العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 21-04-2011, 09:42 AM
AMMI AMMI غير متواجد حالياً
من انا؟: عمرو

AMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to beholdAMMI is a splendid one to behold
افتراضي رد: مش طايق العربية وشكلى هستغنى عنها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة momen_bondok مشاهدة المشاركة

انا خلاااااااااااص مش طايق العربيات وعاوز ابيع عربيتى
كل مكان لازم تدفع فلوس علشان تركن هو مش بخل على فكرة بس مش بحب الاستغلال
يعنى عند البيت ممكن الف نصف ساعة او اكثر علشان الاقى مكان فاضى
قولت اشوف الجراج اللى عند البيت قال 180

عند مكان العمل ممكن والله الف اكثر من ساعة علشان الاقى مكان اركن وفى الاخر بركن فى شارع واحد مسئول عنة بي خمسة جنية
وبياخذ تقريبا 100 فى الشهر دة الواصلات ارخص بيكثير

دة غير اشتراك الانترنت ........الخ

خلاص بقى المرتب قرب يخلص

دة غير الحفر اللى العربية بتتهبد فيها وانا ماشى هو انا كل شوية اغير مساعدين

ولو فكرت بس تقف لراجل كبير او واحده معاها اطفال كل اللى وراك شغالين كلاكسات وفلاشر
وكمال يبقى الطريق واقف ولو اتحرك متر واحد لازم تدخل المتر دة يا اما سواق اتوبيس او ميكروباص تحس انة هيخبط العربية

بجد والله مش طايق ومبقتش اروح الشغل بالعربية اهى مركونة وخلاص

معلش طولت عليكو بس فعلا مخنوق

كلامك وكلام الاخ ابو نورا وانا كمان يدل على ان معظم الناس من الجيران ( الا من رحم ربى ) لا يحبون الخير لبعضهم البعض. تلاقى كل واحد عنده بيت او ساكن فى الدور الارضى مش عاوز حد يركن قدامه كأنه اشترى الشقه بالشارع وكم من مشاجرات تحدث بسبب ركن السيارات.

اسباب ذلك نتيجة ان مفيش شرطه (سواء دلوقتى او قبل كده) تتحرك قبل حدوث مشكله وتبقى الناس عندها احترام للقانون بمعنى ان اللى يعترض على ركن عربيه يبقى عارف ان فى ثانيه لو اتعمله محضر فى الشرطه هيتاخد عليه تعهد وهكذا.

بالنسبه للسياس لو انت رايح الشغل الساعه 6 الصبح تلاقى الشارع فاضى كله بس حجزينه بالطوب وانهم بيركنوا عربيه بالطول ويوسعوا المسافه بين العربيات.

والحل المؤقت انك تركن العربيه فى اى شارع رئيسى قريب من البيت وتغطيها ومتعملش فيها لا سمكره ولا دوكو غير كل 3 سنين ساعة الفحص. بس مشكلة الـ 128 ان الكبوت سهل فتحه وسرقة البطاريه وده حصل معايا قبل كده.

الحل الدائم ان يبقى فيه احترام للقانون من الجميع وان الناس تتعامل مع بعضها بما يحبه الله ويرضاه.

التعديل الأخير تم بواسطة AMMI ; 21-04-2011 الساعة 09:57 AM
قديم 21-04-2011, 11:53 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

- انا ركنت العربية فى جراج فى شارع فرعى بشارع عماد الدين ناحية رمسيس
- كانت حوالى 6 ساعات ولما رحت احاسب كان
- 38 جنية تخيل !!!
- واخذ 40 جنية وقلى مش معاة فكة !!!
قديم 22-04-2011, 01:43 AM
جهاز العروسين
Guest

بس الكلام دة لو المواصلات رايقة وهادية
المواصلات عندنا اهانة كبيرة لاادمية المواطن المصري حاول اركب المترو كدة وقت الزروة او وقت خروج الموظفين
مسخرة بمعني الكلمة واللة

عمومآ مشكلتك دية كل مصر بتعاني منها
بل وحتي الدول المتقدمة اصبحت تعاني من مشكلة الركن والمواصلات والهيصة دي كلها
الحل انك تجيب سيارة صغيرة مهكعة علشان تقتصد في البنزين وقطع الغيار وتلاقي مكان تركن
وكمان متزعلش لو اتخدشت

ادعوك لزيارة هذة الرابط لانه لي علاقة بموضوعك
وهو أسلوب الحياة الحديثة المتحضرة؟
http://www.baytalhaq.com/index.php?artid=3125
قديم 27-04-2011, 12:16 AM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

ايه ده يا جماعه....

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 27-04-2011, 12:36 AM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: buy pills online tramadol

- انجليزى دة يا مرسى ؟!!!!!!!!!!!

التعديل الأخير تم بواسطة احمد بدر1978 ; 27-04-2011 الساعة 08:27 PM