العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 18-10-2009, 09:17 PM
_amr.mostafa_ _amr.mostafa_ غير متواجد حالياً

_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute_amr.mostafa_ has a reputation beyond repute
افتراضي رد: السيارات الجديده في مصر

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا سمعت انو في نيو سيراتو ايراني والنترا ايراني فلو صح عايز اعرف الفرق والسعر

والخليجي والسعر

طبعا الفرق بينها وبين المصرية شكرا
قديم 19-10-2009, 04:25 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr.amr مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا سمعت انو في نيو سيراتو ايراني والنترا ايراني فلو صح عايز اعرف الفرق والسعر

والخليجي والسعر

طبعا الفرق بينها وبين المصرية شكرا
مفيش حاجه من دول ايراني و لا مصري دول كلهم كوري عشان كده غالين
الالنترا الخليجي ب 120000 جنيه
السيراتو الخليجي ب 126000 جنيه
الفرق بيبقي في عدد الايرباجز و السينسورز فقط لكن كل حاجه زي ما هي
و ارجو ان اكون قد افدتك

قديم 19-10-2009, 09:29 PM
meezus meezus غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طبيب

meezus will become famous soon enoughmeezus will become famous soon enough

شكرا جزيلا لحضرتك عاوز رايك في kia rio 2010 و هي اي الكماليات بتاعتها و ال automatic ايه نظامه
قديم 19-10-2009, 09:56 PM
مشاروووو مشاروووو غير متواجد حالياً

مشاروووو is on a distinguished road

شكرا جزيلا على مبادرتك الكريمة

انا بصدد شراء سيارة لانسر 2010 أوتوماتيك خليجي بإذن الله
كنت عاوز أستفسر عن موعد نزولها المؤكد وأنا محتار بين هاف سبورت وسبورت وأيهما أفضل علمًا بأني سألت عن سعر الهاف سبورت 2009 وحصلت على أسعار متفاوتة بين 105000 و115000 وبنفس المواصفات تقريبًا وأما بالنسبة للسبورت فسعر 2009 وحصلت على أسعارات مختلفة أيضا بين 115000 و127000
وما معنى عتب وطرة ..؟!

اشكرك مقدمًا
قديم 20-10-2009, 04:20 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة meezus مشاهدة المشاركة

شكرا جزيلا لحضرتك عاوز رايك في kia rio 2010 و هي اي الكماليات بتاعتها و ال automatic ايه نظامه

اولا احب انصح حضرتك انك تبعد عن العربيه دي طب ليييييييييييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟
مش عشان وحشه عشان مش منتشره فمش هتلاقي قطع غيار بره التوكيل و جوه التوكيل لو اتلاقيت هيبقي بالغلي و الكوي طب ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما احنا بنحسبها بالعقل و كمان موضوع الصيانه هيبقي صعب بره التوكيل و جوه التوكيل الصيانه بتاخد وقت طويل ( عشان الاولويه هتبقي للسيراتو و السول ) و كمان غاليه فقولي ناوي تدفع كام و انا هرشحلك عربيه مناسبه ان شاء الله عموما الاسعار اهي المانيوال ب 81000 جنيه و الاوتوماتيك ب 87000 جنيه ( ليه ما انا بالمبلغ ده اجيب عربيات افضل بكتييييييييييييير منها ) و ارجو ان اكون قد افدتك

الكلمات الدليلية
السيارات