العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 24-04-2012, 12:02 PM
abokoko abokoko غير متواجد حالياً

abokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي يعرف يقلب اللادا 2107 كده هايبقى مليونير

انا افتكرت انه تعديل خاص بمشكلة ملص البيض
ومنع العربيه - فى حالة حدوثه - من انها تنام فى الشارع والناس كلها تتفرج
قديم 24-04-2012, 12:27 PM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abokoko مشاهدة المشاركة

انا افتكرت انه تعديل خاص بمشكلة ملص البيض
ومنع العربيه - فى حالة حدوثه - من انها تنام فى الشارع والناس كلها تتفرج
عايز حل لمشضكلة ملص البيض؟؟انا اقول لسعادتك....ركب اربع بيضات تحت...يعنى البيض اللى بيركب فوق و تحت يكون من النوعية اللى بتركب تحت لان رأسة اكبر و بالتالى فرصة الملص اقل .انا عملت كدة و مركب بيض تركى.
قديم 24-04-2012, 12:57 PM
الصورة الرمزية محمد فيصل
محمد فيصل محمد فيصل غير متواجد حالياً

من انا؟: العبد الفقير لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا السيارات
هواياتي: القراءة فى الموضوعات الفنيه وبالاخص فنيات السيارات

محمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond reputeمحمد فيصل has a reputation beyond repute

البيض الالمانى من نوعية mille الالمانية الاصلى مع المتابعة باستمرار ومراجعة رباط العفشة لا يملص بسهولة
لان البيضة لا تملص الا بعد اعطاء فترة زمنية من صوت تزيق فيها
حتى الوصول لتلك الحالة بيحدث عند عدم متابعة العفشة باستمرار

قديم 24-04-2012, 01:36 PM
abokoko abokoko غير متواجد حالياً

abokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond reputeabokoko has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mira lada مشاهدة المشاركة

عايز حل لمشضكلة ملص البيض؟؟انا اقول لسعادتك....ركب اربع بيضات تحت...يعنى البيض اللى بيركب فوق و تحت يكون من النوعية اللى بتركب تحت لان رأسة اكبر و بالتالى فرصة الملص اقل .انا عملت كدة و مركب بيض تركى.

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل مشاهدة المشاركة

البيض الالمانى من نوعية mille الالمانية الاصلى مع المتابعة باستمرار ومراجعة رباط العفشة لا يملص بسهولة
لان البيضة لا تملص الا بعد اعطاء فترة زمنية من صوت تزيق فيها
حتى الوصول لتلك الحالة بيحدث عند عدم متابعة العفشة باستمرار
انا الحمد لله مغير البيض مرتين الاولى ببولندى والتانيه ببلغارى وبمجرد سماع صوت التكه هغير الاربعه

لكن
انا لما قرات الموضوع
جه فى بالى حاجه تمنع العربيه انها تنام لالكامل على الارض وممكن تقلب العربيه وتكون العربيه متساويه مع العربيات التانيه اللى بيبقي فيها شداد ومش هتنام على الارض الا وبكرر الا فى حالة متاخره جدا من الاهمال الشديد جدا
انا اتمنى التوصل لحل يعطى للى بيسوق العربيه انه يلحق نفسه ويمشي بيها لحد ميكتانيكى او لجنب الشارع او على الاقل ما تتقلبش لو على سرعه
قديم 24-04-2012, 01:46 PM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

خلاص يا جماعه احنا اصلا بنتكلم ف ايه اخير الشركه وقفت تصنيعها ورخمتنا من منظرها العكر