العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 03-12-2009, 08:24 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اودي A8 الجديدة 2011

والله يا شريف باشا انا فاتح الموضوع من امبارح وكل شوية ابص عليها وبصيت على صور تانية حتى عايز اقتنع بيها مش عارف

حركات اللمض ديه هى هى بتاعة بيتر شيراير من ساعة ما مشى من عندهم مفيش جديد والفوانيس الورانية مفيش جديد وكذلك الامامية والانتريور مفيش كلام طبعا من حيث الخامات والتصميم الكلاسيكى

بصراحة وبوقاحة كمان حاسس ان الكيا VG بقى شكلها اودى اكتر من اودى نفسها والبركة فى عم بيتر الله يباركله ptmnlo123per1147

بغض النظر عن البراند طبعاً والقيمة والتاريخ والجغرافيه بس انا لو اتحطت قدامى العربيتين من غير لوجوهات الشركات هختار الكادينزا ptmnlo123per1147

ياراجل ده تجسيم البودى خاصة من الجناب ملوش اثر كان الاختراع ده لسه موصلهمش وتصميم البامبرز قدام وورا تحس انه بتاع النترا 2005 ptmnlo123per172

والجريل الامامى المميزة بيه اودى متحورش خالص واصلا قدم والعربيات الصينى قلدته لما زهئنا منه ptmnlo123per1106

جرب تشيل الحركات بتاعه الفوانيس اللى علمهالهم بيتر قبل ما يمشى وخليها فوانيس عادية وبص للعربية تانى هتلاقيها هى هى زى موديلات التسعينات يمكن كمان ptmnlo123per160

حتى الجنط شبه الجنط بتاع عربيتى البرايد اللى هو اصلا متاخد من جنط البى ام القديم

حتى الفتيس المفتكس ده شكله شبه الحنفيه ptmnlo123per145 ومعتقدش انه هتبقى مسكته مريحة
فاجمالاً التصميم الداخلى على المستوى ماشى بس التصميم الخارجى زى ماقال كيمو كرانشى
الشكل الخارجى (بلوك حديد و كشاف جديد)
ptmnlo123per154
او الكلاسيكية المقيتة والافكار العبيطة

انا قولت من ساعة ما بورش اشترت المجموعة انها هتبقى شركة المملين المحدودة

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 03-12-2009 الساعة 08:29 AM
قديم 03-12-2009, 09:17 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

والله يا ابو نورا كلامك كلام جميل ولااااااااااااااااااااااا ذع جدا

و انا شبه كونت انطباع نهائى عنها (على الصور) و فى انتظار رؤيتها على الحقيقة لتكوين الانطباع الحقيقى

بالنسبة للشكل

انا حاسس ان العربية دى اتجوزت .. لأنها من برة مكرشة (تخنانة) شوية
و من جوة شياكتها المعهودة مع افتكاسة الفتيس (تحس انه فرش جديد) بتاع الجواز بقى
بالنسبة للفتيس هو شكله عاجبنى بصراحة مع انه بأمانة مش ماشى مع التصميم الكلاسيكى للعربية و بيحسسنى انى سايق طيارة.. بحب انا مسكة الفتيس العريضة دى و خصوصا انه طبعا اتوماتيك فا لواحد ايده مابترحلوش كتير

لكن يا ترى عاملين ايه جديد بالنسبة للاداء و الاوبشنز.. يعنى مثلا فى الاوبشنز مرسيدس صرعتنا فى S موديل 2006 بنظام الرؤية الليلية المعتمد على الاشعة تحت الحمراء مع بعض التطبيقات الجديدة فى نظام pre-safe بتاعها و انظمة تنبيه السائق اثناء القيادة الغير متزنة او الخروج عن المسارو حاطين counter لعدد مرات الجلوس على الكراسى مش عارف ليه بصراحة ....
انا مستنى بقى اشوف العظيمة اودى هتعمل ايه ....

سؤال يا باشا بالنسبة للكيا كادينز.. هى نزلت فعلا بالشكل ده ولا ده كونسبت ؟؟؟

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 03-12-2009, 09:32 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بالنسبة للكادينزا هى ديه صورة الكونسبت بس هى نزلت فعلاً وتقريبا هى هى بس مقابض الابواب مختلفة ومن غير السقف البانوراما يعنى شايلين الحاجات اللى تخسر معاهم خش قسم الكيا هتلاقى موضوعات عنها بالصور كتير

بس ايه موضوع عدد مرات القعاد على الكرسى ده

اخر موضوعاتى

قديم 03-12-2009, 10:00 AM
الصورة الرمزية bmkbmk
bmkbmk bmkbmk غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد كمال
التخصص العملى: Oracle systems consultant
هواياتي: العربيات ... الكمبيوتر ... الجيم

bmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond reputebmkbmk has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

بالنسبة للكادينزا هى ديه صورة الكونسبت بس هى نزلت فعلاً وتقريبا هى هى بس مقابض الابواب مختلفة ومن غير السقف البانوراما يعنى شايلين الحاجات اللى تخسر معاهم خش قسم الكيا هتلاقى موضوعات عنها بالصور كتير

بس ايه موضوع عدد مرات القعاد على الكرسى ده
شكرا يا باشا هادخل ابص على الكيا و اشوف ايه نظامها ....

اما عدد مرات القعاد على الكراسى دى مش عارف حاطينها ليه بصراحة ...يمكن عندهم سبب منطقى .... لما الراجل قالى كدة قلتله طيب لو العيال ورا بيتنططوا على الكراسى يعنى هتقولى اتنططوا كام مرة
حسسنى ان احنا عايشين جوة الماتريكس و ان مستر اندرسون (نيو) هيطلع من الحيطة و يحارب حراس الماتركس ptmnlo123per145

......................... ..

يا ترى جاهزين لتجربة السواقة اللى جاية ؟؟؟؟؟!!!!!!!
قديم 03-12-2009, 12:07 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah

لا يا راجل هى السنسورز ديه ورا وقدام كمان هى السنسورز رخيصة كده عند الناس دول متهئلى العربية ديه السنورز اللى فيها اكتر من السيور مثلا

اخر موضوعاتى