العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 06-05-2010, 04:09 PM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute
افتراضي رد: بنك مصر موتورز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد شهاب مشاهدة المشاركة

علشان مانجيش الصبح نلاقى ارنوب ابو ودان افتكس لنا بند قانونى
يوضع يده على فلوسنا باى حجة او حتى بدون اى حجة

تحياتى للجميع
ههههههههههههههههه ... وكمان الزملاء إنفعلوا وبقيني نكلم علي فلوسنا من دلوقتي ..والله إنتم أعضاء زي العسل

قديم 06-05-2010, 04:30 PM
محمد شهاب محمد شهاب غير متواجد حالياً

محمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond reputeمحمد شهاب has a reputation beyond repute

يا باشا دا انت اللى عسل
بس ياترى العسل هايبقى عليه ضريبة هو كمان

تحياتى للجميع
قديم 06-05-2010, 05:08 PM
joophy joophy غير متواجد حالياً

joophy has a spectacular aura aboutjoophy has a spectacular aura about

الاخوة الكرام
ياجماعة احنا دخلنا فى متاهة الشكل القانونى والضمانات ووو الخ قبل ما يكون عندنا تصور واضح للفكرة والشكل النهائى ليها انا باقترح اننا نجمع الافكار والمقترحات الأول وبعدين ندرس انسبها ايه وبعد كده نبدأ التنفيذ طبعا بعد الدراسة القانونية للموضوع. وبلاش ننسى ان الفكرة اساسا قائمة على فكرة الجمعيات العادية اللى بتتعمل فى كل بيت وكل شارع وبين كل مجموعة من الزملاء.أخيرا انا سعيد جدا ان الفكرة لاقت قبول عندكوا
أ
قديم 06-05-2010, 05:21 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

انا شايف ان ابو نورا شكر كل الاعضاء اللى قالوا تعليقاتهم على الموضوعptmnlo123per112
انما فين رايه هوptmnlo123per193؟؟؟ دى حاجه
الحاجه التانيه ... طيب فى البنوك الضمانات مكفوله للطرفين
البنك بيضمن حقه عن طريق الشيكات وعن طريق حظر البيع .. والشخص بيضمن حقه عن طريق ايصالات الايداع اللى بيعملها واسترداده للشيكات مع كل كام قسط
انما هنا الطرفين هيضمنوا حقهم ازاى ؟؟؟ptmnlo123per182
ثالث حاجه ... اكيد لو المشروع دا اتفعل مش كله هيدفع زى ما بيحصل برضه فى البنوك فيه ناس بتتعسر وفيه ناس بتبلطجptmnlo123 per181ptmnlo123per181ptmn lo123per181 فلو واحد مدفعش فى بنك عادى نظرا لحجم استثمارات البنك الضخمه ... انما لو واحد مادفعش فى الجمعيه دى هنعمل ايه ؟؟؟ ptmnlo123per166
رابع حاجه .. البنك فيه قسم للشئون القانونيه لحبابيبنا اللى مابيدفعوش ومتخصصين فى الكلام دا وبيقبضوا بالشهر .. انما هنا هنروح نقوم محامى ياخد نص اللى فى الجمعيه علشان يحصل شيكات الله اعلم جايه ولا لا وجايه بعد كام سنه ...ptmnlo123per17
خامسا .. انا علشان ادفع فلوس لازم يكون ادامها مقابل فمين يقولى انى ممكن افضل ادفع واخد فلوس بعدها بمده ممكن توصل الى سنه على الاقل ( عدد الاعضاء فى المنتدى 4000 ) ولا فيه حد فى المنتدى عنده استعداد يمول الجمعيه فى الاول بمليون لحلوح على الاقل علشان يوفى الطلبات
على فكرة يا جماعه انا مش بحبطكم لان لو المشروع دا اتنفذ انا هحط اسمى اول واحد فيه بس دى كلها حاجات انا كعضو هدفع جنيه واحد لازم الاقى اجابات لكل الاسئاله دى واكتر .. واكون متطمن كمان
وياريت لو حد من الاخوه اللى رجبوا بالفكره عنده رد للاساله اللى انا سالتها دى يرد عليه
واسف للاطاله
ويا عم وائل مش عايزك تشكرنى ... انا عايزك تردptmnlo123per1128
قديم 06-05-2010, 05:48 PM
joophy joophy غير متواجد حالياً

joophy has a spectacular aura aboutjoophy has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido-spicy مشاهدة المشاركة

انا شايف ان ابو نورا شكر كل الاعضاء اللى قالوا تعليقاتهم على الموضوعptmnlo123per112
انما فين رايه هوptmnlo123per193؟؟؟ دى حاجه
الحاجه التانيه ... طيب فى البنوك الضمانات مكفوله للطرفين
البنك بيضمن حقه عن طريق الشيكات وعن طريق حظر البيع .. والشخص بيضمن حقه عن طريق ايصالات الايداع اللى بيعملها واسترداده للشيكات مع كل كام قسط
انما هنا الطرفين هيضمنوا حقهم ازاى ؟؟؟ptmnlo123per182
ثالث حاجه ... اكيد لو المشروع دا اتفعل مش كله هيدفع زى ما بيحصل برضه فى البنوك فيه ناس بتتعسر وفيه ناس بتبلطجptmnlo123 per181ptmnlo123per181ptmn lo123per181 فلو واحد مدفعش فى بنك عادى نظرا لحجم استثمارات البنك الضخمه ... انما لو واحد مادفعش فى الجمعيه دى هنعمل ايه ؟؟؟ ptmnlo123per166
رابع حاجه .. البنك فيه قسم للشئون القانونيه لحبابيبنا اللى مابيدفعوش ومتخصصين فى الكلام دا وبيقبضوا بالشهر .. انما هنا هنروح نقوم محامى ياخد نص اللى فى الجمعيه علشان يحصل شيكات الله اعلم جايه ولا لا وجايه بعد كام سنه ...ptmnlo123per17
خامسا .. انا علشان ادفع فلوس لازم يكون ادامها مقابل فمين يقولى انى ممكن افضل ادفع واخد فلوس بعدها بمده ممكن توصل الى سنه على الاقل ( عدد الاعضاء فى المنتدى 4000 ) ولا فيه حد فى المنتدى عنده استعداد يمول الجمعيه فى الاول بمليون لحلوح على الاقل علشان يوفى الطلبات
على فكرة يا جماعه انا مش بحبطكم لان لو المشروع دا اتنفذ انا هحط اسمى اول واحد فيه بس دى كلها حاجات انا كعضو هدفع جنيه واحد لازم الاقى اجابات لكل الاسئاله دى واكتر .. واكون متطمن كمان
وياريت لو حد من الاخوه اللى رجبوا بالفكره عنده رد للاساله اللى انا سالتها دى يرد عليه
واسف للاطاله
ويا عم وائل مش عايزك تشكرنى ... انا عايزك تردptmnlo123per1128
أحمد باشا كل ده ومش عاوز تحبطنا يا راجل دا انا نفسى صاحب الفكرة جالى اكتئاب ههههههههههههههههههه
على العموم اشكرك ورأيك ده برده مهم جدا لينا وانا باحترم رأيك بشدة بس برده يا جماعة انا بأرجع واقول ان الموضوع ابسط من كده يعنى مثلا لو كل عدد صغير من الاعضاء من 15 الى 20 عضو اشتركوا فى جمعية على قدهم بمعنى اننا مثلا نشوف مين عاوز يشترى هيونداى اكسنت ويكونوا مع بعض جمعية مقابل تمن العربية دى وكل واحد ياخد دوره على حسب احتياجاته وظروفه ده مثلا مثلا يعنى وبعدين خلينا نجمع الافكار اولا ممكن نوصل لحاجة جديدة