العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > تقسيط السيارات

تقسيط السيارات قسم خاص بتقسيط السيارات فى مصر - عروض تقسيط سيارات - معارض تقسيط سيارات - تقسيط بنكى - تقسيط مباشر - تقسيط مستعمل

مشاهدة نتائج الإستطلاع: هل استفت من الجدول
نعم 2 66.67%
لا 1 33.33%
المصوتون: 3. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 07-10-2010, 10:27 PM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أستفسار للمتعاملين مع البنك الوطنى للتنمية (النظام الاسلامى)

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة autoo مشاهدة المشاركة

بسم الله الرحمن الرحيم

ياجماعة انا عاوز استفسر من اللى تعاملوا مع البنك دة بنظام المرابحة الاسلامية عن نقط من فضلكم
اولا هل البنك كويس فى التعامل معاة ولا لا؟
ثانيا هل فعلا بيبشترط ان القسط يكون 40% من المرتب الشهرى ؟ لانى سالت فى فرع القاهرة وقالولى لا واتفاجات ان فى ناس بتقول انة بيشترط كدة
ثالثا الفائدة بتاعتة كام بالضبط لو مش هحول المرتب عليهم 9% ولا 9.5% لانهم بردوا قالولى فى البنك انة 9% بس فياريت حد يفيدنى ارجوكم لانى مقبل على التعامل معاهم باذن الله

رابعا هما بياخدوا القسط ازاى لو مش هحول المرتب عليهم وخاصة انى من بلد مفيهاش فرع للبنك دة؟
بص مش هقولك كلام اعلانات ولا هرد عليك رد اعلانات وخلاص
انما هقولك كل شى عن طرق التعامل بالتجربة والتنفيز الفعلى
البنك الوطنى الفترة دة بينتقى العملة وبيفضل انة يشتغل على برنامج المقدم 40% و 50% وبنتقى ضمنات العميل (ودة شى طبيعى لى بنك لانة اشتغل وعندة فترة هدوء )
فائدة هتكون 9.4% ولو انت عميل بتحويل هتكون 9% وقليل عمل هذة الفائدة
لو انت مش فى البلد ومش لية فرع هيشوف اقرب فرع ليك ويخليك تدفع فية من غير تحويل بس المهم تسال البنك بيشتغل ويقبل عملة من محافظتك ولا لا لان فى مناطق لا يتعامل معها البنك وبيسميها (باد اريا )( مناطق مرفوضة)
موضوع مرابحة اسلامية دة اسم لو سئلتنى شهادة حق ولو بنتكلم من منطلق البيع والشراء هقولك انة اسلامى ولو من شهادة حق يبقى لا لانة مسمى وخلاص
عيب البنك اجرائات طويلة شوية ومش سريع فى استعلامة
نصيحة البنوك كلها زى بعضها اختار ال يكون معاك سريع ويطلعلك موافقة بسرعة
ودة هيتحدد على حسب ضمناتك انت ومقدمك
للاستفسار السريع
0125485222
قديم 08-10-2010, 12:47 AM
autoo autoo غير متواجد حالياً

autoo is on a distinguished road
افتراضي رد: أستفسار للمتعاملين مع البنك الوطنى للتنمية (النظام الاسلامى)

انا متشكر جدا والله يااستاذ سيف على ردك السريع جزاك الله كل خير ومعلش بس عاوز اعرف راى حضرتك اية فى كونتكت لان نائب المدير بتاعهم قالى ان كل الانظمة بتاعتهم اسلامية وبتفرق فى موضوع التامين بس وانا والله محتار ونفسى اتعامل معاملة اسلامية بعيد عن اى شبه ربا فياريت حضرتك تفدنى
قديم 08-10-2010, 02:49 AM
ahmedmaged ahmedmaged غير متواجد حالياً

ahmedmaged is on a distinguished road
افتراضي رد: عايز سيارة شيفروليه لانوس او كيا بيكانتو

مشكور اخى سيف الدين على ردك
ومشكور اخى اسد وعندى ليك سوال بخصوص اللوجان والكليو فما هو المقدم لكل منهما اذا كان القسط 500 جنية
قديم 08-10-2010, 03:34 AM
الصورة الرمزية الدملاوي
الدملاوي الدملاوي غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلم
التخصص العملى: إدارة فندقية
هواياتي: القراءة والتحليل

الدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond reputeالدملاوي has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز سيارة شيفروليه لانوس او كيا بيكانتو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedmaged مشاهدة المشاركة

مشكور اخى سيف الدين على ردك
ومشكور اخى اسد وعندى ليك سوال بخصوص اللوجان والكليو فما هو المقدم لكل منهما اذا كان القسط 500 جنية

يفيدك في هذا الأخ سيف

أطيب تحية

قديم 08-10-2010, 03:29 PM
عبدالله السماحي عبدالله السماحي غير متواجد حالياً

عبدالله السماحي is on a distinguished road
افتراضي رد: سيارة بمقدم بسيط و قسط بسيط

الف الف الف شكر

الكلمات الدليلية
أبحث عن لادا 20107 مستعملة بالتقسيط, ميتسوبيشى لانسر, مطلوب, مطلوب أكسنت تقسيط, مطلوب سيارة للتقسيط, مطلوب شراء سيارة, الشباب الطموح, اتخنقت بجد, تويوتا كورولا, تقسيط سيارات, سيارات, سيارات مستعملة للبيع فى مصر, سيارات بالتقسيط, سيارات جديدة, سيارة, سيارة مستعملة بالتقسيط, سيارة سوداء, سيارةجديدة, شيفرولية, صيني, شحن،نقل, شروكي, عايز اقسط كروز او كيا سيراتو, عربيه, طلب شراء سيارة