدى سوء من قاموا بالثورة وهي منهم براء .
قديم 02-11-2011, 11:08 AM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bekeat مشاهدة المشاركة

موضوع رائع , فيه تذكرة لكثير من الأشياء , لأنه للأسف بعض الناس بدأت تنسى وتكره الثورة وسنينها , وذكر فإن الذكرى تنفع المؤمنين .
تسلم يا غالي ونورت الموضوع وتقبل تحياتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة bekeat مشاهدة المشاركة

يا عم كورسير إنت لم تنتقد رأي عزحلمي فقط ولكنك هاجمته شخصيا وأهنته , إسمح لشخصي المعجب جدا بكتاباتك وبك شخصيا أن يقول لك إنه قد جانبك الصواب . وشكرا .

انا فعلا جانبني الصواب والحمد لله الموضوع انتهي اخي الكريم والحمد لله تم الصلح ما بينا وربنا يجعلنا دايما متاحبين امين يا رب العالمين

قديم 02-11-2011, 11:12 AM
corsair
Guest

تسلموا يا جماعه ونورتوا الموضوع وتقبلوا تحياتي وان شاء الله نعدي المرحلة ديه علي خير
قديم 02-11-2011, 11:20 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: ياريتنى "رشيد نكاز" المصرى وعندى مليون يورو

ربنا يباركله ويبارك للي زيه الغيور علي دينه وعلي امته وايبقوا يسلمولي علي الحرية والديموقراطيه

الكلمات الدليلية
27 مايو, لادن, ليبيا, أسامة, آسفون, موبينيل, مونتو, أضرار, المينا, المصري -اللي -علي- حق -ما, الثانوية العامة, الجامعة الامريكية, الحاضر, الغلطة, القسم . الاجباري, الكسوف, ابيدال-برشلونة-عنصرية-ابراهيم عيسى, ابويا بقي مراقب, ابوك\عربية, club aldo, تعليم قيادة السيارات, ثورة 25 يناير, بوروروم, تنس -رياضة-, تونس, بكاء, بكار, libya, سيارة مستعملة للبيع, سيارة-زرافة-برنامج, شعار المرور الجديدة لعام 2011, revolution, sory, tunise, علم -اجتماع, عضة, إندومى, ولع ولع حريقة ولع ولع حريقة, نتيجة 2011, نتيجة الثانوية العامة, نجيب, نصر-اكتوبر-القوات-المسلحة, كلمة