العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 27-06-2012, 11:41 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سيادة الرئيس .. محمد مرسي .. أياك ان تأكل الأيس كريم . بالعيش

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو فاروق مشاهدة المشاركة

سبحان الله ٠٠٠ الخبر نازل فالجرايد مش مواقع وقنوات بس
والله العظيم يا اخى بحلف بالله ان المصرى اليوم كانت بتعلن فى خدمة الموبايل ان السعوديه وقفت المساعدات لمصر ومرة تانية ان السعوديه ايام السفير خبر تانى طلع الخبر مش صح غير المرات اللى مش فاكرها غير العنوايين المفبركة والتهويل زى الدستور والمصرى اليوم والاسبوع دى كانت جرائد بحترمها وغيرها كتير من وسائل اعلام اخرى مرئية عرفت فعلا ان فى كتير تهويل واخبار غير موثوقة ومن غير مصدر خاصة فى ظل الفوضى والتباس مفهوم الحريه بالتضليل بالتهويل بعدم الامانة والشرف المهنى فى مجال الصحافة والاعلام انا مش بتكلم عن تحليل او اراء شخصية مكتوبة او وجهات كتاب وصحفيين انا بقول اخبار يعنى وسائل الاعلام المفروض انها بتلعب دور حساس وخطير مش تناقل الاشاعات والاخبار الغير صحيحة وكمان خاصة فيما يخص السيد الرئيس وعلشان الامن الاجتماعى لازم يكون المتحدث الرسمى باسم رئاسة الجمهوريه زى كل الدول المحترمة
فى فرق بين اثارة البلبله والقيل والقال وبين الحريه المسئوله
وبعدين هل مرسى ساذج للدرجة دى وماشى كدة بيتكلم من غير ما يفكر ننسى حكايه الشخصية والكريزما ونفكر ونعرف انه الراجل هو هرم الدوله وقائدها وفى نفس الوقت هو مش فوق القانون اقصد كل شوية نقوله يعمل ايه وما يعملش ايه وخلى بالك تغلط ومتنساهش حق مش عارف مين الراجل جاى ببرنامج شامل نهضوى واصلاحى حتشتغل معاه مؤسسات مش لوحدة لان مصر دوله المؤسسات مش دوله حكم الفرد ملاحظة كمان ان السياسه مش عايزة جلنف يتكلم دى حتى اسمها سياسة مش تصادم
قديم 27-06-2012, 02:44 PM
سلفيه سلفيه غير متواجد حالياً

سلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond repute

يا مدام ولا انسة سلفيه ..
قبل ما تبداء . في سرد اخبار الشائعات وتوهيم الاعضاء اني موضوعي عبارة عن اشاعة
كان الاولي تتعبي نفسك شوية وتروحي تقري الجرايد ألي في جمهورية مصر العربية
وهتلاقي الخبر منشور
في جريدة الجمهورية وصحف اخري ومنشور علي اكتر من موقع اخباري متخصص برخصة مزاولة من هيئة الصحفيين .

لكن عشان نفتح صفحة جديدة مع بعض فمن فضلك لا تردي علي الكلام ألي بكتبو او بنقلو . بـ أمور التوهيم لا من قريب او بعيد . انا مش هجيب كلمتين مكتوبين في مدونة واقلك الريس قالها .
انا بجيب كلام من مصادر موثوقة .

بعدين حضرتك مازلت مصرة علي التعند في اسلوب جلب اخبار موقع المخلص . ألي ملوش اي علاقة بالواقع لا من قريب ولا من بعيد . انا مش عارف اية الحكمة في كدا ؟!!

يا مدام / انسة سلفيه
في قدام حضرتك طريقين للتعامل معي .

اما الحوار بشكل سليم ومن مصادر موثوقة ومعروفة للجميع

او لا حوار من الاساس .

وربنا يكرمني ويصلح حالي وحالك

انت ليه بس متخيل
انى
بحاربك
//
انا عارفه ان اخبارك اكيد من اليوم الساقع
او الفشر اليوم
لانى
مش عارفه انت بتثق فيهم اوى كده ليه
//
لكن
انا جبت الاخبار دى
علشان اثبت
ان هذه اشاعات
بتدبير المجلس العسكرى
للضرب فى مرسى مبكرا
وطبعا معاهم
الاعلامين
الممنهجين
او تقدر تقول
الشفره بتاعتهم فى يد المجلس العسكرى

في الصحيح عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال: (والذي نفسي بيده! لا يقضي الله للمؤمن قضاءً إلا كان خيرًا له، وليس ذلك لأحد إلا للمؤمن، إن أصابته سرّاء شكر، فكان خيرًا له، وإن أصابته ضرّاء صبر، فكان خيرًا له)

قيـل لأحــد الـسلـف: ألــم تــصدك الـمحن عن الـطريق؟

قـــال: والله لـولا المحن لـشـكـكت فـي الـطريـق

قديم 27-06-2012, 03:11 PM
ابو فاروق ابو فاروق غير متواجد حالياً
التخصص العملى: رجل اعمال
هواياتي: الصبر !

ابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond reputeابو فاروق has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلفيه مشاهدة المشاركة

انت ليه بس متخيل
انى
بحاربك
//
انا عارفه ان اخبارك اكيد من اليوم الساقع
او الفشر اليوم
لانى
مش عارفه انت بتثق فيهم اوى كده ليه
//
لكن
انا جبت الاخبار دى
علشان اثبت
ان هذه اشاعات
بتدبير المجلس العسكرى
للضرب فى مرسى مبكرا
وطبعا معاهم
الاعلامين
الممنهجين
او تقدر تقول
الشفره بتاعتهم فى يد المجلس العسكرى

انتي عارفة انتي مش بتحاربيني انتي بتحاربي الدين والسياسة .. دة انتي ماسكة سيف ونازلة شمال ولمين ومغميين عنيكي ومشغلينيك علي فولت 220 فالساعة

يعني لو دققتي في قراية ردي شوية
هتلاقي اني بقلك اني الخبر انا قريتو في جريدة الجمهورية ..

وانتي جية تقولي انت قريتو في اليوم السابع او المصري اليوم .

واخبارك انتي ملهاش اي مصر

دة انا يا بنتي شكيت في نفسي.. رحت ماسك الخبر بتاعك ودخلت جوجل وكتبتو وان ألاقي نتيجة غير مخلص بتاعك دة مش لاقي

سبحان الله

بعدين المجلس العسكري بقا حبايب دلوقتي ؟؟ مش كان من اسبوع خاين ومزور وهيعمل الغلط وهتولعلو فالبلد لو جاب شفيق ؟؟

تعرفي اني في نظرية بتقول . اني الاخوان المسلمين جماعة ارهابية ؟ والتيارات الاسلامية في مصر والاكثرية السلفية . جماعات ارهابية وتدعو للتطرف والارهاب ..

تعرفي اني الحالة ألي وصلتنا ليها التيارات الاسلامية يوم نتيجة الانتخابات . فعلا وبكل صدق تدعو لليقين اني فعلا الجماعات دية جماعات ارهابية .!!
قديم 27-06-2012, 03:27 PM
سلفيه سلفيه غير متواجد حالياً

سلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond reputeسلفيه has a reputation beyond repute

انتي عارفة انتي مش بتحاربيني انتي بتحاربي الدين والسياسة .. دة انتي ماسكة سيف ونازلة شمال ولمين ومغميين عنيكي ومشغلينيك علي فولت 220 فالساعة

يعني لو دققتي في قراية ردي شوية
هتلاقي اني بقلك اني الخبر انا قريتو في جريدة الجمهورية ..

وانتي جية تقولي انت قريتو في اليوم السابع او المصري اليوم .

واخبارك انتي ملهاش اي مصر

دة انا يا بنتي شكيت في نفسي.. رحت ماسك الخبر بتاعك ودخلت جوجل وكتبتو وان ألاقي نتيجة غير مخلص بتاعك دة مش لاقي

سبحان الله

بعدين المجلس العسكري بقا حبايب دلوقتي ؟؟ مش كان من اسبوع خاين ومزور وهيعمل الغلط وهتولعلو فالبلد لو جاب شفيق ؟؟

تعرفي اني في نظرية بتقول . اني الاخوان المسلمين جماعة ارهابية ؟ والتيارات الاسلامية في مصر والاكثرية السلفية . جماعات ارهابية وتدعو للتطرف والارهاب ..

تعرفي اني الحالة ألي وصلتنا ليها التيارات الاسلامية يوم نتيجة الانتخابات . فعلا وبكل صدق تدعو لليقين اني فعلا الجماعات دية جماعات ارهابية .!!

ايه
//
مبتصدق حد ينكشك
//
وتضرب
رشاشات على طول
//
طيب مش المفروض قبل الرشاشات
يبقى فى تفاهم
//
ولا كلو
رش رش
//
هو مين اللى مشغلنى
على 220 فولت
ههههههههههه:w6w2005041122 57276b
//
انا قلتلك
كيد النساء
فى الاخر
هيخليك تتجن
او تشد شعرك كده

///

في الصحيح عن النبي صلى الله عليه وسلم أنه قال: (والذي نفسي بيده! لا يقضي الله للمؤمن قضاءً إلا كان خيرًا له، وليس ذلك لأحد إلا للمؤمن، إن أصابته سرّاء شكر، فكان خيرًا له، وإن أصابته ضرّاء صبر، فكان خيرًا له)

قيـل لأحــد الـسلـف: ألــم تــصدك الـمحن عن الـطريق؟

قـــال: والله لـولا المحن لـشـكـكت فـي الـطريـق

قديم 27-06-2012, 03:30 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

ايه اللى جاب السلفيين للاخوان وايه خلط الامور دة !!