العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 02-02-2010, 10:42 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي رد: حقيقة الميجان

انا مع اتش في كل كلمة بجد موضوع محير جداً جداً جداً خصوصاً ان العربية اللي عاجباني هي رينو فلونس و ابويا قالي ده توكيل ....
قديم 25-05-2010, 05:38 PM
foda330 foda330 غير متواجد حالياً

foda330 is on a distinguished road

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا من عشاق الميجان وكنت عاوز اشترى واحدة استعمال ..
وطبعا بعد الى موجود فى الموضوع الرائع ده ....للاسف مازلت حببها ومقتنع بيها.
وعاوز اهل الخبرة يفيدونى
ازاى احدد حالة العربيه ؟؟
وانه مودل افضل ؟او اقل فى المشاكل .بانوراما 2005ولا2006ولا2007
لانى بصراحة بحلم بى اقتنائها .
وطبعا فى السوق مش بتجرب مشى وخلافه .
يادوب شكلها وتشغالها تسمع صوت الموتور والتكيف وبس .....افيدونى الله يكرمكم
وانا معجب جداا بتمسكك با الميجان يا استاز ترونكي والدفاع المستميت عنها ولك الحق...

التعديل الأخير تم بواسطة foda330 ; 25-05-2010 الساعة 05:51 PM
قديم 02-06-2010, 07:28 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة foda330 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
انا من عشاق الميجان وكنت عاوز اشترى واحدة استعمال ..
وطبعا بعد الى موجود فى الموضوع الرائع ده ....للاسف مازلت حببها ومقتنع بيها.
وعاوز اهل الخبرة يفيدونى
ازاى احدد حالة العربيه ؟؟
وانه مودل افضل ؟او اقل فى المشاكل .بانوراما 2005ولا2006ولا2007
لانى بصراحة بحلم بى اقتنائها .
وطبعا فى السوق مش بتجرب مشى وخلافه .
يادوب شكلها وتشغالها تسمع صوت الموتور والتكيف وبس .....افيدونى الله يكرمكم
وانا معجب جداا بتمسكك با الميجان يا استاز ترونكي والدفاع المستميت عنها ولك الحق...
يا أستاذ "فودا" حضرتك لو عاوز ميجان تقدر تنزل السوق والمعارض وهاتلاقيها مرطرطه وبسعر لا يتعدى الـ50ألف جنيه وأنا عن نفسي بعتها من 9 شهور تقريبا بـ53 ألف

بس ياريت حضرتك ما ترجعش وتندم اشد الندم

وربنا يوفقك
قديم 02-06-2010, 07:50 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

الرينو مش وحشة لكن الاعتمادية لا ترتقى ابدا للمستوى المطلوب او دون المطلوب انا اعرف واحدة شخصيا كانت بتغير عربية كل سنة وكانت معجبة جدا بالميجان مفيش اربع شهور واتخلصت منها ولما سالتها قالت يا فرحتى بفتحة السقف والمنظر الجميل لكن مش عارف اية مشاكل العربية بس اللى فهمتة انة مفيش فيها حتى طعم متعة القيادة يعنى الناس اللى بتسوق وتحب تستمتع بجودة القيادة فهى صفة مش موجودة خالص مع الميجان وانا مستغرب جدا من الكلام دة لان اعرف ان الرينو رائدة فى مجالات عديدة على كل الاحوال ربنا يخلى اليابانى واللى اخترعوا اليابانى خاصة الهوندا والتويوتا
قديم 02-06-2010, 10:34 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

على كل الاحوال ربنا يخلى اليابانى واللى اخترعوا اليابانى خاصة الهوندا والتويوتا
آاااااااااااااااااامين

الكلمات الدليلية
رينو ميجان