العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 04-05-2009, 10:14 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodohany مشاهدة المشاركة

أسف في السؤال والأكصدام هيرجع ذي ما كان يعني أنا بأشوف في عربيات كتير فكت الأكصدام ومرجعش ذي ما كان ويقولوا أن الكلبسات بتنكسر ولو رأيك أنة هيرجع زي ما كان أفكه ،،، وشكراً
فكه ياباشا و ماتقاقش و لو عاوزنى اجى افكهولك علشان تتطمن اجيلك والله

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 04-05-2009, 10:19 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة drift مشاهدة المشاركة

الفيرنا من راءي انها سيارة فاشلة بكل المقايس انا ليا واحد صاحبي عندة فيرنا 2007 1600سي سي في عيوب كثيرة في تقفيل السيارة مثلا المحرك هو قوي وعزمة عالي مقولناش حاجة بس الاهم مش القوة والعزم لازم يكون في تحمل لان محرك الفينا لما بيسخن بيهرب زيت ودي دايماااا موجودة في الفيرنا ومشهورة جداا في تسريب الزيت من المحرك وثانيا العفشة الورق لا يوجد تحمل في عفشة السيارة نهائيااا والعفشة ادئها غير مجدي علي السرعات من اول120مش بيبقي في ثبات نهائي بسبب قلة التحكم ووزنها خفيف للغاية بحس ان وانا راكبها اني بسوق سيارة لعبة ملهاش رهبتها وثباتها علي الطرق اللي عايز يركب فيرنا ميزودش عن سرعة 120 وميمشيش بيها كتير لانها بتضعف بسرعة دة غير عيوب شكل التابلوة التابلوة شكلة قديم جدااا وكلاسيك للغاية ومفهوش اوبشن وفرامل العربية مش ABSدي احد عوامل ضعف السلامة بالسيارةانا جربت السيارة كتير ومش عجبني فيها الا الكراسي فقط لا غير لكنها سيارة فاشلة بكل المقايس والدايو الانوس احسن منها بمراحل
on comment
كلامك ده اكبر دليل على انك يتسمع من الناس و مش بتجرب لو عاوز تتناقش معايا افتح توبك جديد و سيب التوبك ده للاصحابه

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 05-05-2009, 08:44 AM
الصورة الرمزية dodohany
dodohany dodohany غير متواجد حالياً

dodohany will become famous soon enough
رد: دليل الاعطال و الاصلاحات للفيرنا

يا أستاذ أحمد منحرمش من زوقك واخلاقك لو أحتجت حضرتك أكيد هزورك وأسف لتعبك معايا وسيبك من كلام الناس اللي مش مجربه الفيرنا أن مجرب العربية بقالي سنة ونصف زي الفل وبجري بيها علي 160 و 180 ومغيرتش فيها حاجة من ساعة ما أستلمتها غير أن موتورها قوي ومفرة في البنزين يا ريت يا جماعة محدش يقول رأي مش مبني علي تجربة ................. شكراً
قديم 05-05-2009, 02:26 PM
الصورة الرمزية lifa2000
lifa2000 lifa2000 غير متواجد حالياً
من انا؟: ياسر فهمي
التخصص العملى: مشرف مبيعات في بي تك
هواياتي: المعرفة العلمية قبل الشراء العملي

lifa2000 is on a distinguished road

أنا ليست لدي خبرة كبيرة يالسيارات وكل خيرتي مبنية علي السمع الذي يفتقد الي الإثبات العملي والعلمي وكل ما تكلم واحد يقول لك أنا عندي واحد صحبي متبهل مع الفيرنا ويقولك نفس العيوب الشائعة المحفوظة من الأخرين وأغرب ما في الأمر إنك عمرك ما تمشي في أي مكان لأكثر من خمس دقائق إلا وتقابلك عربية فيرنا ودة بقة تجربه عملية لي شخصيا هل كل الناس ده ما تفهمش ولا بتحب تصيف وتشتي في مراكز خدمة هيونداي علي طول أنا تابعت النقاش من أول صفحة لحد أخر صفحة والله أنا حسيت إني قاعد في مدرسة تفاعلية رائعة أشكركم ياإخواني جزيل الشكر وربنا يكرمك ويحفظك ويجعله في ميزان حسناتك وصدقاتك الجارية يا أخ / أحمد كار
أخوك ياسر فهمي
قديم 05-05-2009, 02:54 PM
الصورة الرمزية lifa2000
lifa2000 lifa2000 غير متواجد حالياً
من انا؟: ياسر فهمي
التخصص العملى: مشرف مبيعات في بي تك
هواياتي: المعرفة العلمية قبل الشراء العملي

lifa2000 is on a distinguished road

يإخواني محتاج ردكم فوررررااا أيهم أفضل فيات بونتو كلاسيك خصوصا بعد السعر الجديد والتخفيض الجامد لسعرها ولا أشتري الفيرنا وبمنتهي الصدق والموضوعية التي إعتدنا عليها في هذا المنتدي ( أريد رد عاجل وقاطع)

الكلمات الدليلية
فيرنا, hyundai, verna, صيانة سيارات