العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 16-10-2012, 05:53 PM
RaNoOoNa RaNoOoNa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: 翻译员
هواياتي: 解释

RaNoOoNa will become famous soon enoughRaNoOoNa will become famous soon enough
افتراضي رد: هو فى بنت تسوق فيات 131 ؟!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

من كلامك العربية اللى بابا اشتراها دى عاوزة 5 الاف عشان تبقى عربية يعتمد عليها ان ماصرفتش اكتر من كده

الموتور العالى ممكن يكون محتاج توضيب او شكمان بايظ او اى حاجة مهو زى البطيخة يبقى هنقول 1000 جنيه
الفتيس التقيل وخصوصا فى التانى للتالت ده عيب فى الفتيس عندى زيه بالظبط
وحلها تغيير الفتيس لأن التصليح ماينفعش وده تمنه 600 جنيه لوحده
العفشة اعملى حسابك على 1000 جنيه للعفشة ومانعرفش اخبار الفرامل اه
تيل امامى 25 وتيل خلفى 50 ومصنعية 40
وطبعا حالة الصالون والكاوتش
العربية دى لما بتتظبط بتبقى ناعمة وسلسة واحلى من اى عربية زيرو لكن لو بايظة بتبقى اجارك الله
وطبعا مش هتنفع تتحرك مسافات غير لما تعملى الحجات اللى قولتلك عليها
ههههههههههههههههههههههههه يعنى اخد شنطة هدومى و اروح ابات مع الميكانيكى و يلقينى مش فاهمة حاجة يفضل ينصب عليا للصبح
انا مش مجبرة خااالص انى اعمل كل ده .. انا بس حابة اعرف هو انا لو اتعلمت على عربية جديدة اوتوماتيك هيبقى فيها حاجة يعنى ؟!! اصل خايفة اجيب جديد و اقعد اخبط فيها و تتبهدل
بس ميرسى لردك
قديم 16-10-2012, 05:55 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

معروف ان ال131 فرس الفيات ومن احلى العربيات اللى نزلت لكن الكلام ده كان من السبعينات
انا شوفت بنت راكبة بولونيز لقيت واحد بيعاكسها بيقولها
يا تييييييتاااااااااا

انما لو شوفت بنت راكبه 131 او 132 أعرف على طول انها فنانة وبتقدر العربيات دى وانها من الزمن الجميل بس مايمنعش انى انكشها واشوفها هتشد بيها ولا لأ لكن الصراحة بيطلعوا عاقلين

لو نفسك بقى قافلة منها خالص ادى واد من بتوع الكوللة خمسة جنيه وخليه يزقها من فوق جبل المقطم

أنا بهزر على فكرة ولو فيه اى مساعدة ممكن أقدمها مش هتأخر
قديم 16-10-2012, 05:57 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
رأى رد: هو فى بنت تسوق فيات 131 ؟!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة RaNoOoNa مشاهدة المشاركة

ههههههههههههههههههههههههه يعنى اخد شنطة هدومى و اروح ابات مع الميكانيكى و يلقينى مش فاهمة حاجة يفضل ينصب عليا للصبح
انا مش مجبرة خااالص انى اعمل كل ده .. انا بس حابة اعرف هو انا لو اتعلمت على عربية جديدة اوتوماتيك هيبقى فيها حاجة يعنى ؟!! اصل خايفة اجيب جديد و اقعد اخبط فيها و تتبهدل
بس ميرسى لردك
بالعكس طبعاااااا
الأوتوماتيك هيخليكى تركيزك فى السواقة 90 % وبالباقى على العدادات
احسن وأريح بكتيييير لكن إستخدامك الخاطىء ممكن يكرهك فى العربيات اساسا زى مابنت زميلتى حرقت اتنين فتيس اوتوماتيك فى العربية وباعتها ف الآخر بنص تمنها
قديم 16-10-2012, 08:35 PM
RaNoOoNa RaNoOoNa غير متواجد حالياً
التخصص العملى: 翻译员
هواياتي: 解释

RaNoOoNa will become famous soon enoughRaNoOoNa will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Hisham.Elgazzar مشاهدة المشاركة

معروف ان ال131 فرس الفيات ومن احلى العربيات اللى نزلت لكن الكلام ده كان من السبعينات
انا شوفت بنت راكبة بولونيز لقيت واحد بيعاكسها بيقولها
يا تييييييتاااااااااا

انما لو شوفت بنت راكبه 131 او 132 أعرف على طول انها فنانة وبتقدر العربيات دى وانها من الزمن الجميل بس مايمنعش انى انكشها واشوفها هتشد بيها ولا لأ لكن الصراحة بيطلعوا عاقلين

لو نفسك بقى قافلة منها خالص ادى واد من بتوع الكوللة خمسة جنيه وخليه يزقها من فوق جبل المقطم

أنا بهزر على فكرة ولو فيه اى مساعدة ممكن أقدمها مش هتأخر
مممممممم تشكر والله
بس انا مش من الزمن الجميل و لسه فى سنة اولى سواقة مش هشد اكيد و لو واحد جه ينكشنى قوله اجرى العب بيعيد
و انا فعلا قافلة منها جدا ومش طايقاها و انا بنفسى هفككها و ابيعها روبابيكيا
قديم 16-10-2012, 08:58 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد صلاح محمد القاضى
التخصص العملى: بصلح عربيتى حاليا
هواياتي: كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت

محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute

مش عارف ليه من كلامك
حاسس انك بتاعنى من ركوب العربيه وكأن السواقه دلوقتى بقت بالنسبه ليكى عذاب وعلى رأى "مكى" (مرار طافح )
وانا بحب ال 131 و 132 وعندى واحده على فكره
طبعا العربيات دى لو مش حالتها كويسه بتبقى بلاء وربنا بيعاقبك بيها
ولكن اوضح لك
اللى بيتعلم على عربيه مش مظبوطه بيفضل طول عمره بيسوق غلط
لانه ببساطه اتعلم على الغلط اتعلم انه وهو بيدور لازم يكارك بنزين اكتر من مره ولازم يحمل على المرش عشان تدور ولازم يريح العربيه فى الغيارات ولازم الغيار التالت مثلا لازم يجى غصب عنه
كل الحاجات دى بتبقى اترسخت فى ذهن اللى بيسوق ويفضل يطبقها طول عمره حتى لو ركب عربيه جديده لانه بقى تعود
ولكن لازم تجربى تسوقى 131 على ابوه يعنى عربيه مظبوطه
عشان تقدرى تحكمى على المشاكل اللى عندك

دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك